Met mobiel op pc inbellen, ringtones downloaden.

Pagina: 1
Acties:

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Als mobiele telefoon heb ik een sony-ericsson t100. Een fijne telefoon met, in mijn ogen, maar één echte beperking: geen datakabel of ir mogelijkheid. Hierdoor kan het installeren van andere ringtones of logo's enkel door een nummer te bellen/sms'en. Voor die nummers moet natuurlijk betaald worden en daar heb ik weer niet zoveel zin in.

Wat ik me nu afvroeg is of er software is voor de pc zodat als je met je mobiel inbelt op je eigen pc deze dan de nieuwe logo's/ringtones kan versturen?

Op deze manier kan ik leuk gaan klieren met eigen gemaakte logo's/ringtones en betaal ik me niet blauw. :)

( ps. ik heb verschillende zoek pogingen ondernomen zowel op Got als met google. geen geluk tot nu toe helaas :| )

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ehhh; ik kan je een heel klein stukje helpen.

mocht je willen inbellen op je pc heb je natuurlijk eerst een modem nodig.

heb je echter wap of gprs; dan is het voldoende om een web(wap)serverdtje te draaien en daar de ringtones op te hosten.

dit laatste is redelijk simpel (gewoon zoeken hoe je een wapserver/pagina moet maken)

suc6

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Grijns
Maestro.mosjuh schreef op 29 januari 2004 @ 12:01:
ehhh; ik kan je een heel klein stukje helpen.

mocht je willen inbellen op je pc heb je natuurlijk eerst een modem nodig.
ff checken.
modem - check :P
heb je echter wap of gprs; dan is het voldoende om een web(wap)serverdtje te draaien en daar de ringtones op te hosten.

dit laatste is redelijk simpel (gewoon zoeken hoe je een wapserver/pagina moet maken)

suc6
wap - check, WAP 1.2.1 is aanwezig.. kijk das interresant. eens kijken hoe ik een wap servertje kan bouwen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je moet gewoon ringtones e.d. op webspace ergens zetten (bijv. van je provider), en dan met je telefoon daarnaartoe wappen om ze te downloaden. Kost je alleen gesprekskosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 29-01-2004 12:23 ]

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 21:10
Jongens, geen illegale praktijken hier hé :(

Wees een goeie jonge, en betaal gewoon de auteursrechten van het nummer! Als je ze (bijvoorbeeld via mijn site ;)) besteld worden er automatisch auteursrechten over betaald! Dit is wel zo netjes vind je niet!

Ik weet niet wat je wilt hebben, maar alleen polyfone kan je downloaden door op webspace te zetten, de rest moet dmv een speciaal gecodeerd SMS berichten naar een telefoon gestuurd worden!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Polderdijk schreef op 29 januari 2004 @ 12:35:

Wees een goeie jonge, en betaal gewoon de auteursrechten van het nummer! Als je ze (bijvoorbeeld via mijn site ;)) besteld worden er automatisch auteursrechten over betaald! Dit is wel zo netjes vind je niet!

Ik weet niet wat je wilt hebben, maar alleen polyfone kan je downloaden door op webspace te zetten, de rest moet dmv een speciaal gecodeerd SMS berichten naar een telefoon gestuurd worden!
Misschien maakt ie ze wel zelf. Je weet het niet maar dit is bijna een ad-je om op jouw site te kijken voor ringtones. Persoonlijk vind ik dit even erg.

Meh ...

• Grijns
Polderdijk schreef op 29 januari 2004 @ 12:35:

euh .. ik wil gewoon zelf wat klieren met logo'tjes, moeten die ook in een speciaal gecodeerd sms bestand? nee toch ?

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 21:10
Twarp schreef op 29 januari 2004 @ 12:39:
[...]

Misschien maakt ie ze wel zelf. Je weet het niet maar dit is bijna een ad-je om op jouw site te kijken voor ringtones. Persoonlijk vind ik dit even erg.
Al wil ik reclame maken voor m'n site dan had ik wel een url gewoon gepost, maar dat mag uiteraard niet!

Maar om niet offtopic te gaan, ik wilde hem er alleen op wijzen dat polyfone direct gedownload kunnen worden van een webserver, de rest is allemaal speciaal! Wallpapers kun je ook wel van je webserver afhalen, maar alle wallpapers die op website's staan, die je dus kan bestellen, zijn van het formaat dat ze nooit mooi zijn op je scherm. Als je ze besteld worden ze afgeleverd op jouw GSM-display formaat!

Dus dat is even ter info :)

En als je polyfone gaat installen, dan mag je uiteraard alleen maar zelfgemaakt eropzetten, al wil je J-lo of weet ik veel wat, dan moet je daar rechten voor betalen!
Grijns schreef op 29 januari 2004 @ 12:53:
[...]

euh .. ik wil gewoon zelf wat klieren met logo'tjes, moeten die ook in een speciaal gecodeerd sms bestand? nee toch ?
Ik weet dat als je een datakabel hebt en een nokia dat je met Nokia Suite (oid) direct je logo's kan installeren op je telefoon.

Wil je op een andere manier dit doen, dan moet het echt dmv SMS afgeleverd worden, dit gaat meestal in een stuk of 3 tot 5 sms-jes! Er is wel een proggy op internet, daarin open je je logo, type je telefoonnummer, kies je de SMS centrale van KPN, en dan wordt hij verzonden en direct afgeleverd op je GSM! (dit kost ook iets van € .70 ct/pm). Dus je eigen gemaakte logo inlezen in een online logo-painter en versturen is denk net zo goedkoop!

offtopic:
Op een hoop logo en ringtone site's wordt je flink genaaid, dan moet je betalen en staat er dat dit € 1,10 kost, dit is PER MINUUT en je zit zo 2 minuten aan de lijn! Koop alleen op website waar je PER GESPREK moet betalen, dit is óf € 1,15 maar tegenwoordig bijna alleen nog maar € 1,30 p/g

[ Voor 37% gewijzigd door Polderdijk op 29-01-2004 13:04 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Polderdijk schreef op 29 januari 2004 @ 12:58:
[...]Al wil ik reclame maken voor m'n site dan had ik wel een url gewoon gepost, maar dat mag uiteraard niet!
Nee, daarom zet je hem maar in je signature :/
Pagina: 1