P4C800 Deluxe start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Rennie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 09:50
Voor dat iedereen weer gaat vragen. Ja ik heb gezocht op google en hier. Niet kunnen vinden. Kan aan mijn search kunsten liggen maar iig geprobeerd.

Deed vanmorgen me pc aan, alles prima dacht ik, alleen merkte ik dat me 3 harde schijven niet aan gingen.
Ik heb dit weleens eerder gehad, maar ze gingen meestal na een paar seconden gewoon aan. Nu niet meer. Fans werken wel gewoon en blijkbaar ook maar 1 van de 2 dvd's spelers :(. Ik krijg ook geen beeld. Ik krijg dus niet eens een bios te zien....
Aangezien het me sterk lijkt dat 3 hd's en 1 dvd speler tegelijk kapot gaan.:?
Denk ik dat me mobo misschien stuk is. (er staat nog wel gewoon stroom op)

Heb weleens bij andere mensen gezien dat een pc gewoon niet meer werkt na het inpluggen van een nieuw stukje hardware. 10 minuten wachten en daarna werkt het gewoon. Heel raar. Is hier niet het geval (is ook geen nieuwe hardware bijgekomen trouwens).
Dacht dat ie misschien te weinig stroom kreeg dus dvd's spelers eraf gehaald, werkt nog steeds niet. Gister werkte alles perfect. 's avonds pc uitgedaan en nu niks meer.... Mobo stuk? Of ide en raid controllers stuk?

Specs:
Asus p4c800 deluxe
Intel p4 3.0 ghz
2x Western Digital 120 gb in Raid 0
1x Western Digital 80 gb
corsair 2x 512 mb TWINX pc 3200 Dual channel DDR
Creative audigy 2
Asus geforce fx 5900
3com 100mbit ethernet kaart

Verwijderd

Trekt je voeding et wel dan? is hij weleens spontaan uit gevallen?
Wat voor voeding heb je?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je naast het "zoeken" ook de FAQ en het Beleid van dit subforum geraadpleegd? Daarin staan o.a. een link naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, waarmee je in principe een heel eind verder moet kunnen komen.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Kijk eens of al je kabels goed vastzitten, check idd eens je voeding (of die het allemaal wel trekt) Is voor de rest alles goed denk ik dat er iets mis is met je ide-controler op je mobo. Ik zou ook proberen om zoals de faq dat zo mooi beschrijft, maar ik neem dat je dat al gedaan hebt, om zo veel mogelijk los te koppelen en dan 1 voor 1 weer apperaten te gaan aansluiten om er op die manier achter te komen waar de bottelnek zit.

• Rennie
Naja ik neem aan dat ie het trekt, maar misschien dat ie naar de klote is. Zou je alleen denken dat ie helemaal niet meer aangaat.
Tis een levicom 350 Watt dual blue led voeding.
Nog nooit spontaan uitgevallen nee.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
heb je er niog iets nieuw ingezet ? als dat niet het geval is dan ligt het toch ergens anders aan , zou ik naar een nieuwe voeding gaan zoeken ,..

• Rennie
Hmmm oke de 2 dvd's spelers en 1 hd eruit gehaald.
Toen ging ie weer aan :?
Wel weer de 2 dvd spelers en de hd eraan geplugd. Nu doet ie het weer gewoon terwijl alles erin zit.
Dat is toch wazig?! als de voeding het net niet zou trekken waarom trekt ie het nu dan weer wel?
Kan het ook een voorteken zijn dat de mobo of voeding kapot aan het gaan is?

Edit: waar me pa mee komt is de theorie dat er misschien een breukje in een van die molex kabels zit. Als ie aan het begin van zo'n lange string van molex stekkers zit kan het natuurlijk idd zijn dat er 4 apparaten tegelijk uitvallen. :?

[ Voor 29% gewijzigd door Rennie op 29-01-2004 13:00 ]

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Je P4C800 heeft het Asus speech-report gebeuren ingbouwd.

D.w.z. stop er een paar luidsprekers in de onboard geluidskaart en hoor de eventuele foutmelding(en). Hoor je niets, sluit dan eens een USB-apparaat aan. Na de zelftest telt dit moederbord namelijk het aantal USB-devices en geeft voor elk gedetecteerde apparaat een piepje.

Op een van deze manieren moet je altijd een reactie van je P4C800 krijgen....zoniet dan zou ik toch aan een kapot moederbord gaan denken !

If you don't succeed at first, redefine succes.

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 20:45
Rennie, dit probleem heb ik al 2x gehad met dit moederbord. tis een heel vaag probleem

eerste keer was dat ik een andere cpu erin had gezet, booten deed ie idd ook niet geen beeld. cpu eruit gehaald en er weer opnieuwe in en opeens werkte hij weer.

de tweede keer was gister, nadat ik een voeding verwisseld had van een antec 350 wat naar de nieuwe 400watt zalman. (oplossing hierbij was denk ik, heb veel moeten proberen, alle ide app. eruit gehaald en kast weer aangezet.

wellicht licht het aan de huidige bios die erin zit ik heb 1010

EDIT: ik vond nog een site met hetzelfde probleem over rare "niet boot" verschijnselen van die p4c800x serie:

http://www.techsupportfor...read.php?s=&threadid=6183

EDIT 2: ik kwam dit ook nog tegen:
Hello everyone, this is my first time posting into this forum. I came across this topic from a Google search while trying to find out why my co-workers and myself have been having so many problems with the Asus P4C800 Deluxe model motherboard as we have had an excellent track record with Asus in the past. However, since we moved to this platform, we have had stacks of motherboards that will run for a while and then fail to post, refuse to install, and so on.

Now we are using 300W and 350W power supplies and stock P4 CPU fans. Not to mention that some of the mounting brackets for the CPU fans needed to be tightened as the were so loose they were falling off of the board. However, I think we have discovered that the source of our problems is not from the CPU heatsink being too tight, but rather a mistake on Asus' part during manufacturing.

I do not know what compelled my co-worker to do this, but he took one of the supposedly "dead" boards and removed the CPU heatsink mounting bracket to get a good look at the circuitry. There, located beneath the bracket on the underside of the board, he found the problem. There is a small glob of solder located beneath where the bracket sits that, when pressure from the bracket is applied, shorts the motherboard. Upon cleaning the glob from the contact and resoldering it, the board now runs perfectly fine with the 350W power supply we have testing.

This is not a one-time thing, either. Every motherboard we have looked at since has had this same glob that was not cleaned in manufacturing. There are 2 other contact points near it that have been cleaned, but this particular one seems to be the source of all the boards that refuse to post. We have even been in contact with representatives of Asus and they have informed us that the mounting bracket design has been changed to get around this.

I suggest that everyone having a problem take a look at the board for yourself and see if you have it as well. If you're not comfortable with a soldering iron, please do not try and fix it yourself, but still take a look. I also suggest that anyone visiting other forums for such information spread what we have learned and see how far this issue pans out. It could just be a bad batch that we received from our vendor, but it could also be present on all of the P4C800s.

Thank you all for your time and I will post again if we find out any other problems. Have a good day and good luck.
bron:
http://www.techsupportfor...800%20solder&pagenumber=3

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/rer/DSC00249.jpg

Ik heb het gevoel dat ik hetzelfde probleem heb, tis wel een logische verklaring waarom ie na het vervangen van app. zoms wel of niet start

[ Voor 85% gewijzigd door Abbadon op 30-01-2004 18:19 . Reden: Pic resized! ]

• Rennie
Hmmm interesaant, maar om nou zelf die blob opnieuw te gaan solderen :?
Mijn soldeer vaardigheden zijn uitermate slecht...

Het forum waar je naar linkte, daar gaat het over een pc4800-E deluxe
ik heb de p4c800 deluxe, maar zou natuurlijk hetzelfde probleem mee kunnen zijn.

Ik vraag me ook af wanneer dit probleem nou eigenlijk precies verschijnt. Ik had namelijk niks veranderd aan mijn systeem.

Moet ik garantie gaan claimen en een ander mobo nemen :?

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 20:45
het gaat volgens mij over de p4c 800 deluxe hoor
niet het E model

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Hier ook allemaal vage problemen met een P4C800 deluxe, bij de boot sequence herkend ie mijn enige ouwe IDE disk, een WD 120 gig 3 keer als boot device.

Vandaag met Asus gebeld, en de Duitse heel erg aardige kerel van Asus vertelde met dat er volgende week een nieuwe BIOS uitkomt versie 1015, die echt heeel veel gaat fixen omdat ze veel klachten hebben, onder andere eindelijk het goed onthouden van de boot sequence en noem maar op.

Dus geduld is weer een schone zaak. ;)

Verwijderd

Een vriend van mij had precies hetzelfde als de TS heeft. Hij een bordje gekregen. En ik mocht zijn oude proberen. En hij werkt gewoon. Gewoon vaag. Maar ik heb wel een gratis bordje _/-\o_

Volgende week maar even die nieuwe bios erop zetten.

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 12:27
* never mind... in het verkeerde topic gepost... *

[ Voor 87% gewijzigd door DaTiezl op 24-03-2004 14:26 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Pagina: 1