ik moet voor mijn stage een soort faq/forum maken met php en een interbase database met een interbase server... nu ben ik wel een beetje aan het prutsen geweest maar het is toch wel wat anders dan met mysql... ik heb veel gezocht naar info maar ik kon niet echt wat vinden.. heeft iemand misschien een website met uitgebreide informatie over php met interbase ofzo..
ik moest o.a een login script maken (die uitleg staat erachter omdat iemand dat zo even erbij had gezet voor mij omdat ik nog niet zo lang met php werk) :
maar het werkt niet zo goed
ik moest o.a een login script maken (die uitleg staat erachter omdat iemand dat zo even erbij had gezet voor mij omdat ik nog niet zo lang met php werk) :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <? session_start(); //Dit moet boven _elke_ pagina waar je sessie's wilt gebruiken. if(isset($_POST['submit'])) { //Als er op de submit knop gedrukt is $host ='C:\phpdev\www\public\db\knowledgebase.gdb'; $dbh = ibase_connect($host, 'userblaat' ,'passblaat'); $query = "SELECT * FROM WERKNEMERS WHERE WN_LOGINNAAM = '".$_POST['username']."' AND WN_WACHTWOORD = '".$_POST['password'].""; $sth = ibase_query($dbh, $query) or die(ibase_errmsg()); if(ibase_num_fields($sql) == 0) { //Als de query 0 resultaten opleverd dan klopt er iets niet in het username of password. die("Username of password error"); //Die.. kappen met het script! } $get = ibase_fetch_object($sql); //Nu kloppen dus de username en het password.. dus > sessie's toewijzen $_SESSION['username'] = $get->username; //Username = username van het invoer veld echo "Je Bent ingelogt!"; }else{ echo "<form name=\"login\" method=\"post\" action=\"login.php\">"; echo "<input type=\"text\" name=\"username\">"; echo "<input type=\"password\" name=\"password\">"; echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\">"; // Bovenstaande dingen zijn input types.. denk dat je dat nog wel weet van PGL daar kun je dingen inzetten. } ?> |
maar het werkt niet zo goed