Ik ben n.a.v. het virusgolfje een beetje aan het spitten door recente en eerdere mailtjes met virussen die uit naam van een ander verstuurd zijn. Nu wilde ik in ál mijn mail binnen Outlook 2002 zoeken in de headers naar ip-nr's zodat ik van een virusmailtje kan terugvinden of vanaf hetzelfde ip-nr al eerder een mail gestuurd is wat dan naar alle waarschijnlijkheid een bekende van me is. (En als ik die persoon aardig is kan ik dan hem/haar melden dat hij/zij een virus heeft...
)
In de headers staan verschillende 'Received' regels en de eerste daarvan (da's de onderste) bevat (normaal) het ip-nr van de afzender, zoiets:
Received: from ip12345678.dial.hetnet.nl (HELO HOME.nl) (18.52.86.120)
In Pegasus (en andere mailclients) kun je binnen de complete headers zoeken naar 18.52.86.120, maar ik kan dat nergens vinden binnen Outlook (2002). Misschien kijk ik er wel helemaal overheen omdat ik me inmiddels aan het blindstaren ben tijdens het zoeken naar een manier, maar ik krijg het gevoel dat het er gewoon niet in zit.
Kan dit? (en hoe dan??)
In de headers staan verschillende 'Received' regels en de eerste daarvan (da's de onderste) bevat (normaal) het ip-nr van de afzender, zoiets:
Received: from ip12345678.dial.hetnet.nl (HELO HOME.nl) (18.52.86.120)
In Pegasus (en andere mailclients) kun je binnen de complete headers zoeken naar 18.52.86.120, maar ik kan dat nergens vinden binnen Outlook (2002). Misschien kijk ik er wel helemaal overheen omdat ik me inmiddels aan het blindstaren ben tijdens het zoeken naar een manier, maar ik krijg het gevoel dat het er gewoon niet in zit.
Kan dit? (en hoe dan??)