@home mac-adres probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Zoals de titel al doet vermoeden krijg is als ik op internet wil de melding dat er een mac adres confilct is op adres **-**-**-**-**-**. Geen probleem dacht ik, heb een 2200e verander ik dat ff.
Maar als ik dit verander kom ik ook niet op internet, en krijg is op hetzelfde mac adres de foutmelding. ik draai de nieuwste firmware.(v2.3.8). Internet werkt gewoon want zodra ik hem bij mijzelf in de netwerkkaart stop doet hij het meteen, alleen krijg ik m'n mac adres niet gecloned (heb n-force dus kan er een missen).
Mail heb ik ook al verstuurd, maar ik heb hier meer vertrouwen in.

Weet iemand hoe je het mac adres van de router kan uitlezen, behalve bij de instelling zelf? Of waarom ik dat mac adres niet veranderd krijg.

ter verduidelijking, ik krijg die melding dus op de router.(sry voor de onduidelijkheid).

[ Voor 7% gewijzigd door Kevinp op 29-01-2004 11:49 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Waarom denk je dat de router het probleem veroorzaakt? Het kan, maar het kunnen net zo goed twee clients zijn.

Het gecloonde mac adres zal zich namelijk alleen aan de internet-kant van de router bevinden, wat inhoud dat als die een conflict zou geven: Jij dat helemaal niet zal merken via een waarschuwing.

==> NT

Verwijderd

Als je onder Windows dan een MAC-Adres conflict krijgt, dan ligt het niet aan je internet verkeer, maar echt iets in je netwerk. Verander het interne IP-adres van de router of stekker eens wat andere PC's uit om te testen :)

• Kevinp
er is een knop online status. Daar staat alle info aan de kant van de router. Als daar in he rood staat. MAC confilct with **-**-**-**-**-** dan zit het aan de router kant. Het netwerk hier is niet veranderd. Het netwerk van @home kan wel veranderen. Vandaar dat ik dat denk.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

@home doet niks met de MAC adressen, kijkt alleen maar naar de hostname tijdens de dhcp.

Heb je toevallig het MAC adres van je NIC gekloond, en de NIC toen in een andere pc op je netwerk gestopt?

If you choose to criticise you choose your enemies

• Kevinp
Emmeau schreef op 29 januari 2004 @ 11:49:
@home doet niks met de MAC adressen, kijkt alleen maar naar de hostname tijdens de dhcp.

Heb je toevallig het MAC adres van je NIC gekloond, en de NIC toen in een andere pc op je netwerk gestopt?
dat weet ik, maar als er 2 dezelfde in het @home netwerk zitten dan gaat het niet goed.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
kevinp schreef op 29 januari 2004 @ 11:48:
er is een knop online status. Daar staat alle info aan de kant van de router. Als daar in he rood staat. MAC confilct with **-**-**-**-**-** dan zit het aan de router kant. Het netwerk hier is niet veranderd. Het netwerk van @home kan wel veranderen. Vandaar dat ik dat denk.
Duidelijk :)

Terug naar IT dan maar weer :P

==> IT

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

kevinp schreef op 29 januari 2004 @ 11:49:
dat weet ik, maar als er 2 dezelfde in het @home netwerk zitten dan gaat het niet goed.
Klopt, maar MAC-adressen boeien alleen in je eigen subnet. Aangezien er bij @Home meestal maar 255 pc's in een subnet zitten is de kans vrij klein dat er eentje hetzelfde is als de jouwe.

Als je trouwens met de @Home helpdesk belt kunnen ze je daar zo vertellen wat het MAC-adres van je router is.

• Kevinp
ik ga het weer via de router proberen, (kan dat het ooit werkt is aanwezig zeker als de pc van de ander uit staat). maar de oplossing zal ik hier zeker posten als ik hem heb.

En er hangen op dit moment maar 2 pc's aan dus ik acht de kans nog kleiner dat het hier zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Kevinp op 29-01-2004 11:56 ]

• Kevinp
Bij het noemen van het woord "router" haakt @home al af, binnekort nog maar eens eenmailjte sturen

offtopic:
Het is voor ons echter nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

lordsnow

I know nothing

OK, even ter verduidelijking:
kevinp schreef op 30 januari 2004 @ 22:15:
als ik op internet wil [krijg ik] de melding dat er een mac adres confilct is op adres a1-b2-3c-4d-5e-6f.
Maar hieronder vertel je dat de melding in je router staat. Dus de melding krijg je niet (in Windows) "als ik op internet wil". Toch?
Maar als ik dit verander kom ik ook niet op internet, en krijg is op hetzelfde mac adres de foutmelding.
Dus op het MAC-adres "a1-b2-3c-4d-5e-6f" van hierboven, en NIET op het nieuwe MAC-adres wat je net ingevuld hebt?

Is "a1-b2-3c-4d-5e-6f" trouwens het originele MAC-adres van je router, of kom het helemaal niet bekend voor?
Weet iemand hoe je het mac adres van de router kan uitlezen, behalve bij de instelling zelf? Of waarom ik dat mac adres niet veranderd krijg.
Je denkt dus dat je het MAC-adres in de router wel kan invullen, maar dat het eigenlijk niet veranderd wordt? Bij de instellingen, springt het MAC-adres telkens weer terug naar het ""a1-b2-3c-4d-5e-6f"?
Bij het noemen van het woord "router" haakt @home al af
@home "haakt af" qua ondersteuning / instellingen.

Maar ze kunnen wel gewoon het MAC-adres uitlezen van het apparaat dat aan het modem hangt, maakt niet uit of dat nou een router of een PC is.

[ Voor 4% gewijzigd door lordsnow op 31-01-2004 02:43 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

--verkeerde k*t-knop--

[ Voor 98% gewijzigd door lordsnow op 31-01-2004 02:43 ]

• Kevinp
Goede sammenvatting. @home leest gewoon niet verder als ze router lezen. (Ondanks dat het daar niet om gaat).

voor mailtje had ik er bijna ieder uur wel last van, na mailje heb ik het nog niet gehad dus misschien hebben ze wel geluisterd.(en internet is veel sneller :?)

[ Voor 44% gewijzigd door Kevinp op 31-01-2004 12:24 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

uhm... het was niet bedoeld als samenvatting, maar een vraag om verduidelijking. Vandaar al die vraagtekens :P

En zoals ik al zei, @home heeft geen problemen met routers - ze kunnen/willen je alleen niet helpen met het configureren van die dingen. Op zich wel begrijpelijk - ze zijn verantwoordelijk voor je verbinding, niet je thuis netwerkje.

En je kan gewoon bij de helpdesk opvragen wat voor 'n MAC het modem gedetecteerd heeft, da's 30sec werk.
Pagina: 1