Toon posts:

Flikkerende Textures in unreal 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een dik probleem, ik heb sinds kort een nieuwe pc gebouwd:

AMD 2800+
Mobo: Msi K7n2 Delta
1024 Dual DDR @ 400mhz merk VT
Hercules radeon 9800 pro 128 ddr
Windows XP prof

Nu als ik een gampje start heb ik geen problemen, maar als ik unreal2003 start krijg ik flikkerende textures in beeld. Heb vanalles geprobeerd:

drivers: catalyst 3.6 3.7 3.8 3.9 3.10 en 4.1 omega 25.04

Zonder resultaat helaas

Heb 16 bit textures gepakt in unreal, liggen rotzooien met vsync, fast write uit en aan gezet, AA uit en aan gezet. mn pc terug geclocked naar orginele configuratie.
Tempratuur is in orde etc etc

Ik vind dit erg $^%&# aangezien ik unreal2003 elke dag zeker een uurtje speel, ik zit in een clan, heb vaak officele matches etc..

wie kan mij aub helpen????

alvast bedankt voor de moeite

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Heb je de PC overgeklokt.

Probeer even om je AGP slot een iets hoger voltage te geven

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, maar geen resultaat helaas....

Iemand nog een tip voor mij?

Vreemde is ik heb er alleen last van bij de unreal serie...

far cry demo, quake 3, spellforce is allemaal geen probleem...

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 12:17 ]

Verwijderd

ik had dit probleem ook, ik heb er ook nog geen oplossing voor

ik heb dit spel eerst uitgespeeld met een geforce ti4200

met deze kaart had ik geen enkel probleem

maar nu met m'n ati 9800 pro (club3d) heb wel een probleem als wat jij zegt

dat steeds de losse voorwerpen uit de omgeving verdwijnen en weer terug komen, de normale onder en achtergronden blijven wel gewoon.

ik heb hier maar weinig mensen over dit probleem gehoord, waar zou het dan aanliggen???

werken andere spellen met de unreal2003 engine wel??

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik heb probleem volgens mij opgelost!!!!!

ik heb mn cpu voltage ietsje omhoog gekrikt, en weg probleem!!!

@ comtreee: probeer dit ook eens, en laat me weten of dit bij jou ook werkt!!

ps: alle unreal games werkte vaag bij mij...

ut1 starte niet eens op, en nu wel weer

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 12:53 ]

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 08:16
Unreal heeft altijd al problemen gekent met overgeklockte pc's, dit was al vanaf unreal1. Misschien dat die voltage setting er dus inderdaad ook iets mee te maken heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door pstalman op 29-01-2004 13:01 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Ja mijn computer is ook vlink overgeclockt

zal het wel eens proberen, heb hem er al een maand geleden eraf gegooit

toen ik die geforce 4 ti 4200 had (de kaart was ge oc-ed) had ik nog een amd xp 1800 en nu een xp 1700 t-bred, deze is iets verder ge oc-ed.

zal de tip gebruiken, veel dank als het bij mij ook wil werken :)

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 12:46:
ik had dit probleem ook, ik heb er ook nog geen oplossing voor

ik heb dit spel eerst uitgespeeld met een geforce ti4200

met deze kaart had ik geen enkel probleem

maar nu met m'n ati 9800 pro (club3d) heb wel een probleem als wat jij zegt

dat steeds de losse voorwerpen uit de omgeving verdwijnen en weer terug komen, de normale onder en achtergronden blijven wel gewoon.

ik heb hier maar weinig mensen over dit probleem gehoord, waar zou het dan aanliggen???

werken andere spellen met de unreal2003 engine wel??
Sinds ik een Asus Radeon 9800 XT bezit heb ik ook last van flikkerende textures, niet in UT2003 maar in de Nature test van 3DMark2001. De bladeren gaan op een gegeven moment flikkeren als je de test continu door laat draaien. Alle andere spellen of applicaties doen het zonder problemen. Het overklokpotentieel is ook bijzonder laag. De core haalt de 418MHz nog niet eens; het water van de 3DMark03 - Mother Nature test vertoont dan al artifacts (witte puntjes) en het geheugen wil helemaal niet overgeklokt worden. Als ik bijvoorbeeld 750MHz probeer dan gaan de bladeren in de Nature test van 3DMark2001 nog erger flikkeren. Ondanks ik een Enermax 350W voeding heb, denk ik soms wel dat ik toch nog een krachtigere voeding nodig heb.

Verwijderd

Sinds ik een Asus Radeon 9800 XT bezit heb ik ook last van flikkerende textures, niet in UT2003 maar in de Nature test van 3DMark2001. De bladeren gaan op een gegeven moment flikkeren als je de test continu door laat draaien. Alle andere spellen of applicaties doen het zonder problemen. Het overklokpotentieel is ook bijzonder laag. De core haalt de 418MHz nog niet eens; het water van de 3DMark03 - Mother Nature test vertoont dan al artifacts (witte puntjes) en het geheugen wil helemaal niet overgeklokt worden. Als ik bijvoorbeeld 750MHz probeer dan gaan de bladeren in de Nature test van 3DMark2001 nog erger flikkeren. Ondanks ik een Enermax 350W voeding heb, denk ik soms wel dat ik toch nog een krachtigere voeding nodig heb.
je hebt bijna de zelfde onderdelen als mij, waaronder de enermax 350W voeding.

ik had eerst een 9700 pro voor mijn 9800 pro, maar die wou niet of nauwelijks overclocken, toen wou ik deze omruilen maar ze konden geen nieuwe 9700 pro's meer krijgen en heb toen een 9800 pro gekocht ;)

hier een mooi koperen koelblok opgemaakt en nu kan hij naar mijn mening wel aardig lekker oc-en

alleen unreal 2 daar worden dus alle voorwerpen knipperend weer gegeven, maar dit heb ik niet bij de 3d marks, ook niet als ik hem tot z'n max oc (ja wel artifacs, niet knipperen op de wijze van unreal 2)

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
Oh beter :) . Ik heb mijn Asus radeon 9800 XT geruild voor een ander exemplaar :*) welke geen artifacts geeft in de Nature test (nog niet tenminste :/ ). Misschien dat deze ook beter te overklokken valt, maar daar ben ik nu eerst wel voorzichtig mee ;) !

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 19:15
Ik heb ook artifacts met dezelfde kaart in dat nature gedoe van 3dmark 03. Maar dit heeft volgens mij weinig tot niks met de kaart te maken, maar gewoon met het feit dat 3dmark03 een kutprogrammaatje is, waarmee mensen zogenaamd kunnen pronken met hoe goed en snel hun spul wel niet is....

Ik draai nu trouwens de originele bijgeleverde Asus driver, omdat mn spellen daar beter op lopen. Met de Catalyst 3.10 had ik geen artifacts, maarja wat intresseren die ielige kutdingetjes mij nou in dat nutteloze kutprogramma....:P
Pagina: 1