Toon posts:

[WIFI] Netwerk afstand vergroten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een bestaand WIFI netwerkje 1 PC, en 2 laptops.
Nu wil ik het bereik uitbreiden tot achter in de de tuin
Ik kan een wireless bridge plaatsen maar als ik nu nog een wirelles router plaats ...
zonder dat de wan poort daarvoor gebruikt word gaat die dan ook het netwerk bridgen ?

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50
je moet geen netwerk bridge plaatsen maar een repeater die het signaal versterkt dan heb je alleen maar een stopcontact nodig.
een bridge is om twee netwerken aan elkaar te koppelen volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
En een gewoon acces point met router kan die ook het netwerk vergroten
door net iet voor de rand van het ontvangst en zendbereik van de andere router te zetten ?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 13:34:
En een gewoon acces point met router kan die ook het netwerk vergroten
door net iet voor de rand van het ontvangst en zendbereik van de andere router te zetten ?
Dat kan mits de AP de mogelijkheid om client te worden van een andere AP.

En een bridge is niks meer als een vertaling van het ene netwerk naar het andere, van wired naar wireless in dit geval.

• InfoTracer
ja dat kan ook of je moet het doen zoals [ash] zei of een repeater of roaming dus dat je een netwerk kabel van dat zelfde netwerk als je eerste AP in die nieuwe doen en dan allebij de zelfde instellingen maar dan moet je wel 2 de zelfde ap/routers hebben

Verwijderd

Topicstarter
Draadloze verbinding is niet mogelijk ? tussen de twee AP ?

• InfoTracer
jawel
ap/ap mode <-----> ap/client mode <---> laptop

ap/ap mode <-----> repeater <----> laptop

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 15:01:
Draadloze verbinding is niet mogelijk ? tussen de twee AP ?
Kan wel, is alleen meestal niet wenselijk. Meestal is het voldoende om het eerste accesspoint te verplaatsen. Indien dit niet kan kan je zo'n combinatie maken.

Het grote probleem is dat het verkeer door de AP/client opgevangen wordt en daarna doorgestuurd wordt met dezelfde kans dat het packet kapot gaat. Als dat gebeurt dan is het retransmitten voor de laptop. Je hebt dus 2 keer de kans dat iets mis gaat. Dit is niet bevordelijk voor je doorvoer.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

offtopic:
mag ik vragen wat voor giga-tuin jij hebt dat je achterin geen wifi-dekking hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp heb je dan 2 acces points nodig
en dan nog een repeater

• InfoTracer
@gunhead Ik heb me AP voor in me huis staan en achter in me huis heb ik al geen bereik dit is denk ik vanwegen stalendraag balken in huis.

@zornik Denk dat je gewoon het besten een repeater kan kopen die pakt het singaal op en zend het weer opnieuw uit.

Verwijderd

Ik weet niet wat voor een merk/type access point je hebt, maar als je afschroefbare antene's hebt dan kun je er gewoon een andere op zetten :)

Ik zou zeggen: http://www.wifishop.nl

Echt een leuke site!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:14

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 00:24:
Ik weet niet wat voor een merk/type access point je hebt, maar als je afschroefbare antene's hebt dan kun je er gewoon een andere op zetten :)

Ik zou zeggen: http://www.wifishop.nl

Echt een leuke site!
wat heb je in godsnaam aan waterdichte ap's ? :P

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• InfoTracer
netblade schreef op 07 februari 2004 @ 08:23:
[...]

wat heb je in godsnaam aan waterdichte ap's ? :P
meer dan je denkt, als je bijvoorbeeld je AP in je antenne mast wil hangen omdat de afstand van je AP tot je antenne zo klein mogelijk moet zijn anders verlies je teveel signaal in je kabel

Verwijderd

Topicstarter
@zornik Denk dat je gewoon het besten een repeater kan kopen die pakt het singaal op en zend het weer opnieuw uit.[/quote]

Heeft er iemand een merk met type nummer die zulke repeaters verkopen ?
Pagina: 1