Toon posts:

[ami bios]flash mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn bios geflasht, maar nu krijg ik dus geen beeld meer. De 4 controle lampjes van msi branden nu alle 4 rood.

Ik heb alle kaarten uit mijn pc gehaald. Nu probeer ik op te starten via de methode die op de site van msi staat:
Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
Dit werkt niet hij begint niet eens te lezen van het floppy.
Daarna heb ik onderstaande methodes geprobeert:
http://gathering.tweakers...17919687#biosflashmislukt

Heeft iemand nog een andere oplossing behalve opsturen ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 12:19 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

http://www.flashbios.org/ biedt een mooie oplossing aan.

Vroeger kon je nog een truuk doen met een isa kaartje, maar dat kan tegen woordig (lees: nieuwe computers) niet meer. (bios kon toen eerste het isa kaartje gaan initialisren en zo kon je je floppy bereiken).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Die ken ik ook wel, maar ik hoop dat ik hem niet hoef op te sturen.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je kan (wel een risico) hem in een andere pc hotswappen, dus opstarten met je floppy, bios omwisselen met de defecte, flashen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zo vreemd vind is dat als ik het geheugen eruit haal, dat deze dan wel gaat piepen. Maar hij kijkt geen moment naar de floppy.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft iemand nog een andere oplossing behalve opsturen ??
Ja, hotswappen/hotflashen. Dat staat ook in de door jou genoemde FAQ-linkje :) Andere oplossingen zijn er niet. Anders hadden ze er wel in gestaan :z ;)
Pagina: 1