AGP kaart flashen mbv uniflash

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Topicstarter
Tijdens het flashen van het bios van een S3 Savage4 GT AGP kaart met het S3 flash programma is er waarschijnlijk wat fout gegaan. De computer blijft nu voor de POST al hangen.
Als ik een PCI videokaart erbij zet start hij wel weer op en krijg ik onder windows op beide videokaarten beeld. Om dit probleem op te lossen wil ik het originele bios weer terugflashen, alleen geeft de S3 flasher de melding "device ID not recognised".

Weet iemand de precieze command line opties van uniflash om het bios van een AGP kaart te kunnen flashen? Ik heb wel gelezen met de optie /pcirom maar pakt hij dan automatisch de AGP kaart?

edit:

Ok, de command line optie is me inmiddels gelukt, door de bus e.d. aan te geven.

Nu herkend hij de bios chip niet automatisch "write protected?", dus ik doe /force en dan het type bios chip dat op de videokaart zit: een Atmel AT29LV512 (1F3D (het chip id volgens uniflash)).
Nu geeft hij tijdens het flashen van het originele bios een data verification error. Hierna kan ik wel het verkeerde bios weer terugflashen, dan geeft hij geen probleem.

Is er een oplossing voor die data verification error?

[ Voor 31% gewijzigd door Postman81 op 29-01-2004 13:57 ]

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Topicstarter
Schop...

Ik heb er inmiddels een andere videokaart ingezet. Maar die S3 is dus nog steeds kaput. Iemand nog ideeen?

Verwijderd

ik kan je helaas niet helpen.
maar ik heb een vraagje ik zoek een dirver voor de ATMEL AT29LV512 en ik zag dat jij die in je pc hebt. zou je mischien de driver naar mij willen stuuren?

Gr Kevin

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Topicstarter
Dat is nog eens een kick!

Die kaart heb ik 3,5 jaar geleden weggegooid, kan je dus helaas niet helpen. Dat ding heb ik ook alleen tijdelijk (2 dagen ofzo) gebruikt ter vervanging van een andere videokaart.

Maar wat voor driver zoek je precies? Want die atmel chip is alleen het bios van die kaart (en vele anderen). Daar heb je voor zover ik weet geen driver voor nodig. Die videokaart zelf zal gewoon met de standaard drivers werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Postman81 op 20-08-2007 22:11 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:07:
ik kan je helaas niet helpen.
maar ik heb een vraagje ik zoek een dirver voor de ATMEL AT29LV512 en ik zag dat jij die in je pc hebt. zou je mischien de driver naar mij willen stuuren?

Gr Kevin
Een topic van 3 jaar oud kicken voor zoiets is één ding.
Maar vervolgens vragen om drivers zonder ook maar enig spoor van een eigen zoektocht is een stap te ver. Bovendien zijn drivers nogal vaak OS afhankelijk, maar je vermeldt niet wat voor OS je gebruikt, hoe kan het dan ooit voor ons mogelijk zijn om zonder gokken jou een goede driver toe te smijten?
En... een driver voor een flashchip? Volgens mij zoek je op de verkeerde informatie ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.