Toon posts:

CGI Get Error bij toegang tot Trend Officescan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op het bedrijf draaien we een Windows 2003 Small Business Server. Drie weken terug is deze geupgrade, want hiervoor was het een 2000 SBS. Als antivirustool werd hier Trend Micro Officescan gedraait, welke overigens uitstekende werkte qua automatische viruslist updates.

Na de upgrade echter is de OfficeScan niet meer beschikbaar... Als we erna toe willen connecten via \\server\officescan dan krijgen we een CGI GET error. In de eventlog staat vanaf dat moment de volgende 2 events:

Error: Source = Active Server Pages
Error: The Template Persistent Cache initialization failed for Application Pool 'DefaultAppPool' because of the following error: Could not create a Disk Cache Sub-directory for the Application Pool. The data may have additional error codes..

Warning: Source = W3SVC-WP

The account that the current worker process is running under does not have SeTcbPrivilege privilege, the anonymous password sync feature and the Digest authentication feature are disabled.

Op de microsoft website kan ik vinden dat de rechten van de IIS_WPG niet goed zouden staan, dit heb ik echter gechecked en deze staan wel degelijk goed. Daarnaast heb ik mijn IP nogeens hard ingeklopt bij de toegangspermissies van OfficeScan. Dit zorgt er tot nu toe voor de Active Server Pages geen error meer geeft, maar de andere error krijg ik nog gewoon.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

We draaien overigens IIS 6.0 en de identity-instellingen voor de defaultpool staan op Predefined en Network Service...

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Afgezien van het feit dat ik de TrendMicro Office Suite echt geweldig vind, en wat mij betreft een van de meest trefzekere bedrijfsoplossing, loop je wel af en toe tegen dit soort dingetjes aan...

Nu moet ik zeggen dat ik NIET bekend ben met TrendMicro op 2003, maar ik weet wel dat het meestal het snelst werkt om na upgrade van het OS de installatie van TrendMicro opnieuw uit te voeren.

Ik lees uit je post niet echt duidelijk of je dat al gedaan hebt, of dat je letterlijk de server geupgrade hebt....

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad nog geen herinstallatie uitgevoerd. Weet jij misschien of dat invloed heeft op de clients die al zijn aangesloten op de OfficeScan? Of worden die allemaal wel bewaard?

En we hebben letterlijk de server geupgrade... Enkel en alleen de server, niet de overige software..