Toon posts:

Help PC overleden.........

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een AK73 pro Aopen moederbord en AMD 900 mhz procesor. Het volgende is er gebeurt, vorige week hoorde ik enkele piepjes uit de PC komen tijdens het spelen van Call of Duty. Maar de PC bleef het gewoon normaal doen, maar deze week ook weer tijdens het spelen van dat spel houdt mijn pC er gewoon helemaal mee op. Ik kan nu niet meer opstarten, kan zelfs niet meer in de bios komen.
Gisteren is de PC nog 1x gewoon (wel heel langzaam ) opgestart maar ging nu een minuut ook weer uit. Ik snap er helemaal niets meer van, misschien dat hier iemand een oplossing weet.

Alvast bedankt,

gr. Emil

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:50:
Beste tweakers,

Ik heb een AK73 pro Aopen moederbord en AMD 900 mhz procesor. Het volgende is er gebeurt, vorige week hoorde ik enkele piepjes uit de PC komen tijdens het spelen van Call of Duty. Maar de PC bleef het gewoon normaal doen, maar deze week ook weer tijdens het spelen van dat spel houdt mijn pC er gewoon helemaal mee op. Ik kan nu niet meer opstarten, kan zelfs niet meer in de bios komen.
Gisteren is de PC nog 1x gewoon (wel heel langzaam ) opgestart maar ging nu een minuut ook weer uit. Ik snap er helemaal niets meer van, misschien dat hier iemand een oplossing weet.

Alvast bedankt,

gr. Emil
Misschien is de backup battery van je Cmos brak :(

Verwijderd

Topicstarter
Is dit de batterij die op je moederbord zit?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:58:
Is dit de batterij die op je moederbord zit?
yep

is die com verplaatst?
mischien iets te hard en zit er nu iets los.
de volgorde van die piepjes zegt ook veel ;)

Verwijderd

Het is misschien een idee om zo kaal mogelijk op proberen te starten, en dan vervolgens wat onderdelen terug te zetten..?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:00:
Het is misschien een idee om zo kaal mogelijk op proberen te starten, en dan vervolgens wat onderdelen terug te zetten..?
Heb ik al geprobeerd hielp niks.
Er brand wel een rood ledje op mijn moederbord (RAM power led indicator) maar misshien hoort dit wel zo?

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Mee eens, is heel veel te vinden!
..Ik weet bv niet wat je al geprobeerd hebt! De standaard dingen om te proberen kun je hierboven vinden :)
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:54:
[...]
Misschien is de backup battery van je Cmos brak :(
Lijkt me dat het daar eerlijk gezegd niet aan licht! Dan zou je pc niet stoppen als hij eenmaal aan staat.

Mijn gok is eerlijk gezegd dat je ventilator van de cpu cooler het loodje heeft gelegd en dat de pc uit gaat omdat de cpu te heet wordt. Dan krijg je soms piepjes van het mobo als waarschuwing.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 29 januari 2004 @ 11:00:
[...]

yep

is die com verplaatst?
mischien iets te hard en zit er nu iets los.
de volgorde van die piepjes zegt ook veel ;)
Heb die piepjes helaas niet zo goed gehoort had koptelefoon op met teamspeak
:)
Mijn PC heb ik niet verplaatst

Verwijderd

Topicstarter
ReallyStupidGuy schreef op 29 januari 2004 @ 11:06:
[...]

Mee eens, is heel veel te vinden!
..Ik weet bv niet wat je al geprobeerd hebt! De standaard dingen om te proberen kun je hierboven vinden :)

[...]

Lijkt me dat het daar eerlijk gezegd niet aan licht! Dan zou je pc niet stoppen als hij eenmaal aan staat.

Mijn gok is eerlijk gezegd dat je ventilator van de cpu cooler het loodje heeft gelegd en dat de pc uit gaat omdat de cpu te heet wordt. Dan krijg je soms piepjes van het mobo als waarschuwing.
Maar de ventilator draait wel gewoon?!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 13:41
Dus, controleer je cpu-koeler even. Als die het nog wel doet zou ik hem ff schoonmaken, kan namelijk zo zijn dat ie helemaal vol zit met stof enzo. waardoor je cpu niet meer optimaal gekoeld wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:05:
[...]

Heb ik al geprobeerd hielp niks.
Er brand wel een rood ledje op mijn moederbord (RAM power led indicator) maar misshien hoort dit wel zo?
Ram er ff goed indrukken ?

Verwijderd

Topicstarter
paul99 schreef op 29 januari 2004 @ 11:10:
Dus, controleer je cpu-koeler even. Als die het nog wel doet zou ik hem ff schoonmaken, kan namelijk zo zijn dat ie helemaal vol zit met stof enzo. waardoor je cpu niet meer optimaal gekoeld wordt.
Het is wel stoffig daar......... dus kan ik best eens proberen.
Maar als dat het probleem is zal een PC in eerste instantie toch altijd opstarten en dan later pas te warm worden en ermee kappen

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:15:
[...]
Het is wel stoffig daar......... dus kan ik best eens proberen.
Maar als dat het probleem is zal een PC in eerste instantie toch altijd opstarten en dan later pas te warm worden en ermee kappen
De reden dat ik aan een pemp probleem dacht was omdat je mobo tijdens het draaien begon te piepen. Dat kan een temperatuurwaarschuwingssignaal zijn. Zo kaal mogelijk heb je al geprobeerd dus dan kom je toch bij de volgende stap, onderdelen testen..
Dus:
Is het de videokaart
-het geheugen
-de proc
-het mobo
-de voeding

Waarschijnlijk is het een van de bovenste 4, dus probeer daarvan eens wat te testen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de eerste reply van DeX :)

Omdat het hier de bedoeling is dat je eerst de FAQ en het beleid van het probleem-gerelateerde GoT-subforum raadpleegt eer je een topic opent, gaat dit topic dicht. Dit blijkt namelijk niet uit je startpost (en je titel). Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.