Hallo,
Ik heb sinds kort een mailserver draaien met een gratis domein van dyndns.org. Het werkt allemaal leuk en aardig en ik kan ook mijn mail via de webmail functie checken, verzenden (naar accounts buiten het domein) en ontvangen. Ik heb de poorten 25 (smpt) en 110(pop3) en die voor webmail doorgemapt (winroute pro). Als ik nu op mijn gewone pc via outlook 2003 de emails van de mailserver wil checken met een pop3 account dan krijg ik de hele tijd de zelfde error(s)?!
Normaal checken bij opstarten van outlook:
"Bij taak MailServer - Bezig met ontvangen is een fout (0x80040900) opgetreden: De servernaam wordt niet gevonden op het netwerk (mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief). Controleer of u on line bent en of de servernaam juist is."
Bij verzenden via Mailserver account:
"Bij taak MailServer - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0D) opgetreden: Kan de e-mailserver niet vinden. Controleer de servergegevens in de accounteigenschappen."
De instelling voor de account bij outlook is gewoon een standaard pop3 account met username en wachtwoord, pop3.server / smtp.server en gewoon de standaard poort nummers. Ik heb voor "server" al van alles geprobeerd: het lokale IP-adres, het IP-adres van planet en de domeinnaam via dyndns.org, maar steeds krijg ik de zelfde error.
Wat doe ik hier fout? De service (pop3, smtp en webmail) van Kerio mailserver draaien.
AMD XP 2100+ | Epox 8K3A+ | 512MB pc2700 Samsung | 2 * 80GB Maxtor D740x raid 0 | Leadtek GF4 Ti 4400 | LiteOn DVD-Rom 16/48 | LiteOn 48124/48 | Chieftec Dragon DX 01B-D | Nec floppy | Realtek + 3Com NIC