Toon posts:

[W2K] Geen netwerk instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een super vaag probleem waar ik echt niet meer uitkom. Zelfs al bij Microsoft op forum gezet, maar zonder resultaat.

Mijn probleem:
Ik heb een windows 2000 bak, en ik hang in een netwerk met 1 primaire domein controller(en DNS server). Sinds vorige week kan ik sommige PC/Servers in het netwerk niet meer op naam benaderen (\\server1), maar alleen op IP adres.
Ook kan ik niet meer m'n netwerk instellingen bekijken(geen eigenschappen). Zelfs al trek ik m'n netwerk kabel eruit, dan hoor je een melding te krijgen vanne: "netwerk verbinding verbroken" Via het icoon wat je dan krijgt kan je er dan weer bij, maar dat werkt dus ook niet. Heel vaag allemaal, en ik heb niets gedaan op mijn PC(of iemand anders).
Het rare is dat ik een server op naam kan pingen en via Remote Desktop erbij kan komen, maar niet via m'n browser(verkenner). aaarrrgggg :(

Wat heb ik al geprobeerd:
Gekeken of de Plug and play service aanstond[done]
RPC gechecked [done]
DCOM settings op default [done] (stonden al op standaard)
Netcfgx.dll opnieuw geregistreerd [done]
Netman.dll opnieuw geregistreerd [done]
Netshell.dll opnieuw geregistreerd [done]

Nou en nog steeds kan ik geen netwerk instellingen bekijken en nog steeds sommige PC in het netwerk niet op naam benaderen. Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen !!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;826902

komt in de buurt van je probleem (niet helemaal) maar goed tis een voorzetje (zelf even inkoppen :P )

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
mmm, dit is inderdaad in de goede richting, maar het probleem is client side in niet server side. Ik hoop dat jullie nog andere suggesties hebben.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:36:
Hallo iedereen,

Ik heb een super vaag probleem waar ik echt niet meer uitkom. Zelfs al bij Microsoft op forum gezet, maar zonder resultaat.

Mijn probleem:
Ik heb een windows 2000 bak, en ik hang in een netwerk met 1 primaire domein controller(en DNS server). Sinds vorige week kan ik sommige PC/Servers in het netwerk niet meer op naam benaderen (\\server1), maar alleen op IP adres.
Ook kan ik niet meer m'n netwerk instellingen bekijken(geen eigenschappen). Zelfs al trek ik m'n netwerk kabel eruit, dan hoor je een melding te krijgen vanne: "netwerk verbinding verbroken" Via het icoon wat je dan krijgt kan je er dan weer bij, maar dat werkt dus ook niet. Heel vaag allemaal, en ik heb niets gedaan op mijn PC(of iemand anders).
Het rare is dat ik een server op naam kan pingen en via Remote Desktop erbij kan komen, maar niet via m'n browser(verkenner). aaarrrgggg :(

Wat heb ik al geprobeerd:
Gekeken of de Plug and play service aanstond[done]
RPC gechecked [done]
DCOM settings op default [done] (stonden al op standaard)
Netcfgx.dll opnieuw geregistreerd [done]
Netman.dll opnieuw geregistreerd [done]
Netshell.dll opnieuw geregistreerd [done]

Nou en nog steeds kan ik geen netwerk instellingen bekijken en nog steeds sommige PC in het netwerk niet op naam benaderen. Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen !!
Netwerkinstellingen niet kunnen bekijken klinkt als w32/Blaster...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Je kan eens proberen of je met netsh wel nog je instellingen kunt bekijken/veranderen.
Om je instellingen te bekijken:

code:
1
netsh dump

Misschien kom je hier wat fouts tegen.

Wat misschien helpt, is de configuratie zoals die door netsh gegeven wordt, in een tekstbestand op te slaan.
Dan met netsh delete alle secties weggooien, en dan weer met netsh exec de configuratie terugladen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 14:00

mutsje

Certified Prutser

soms wil het in extreme gevallen wel helpen. servert uit. kaart eruit servert aan, servert uit kaart er weer in. (vooral compaq's servers die kaart kwijt zijn wil dit helpen).
Pagina: 1