Toon posts:

Boot probleem sapphire XT9600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:
asus A7V333, amd 1800, win XP, monitor is syncmaster 151s and sapphire XT 9600, nieuwste catalist driver 3.10
Op zich geen problemen. maar de boot commands krijg ik niet te zien op het scherm. Ik krijg pas beeld als win XP is opgestart. Het rare is dat als ik een TV aansluit op de svideo poort ik WEL de boot commands krijg te zien.
Ik heb van alles geprobeerd en zowel in USA als UK dezelfde vraag gesteld. Ik krijg daar te horen dat dit een hardware probleem is. Ik geloof daar persoonlijk niets van, waarom niet ? : omdat ie het wel goed heeft gedaan. maar zodra ik de TV er op aansloot kreeg ik dit probleem.
Overigens ligt dit niet aan het moederbord (denk ik) want met het vorige moederbord had ik hetzelfde.
Ik heb de vraag gesteld rechtsreeks bij Sapphire (beginnen ze te zeuren over mijn voeding). daar wordt ik helemaal geen steek wijzer van.
Wie kan mij hiervan verlossen en mij serieus antwoord geven.
:(

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heb je de kaart aangesloten via DVI? heb pas hier ergens in een topic gelezen dat je dan geen beeld krijgt in het begin, maar wel later. Of dat ook betekent dat je de bootopties niet ziet, kan ik je helaas niet vertellen. Maar mocht je em dus via DVI hebben aangesloten, probeer even de DSub.

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 29-01-2004 14:08 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
hehe........eindelijk eens iemand die mijn probleem begrijpt.

Heb je de kaart aangesloten via DVI?.

Kun je mij vertellen wat je hiermee bedoeld, ik weet niet wat DVI is. Derhalve weet ik ook niet wat Dsub is.

" Het aansluiten" van de kaart begrijp ik zo ie zo niet, want de kaart wordt maar op 1 manier " aangesloten op het moederbord" en dat is via het AGP slot.

De monitor (is dat wat je bedoeld?) is gewoon aangesloten via de normale manier (er is er maar 1).

ben wel blij dat je probeert te helpen _/-\o_

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Een DVI aansluiting is een aansluiting voor je monitor op je videokaart, maar aangezien je maar één aansluiting op je videokaart hebt zal dat wel geen DVI zijn. Maar je zou dit kunnen controleren door op de doos/in de handleiding te kijken wat voor aansluitingen je videokaart heeft :)

The devil is in the details.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

BIOS opnieuw flashen met de originele BIOS, dat werkt gegarandeerd.
Zelf ook gehad..., hij wil 't via je Svideo connector versturen maar daar hangt geen tv aan, dat weet ie niet. Klein bugje in de BIOS.

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Altijd goed te horen van mensen die hetzelfde probleem hebben gehad. maar toch even....
ik heb een asus A7V333 en heb de nieuwste bios geflashed. Ik moet dus een oudere versie hebben?.

Met mijn vorige mobo A7V266 had ik echter ook hetzelfde probleem (maar ook hier de nieuwste bios).

Ik begrijp hieruit dat het een combinatie is van bios en kaart?. Want met een andere grafische kaart (geforce) heb ik dit probleem niet.

Volgende vraag natuurlijk : welke bios moet ik dan hebben, schijnbaar dus niet de nieuwste.

In ieder geval begrijp je precies waar het over gaat :*)

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ik denk dat hij het Bios van je grafische kaart bedoelt...

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg al zo'n flauw vermoeden. Ik weet hoe de bios geflashed moet worden van mijn mobo maar hoe flash ik de bios van mijn video kaart?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
[search=hoe videokaart bios flashen] :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het gelijk proberen.
Het resultaat zal ik binnen deze topic vermelden, zodat het tevens leerzaam is voor mensen die met hetzelfde probleem zitten.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
ik heb dezelfde kaart, met standaard bios en ik heb dit probleem niet. Dus of het heeft met de bios van je moederbord te maken of de drivers van de videokaart (nieuwe catalyst al geprobeerd?) Daarnaast moet je(, weet niet of dat nog steeds zo is; maar wel bij mijn vorige ati kaart en ik heb het nu als gewoont aangenomen,) eerst alleen ff de monitor erop aansluiten en dan pas als alle drivers goed geinstalleerd zijn de tv er voor het eerst op aansluiten.

Digital Media Junkie

Verwijderd

Exact het zelfde probleem gehad hier echter met een ATI 9700 kaart
Heb toen ook ook het bios opnieuw geflasht echter zonder positief resultaat
Toen maar mijn kaart omgeruild (met bijbetaling) voor een ATI 9800

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf het toch raar vinden. Koop je verdorie een dure kaart, krijg je dit gelazer.
Ik ben nog steeds aan het zoeken hoe de bios van de kaart geflashed moet worden maar dit lukt wel. Ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt.
Pagina: 1