Toon posts:

Winxp shares onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dit gewoon een WinXP home kwestie. Wat is het geval:
Ik heb 3 machines:
- 1 met xp home
- 1 met xp prof
- en 1 met w2k (niet svr), maar wordt wel als server gebruikt.

Alle pc's kunnen internetten.
Wxp-prof kan w2k bereiken middels \\w2k-pc\sharenaam vanuit verkenner
Wxp-home meldt in dat geval echter "kan \\w2k-pc\sharenaam niet vinden". Hij kan hem wel pingen.
Ook kan home geen enkele share van prof vinden (maar wel pingen).

Wat ook vreemd is:
prof kan home niet pingen en w2k wel, terwijl home prof WEL kan pingen. 8)7

Als iemand hier nog iets wijs uit kan worden, verdient hij of zij wat mij betreft onsterfelijke roem. _/-\o_

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Wat vaak bij mij helpt met win2k share's die moelijk te vinden zijn, is gewoon de pc "zoeken" in de "search for a PC" optie.
AL zit het op hetzelfde netwerk heeft het er af en toe moeilijk mee.

Verwijderd

Topicstarter
DeX schreef op 29 januari 2004 @ 10:40:
Wat vaak bij mij helpt met win2k share's die moelijk te vinden zijn, is gewoon de pc "zoeken" in de "search for a PC" optie.
AL zit het op hetzelfde netwerk heeft het er af en toe moeilijk mee.
Dank je DeX. Het resultaat is echter teleurstellend, ik vind nog steeds niets.
Zou het een Norton Systemworks-functie kunnen zijn die pc's of ip-nrs blokkeert. Dit programma staat op alle machines. Ik kijk even goed.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

2 dingen die me te binnen schieten:

- Misschien heb je netbios niet aan staan op je netwerkadapter van je Windows XP Home machine?
- Heb je in je verkenner opties simple filesharing aan staan o.i.d?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bijna nooit met Wxp-home, maar is het normaal dat een machine zichzelf niet kan vinden!? Ik doe in de verkenner:
\\127.0.0.1
Als hij localhost niet eens kan weergeven!!! :( Of staat er dan een of andere vage service uit?

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op 29 januari 2004 @ 11:04:
2 dingen die me te binnen schieten:

- Misschien heb je netbios niet aan staan op je netwerkadapter van je Windows XP Home machine?
- Heb je in je verkenner opties simple filesharing aan staan o.i.d?
NetBios, waar zit dat ook alweer? File sharing op de home pc heeft er niets mee te maken lijkt me.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:33:
[...]

NetBios, waar zit dat ook alweer? File sharing op de home pc heeft er niets mee te maken lijkt me.
In de eigenschappen van de Local Area Connection/ TCP/IP en dan onder onder advanced het tabje Wins

https://powershellisfun.com

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Is echt een firewall probleem hoor. Kan zowel in Norton zitten, als in de standaard firewall van WinXP. Voor die laatste: eigenschappen van de lan-verbinding naar voren toveren, en dan uitschakelen op het tabblad geavanceerd.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat ook wel is het probleem wil zijn:
Op WinNT gebasseerde systemen, moet je je altijd aanmelden... Met een gebruikers naam dus... En Windows XP gebruikt altijd zijn eigen PC-naam, om aan te melden. Wat je dus zou kunnen doen... Is voor elk systeem, op elk systeem een gebruikersnaam aan te maken...

En anders moet je in je firewall gewoon even een IP-range opgeven, die er doorheen mag... :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ThePerfectCell schreef op 30 januari 2004 @ 12:02:
Wat ook wel is het probleem wil zijn:
Op WinNT gebasseerde systemen, moet je je altijd aanmelden... Met een gebruikers naam dus... En Windows XP gebruikt altijd zijn eigen PC-naam, om aan te melden. Wat je dus zou kunnen doen... Is voor elk systeem, op elk systeem een gebruikersnaam aan te maken...

En anders moet je in je firewall gewoon even een IP-range opgeven, die er doorheen mag... :)
Je hebt ook die mooie 'Everyone' permissie nog :) Met simple filesharing die optie wel aangezet ? En de guest account op de 2k bak ? XP Home is niet zo netwerkintelligent als XP Pro

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1