48volts voedingen, wat doen we ermee?

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00
Ik heb hier een groot aantal 48volts voedingen, ze gebruiken 230 volt, en ze geven een output van 48 volt, met een behoorlijk amperage,

Weet iemand wat ik hier mee kan?

ik heb grote (2x normale voeding) en kleine (1u) de kleine leveren uiteraard minder watts dan de grote maar toch.

zijn ze te gebruiken voor peltiers? of als verkapte atx voeding?

openkat.nl al gezien?

• cosmoOo
  • Laatst online: 21:24

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

zonder specs is er natuurlijk weinig te zeggen, als atx voeding lijkt me het niets. voor peltiers zou het goed kunnen werken maar dan moet je wel 2 24V peltiers in serie zetten of 4 x 12v.

Hoeveel ampere is behoorlijk ? waar komen ze vandaan, waar zijn ze voor gebruikt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Weggooien? :+ 8)7

(geintje....)

48 volt lijkt mij niet echt een ideale spanning voor peltiergebruik.

Wat voor amperage kunnen ze leveren?

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:43

MaNdM

1000-dingen-doekje

Zijn die niet bruikbaar voor bijvoorbeeld een versterker?

Of dan in ieder geval het binnenwerk dat je aan een mosfetamp. maakt ofzo? Ik ben daar niet zo in thuis maar ik weet wel dat die dingen veel stroom en spanning nodig hebben.

To be determined...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik zocht effe met google naar 48V psu, en daar kom ik tegen dat ze o.a. gebruikt worden voor Compaq ProLiant systemen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
wat is veel amperage want die voeding kun je alltijd weer reguleren naar 12v of 15 enzz.
pak maar eens tien 7812 ic's op een rij en je hebt als je een goed koelblok hebt toch 15 tot 20 ampere 12V tot je beschikking

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• killercow
ik zal morgen even moeten kijken hoeveel ampere's ze kunnen leveren, want ik heb er veel te veel en zoek dus een leuke toepassing voor die dingen. ze werden volgens mij gebruik om kpn telefoon centrales aan te sturen, ze hebben gewoon een stekker met 3 polen +,- en ground denk ik.

openkat.nl al gezien?

• killercow
Okey morgen is dus iets later geworden, maar ze kunnn 7.5 amp leveren, dus je kunt er een redelijk dikke TEC aan hangen als je wilt, iemand anders nog ideen?

openkat.nl al gezien?

• killercow
iemand nog ideen?
ik moet ze namenlijk kwijt, en tjah om ze nou weg te gooien, das ook jammer.

openkat.nl al gezien?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40

scorpionv

This space for rent

Lol, ik heb hier ook nog een aantal dikke voedingen staan, misschien ga ik ze ooit nog eens ergens voor gebruiken, maar ik weet er eerlijk gezegd nu nog niet echt een toepassing voor :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

als het een beetje knappe ontstoorde voedingen zijn, dan zijn ze wellicht intressant voor zendamateurs/ piraten want verschillende eindtrappen lusten wel 48 volt.

heb er zelf ook een liggen en hij blijft liggen denk, niet te tillen, 50 kilo ofzo, hihi.
keer t5e koop aangeboden en kreeg of 100 piek of 100 euro ongezien...

tijd voor verandering.

Pagina: 1