[Offline files, Samba] Rechtenprobleem/verkeerde verwachting

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Dit topic plaats ik in PNS omdat het alleen voorkomt met meer gebruiker, een NT-domein en een Samba-fileserver; niet een gebruikelijke opstelling voor thuis dus. Al eerder een vraag over gesteld in WOS, maar daar kwam niets uit. Nu heb ik wat meer info. Volop gegoogled e.d., maar hoewel er over offline files veel artikelen bestaan, is er weinig te vinden over het troubleshooten ervan.

We hebben een NT 4-domein, een Samba-fileserver die zich member-server voelt en een aantal gebruikers van laptops met Windows XP. Hier zijn twee problemen mee:
1. Als een gebruiker een map offline beschikbaar maakt, kan hij aangeven dat hij wil dat ook alle onderliggende bestanden en mappen offline beschikbaar worden. Als hij een nieuwe map onder die map maakt, dan wordt die inderdaad ook offline beschikbaar. Als iemand anders echter een nieuwe map onder de offline map maakt, dan wordt die niet automatisch offline beschikbaar.
- Dit probleem is reproducable op een NTFS-share op een NT-server.

2. Als een gebruiker offline een bestand aanpast dat hij niet zelf gemaakt heeft, kan hij het niet synchroniseren als hij weer online is, ook niet als de groep waarin de gebruiker zit rwx-rechten heeft op het bestand. Hij kan het pas synchroniseren als hij eigenaar gemaakt wordt op de sambaserver.
- Dit probleem is niet reproducable op een NTFS-share op een NT-server.

Punt 2 is duidelijk een rechtenprobleem met Samba. Punt 1 echter niet. Ik vraag me daarom af of ik niet verkeerde verwachtingen heb van "Offline bestanden" van Microsoft: is punt 1 niet eerder een feature dan een bug? Oplossingen voor genoemde problemen zijn uiteraard meer dan welkom, maar ik vermoed dat eigenlijk dat mijn verwachtingen niet overeenkomen met Microsoft bedoelt met offline files.

Wie kan hier een lichtje op laten schijnen?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik heb hetzelfde probleem als beschreven in punt 2.

Is daar ondertussen al een oplossing voor gevonden?

Verwijderd

Dit is nou niet echt een kick zoals we die willen zien.

Dit topic is gesloten.