Toon posts:

DVD capaciteitsprobleem met programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al uit een eerder topic heb ik laten blijken dat ik een probleem met een bepaald proggie had, maar nu zie ik dat er meer zijn. Ulead MF 3 en DVD workshop geven namelijk beide een wat vage fout aan.
Als je namelijk een DVD authort en vervolgens wilt branden, gaat in principe alles goed. Hij geeft aan dat er gewoon genoeg ruimte is op de schijf en gaat door met het proces.
Maar als hij bij het proces aankomt bij het branden van de disk, dan geeft ie abrupt direct (zonder dus iets maar op de cdte schrijven) de fout dat de disk 'not enough space' heeft (in MF 3) en in DVD workshop 'out of space' :'(

Dus wie o wie kan me helpen met die geval paradoxaal.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Het enige wat ik zo kan bedenken is dat je dan bij de encoding settings VBR hebt ingesteld (variable bitrate).

De software 'weet' tijdens het authoren van je DVD niet precies hoe groot het eind resultaat gaat worden. Dit is afhankelijk van de video en audio. Echter zou je verwachten dat als je VBR kiest, dat dan de software 'intelligent' genoeg is om het uiteindelijke resultaat nooit groter te laten worden dan dat er op een DVD kan. Wellicht gaat het bij deze software soms wel eens fout.

Oplossing kan zijn CBR te kiezen (constant bitrate). Dan is de grootte van het eindresultaat al van te voren door de software te berekenen.

Wat je ook kan doen is de video's die je gebruikt met een losse MPEG encoder te converteren ipv te laten encoden door de software zelf. Je kan dan die geconverteerde bestanden gebruiken in je authoring en dan weet je dus precies hoe groot de bestanden zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 29-01-2004 15:11 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat dus al op CBR :'(

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hmmm...

Wellicht is het mogelijk je project naar een DVD folder op de harddisk te laten encoden, zodat je dan mbv bijvoorbeeld Nero de DVD gaat branden.

Geeft dat programma ook aan hoeveel data 'teveel' is ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij geeft gewoon aan dat het kan en dat het ruim binnen de marge zit. Pas als ie wilt branden geeft ie de error.
Ik heb al geprobeerd dat te doen met nero, maar de vob files hebben geen audio stream :'(

En zo schiet je dus ook niet echt op.

Het is een mpeg-2 file, wat met een eerder project wel gign en nu dus niet (al was het toen net 4gb).
Dus is het misschien een idee om uit te wijken naar een ander proggie en zo ja, welke?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Maak je gebruik van motion menu's / button's ?
Die nemen ook ruimte in beslag....afhankelijk van de duratie....

Maargoed, ikzelf gebruik Adobe Encore DVD (v1.01) en ben daar erg tevreden over.
De Ulead programma's is speelgoed, leuk voor snel een huis-tuin-en-keuken DVD in elkaar te frutsen. De stappendoorlopen, een template kiezen, koppelingen maken en branden maar....

Adobe Encore heeft veel meer mogelijkheden, ondersteunt meer DVD specificaties en je wordt als gebruiker niet in een richting geduwd. Daar staat wel een wat langere inleertijd tegenover.

• J-M-J
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-07 15:25

J-M-J

Broemmmm....

Hetzelfde probleem doet zich wel eens voor met andere programma's.

Oplossing is om de DVD die je wil branden in te stellen op een maximale grootte van 4198 MB. Dan werkt het altijd (tenminste bij mij :9 )

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik maak gebruik van motion menu's, maar ulead geeft dan ook al aan hoevel ruimte erbij moet en verrekent dat ook in de balk.
Het is wel kinderspel ja, maar aangezien ik nog een 'rookie' ben op dit gebied, had ik nog wel een basis nodig. Wel vind ik dat ulead een goeie mpeg-2 decoding heeft, want het eindresultaat is wel uitstekend.
Maar goed, ik ga maar ff kloten met encore dvd.
Pagina: 1