[SERVER 2003] Webbased desktop

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een webbased manager voor een server. Nu ben ik wel wat gaan zoeken hier en daar en ben uitgekomen op "Windows Server 2003 Administration Tools Pack" bij microsoft. Bij mijn weten was er een ook een tool die met ASP werkte, dat doet "Windows Server 2003 Administration Tools Pack
" volgens mij namelijk niet.

Na zoeken op alle thermen die je maar bedenken kunt rond webbased remote desktop wil ik jullie vragen of jullie weten waar die tool te vinden in. Iemand hier op het forum had het een jaar geleden ofzo wel gevonden maar helaas.... geen reply wat en waar en ook geen reactie van de persoon.

Ik ben ook aan het zoeken gegaan met "application service provider", daar zou ik iets mee moeten kunnen vinden begreep ik maar helaas kom niet echt ver.......

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Ik zag net in je andere topic dat je niet veel basis kennis bezit. Je kunt met de juiste instellingen van iis en terminal services een webbased terminal sessie opzetten.

rt(f)m werk :)

Maargoed: hier staat het vast bij:
http://www.microsoft.com/...inalservices/default.mspx

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 10:27 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:25:
Ik zag net in je andere topic dat je niet veel basis kennis bezit. Je kunt met de juiste instellingen van iis en terminal services een webbased terminal sessie opzetten.

rt(f)m werk :)

Maargoed: hier staat het vast bij:
http://www.microsoft.com/...inalservices/default.mspx
Dat is bekend dat dat kan, dat wil ik nu juist net niet.... er zou een tool moeten zijn die in ASP geschreven is die hetzelfde doet :)

En overigens moet je dat topic nog maar eens nalezen want ik doel ergens op ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op een Windows 2003 Server kun je gewoon de Web User Interface for Microsoft Windows Server administration installeren bij je IIS items (Application Server)

Zoals Flipke terecht zegt, manual werk.

http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/webadmin.jpg

Werkt helaas alleen in IE.

Ga je er met een andere browser heen (zonder ActiveX) krijg je deze meuk:
The Web Interface for Remote Administration is not available because of your Internet Explorer security settings.

To access the Web site, you must enable client-side scripting. Some functions on the Web site work properly only if ActiveX controls and file downloading are enabled.

[ Voor 59% gewijzigd door alt-92 op 29-01-2004 10:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Wat bedoel je precies met een "webbased manager voor een server"?
Wil je de desktop overnemen zoals met terminalservice/remote desktop, of wil je services, shares, instellingen etc. beheren via een webinterface?
De desktop overnemen gaat niet lukken in ASP, daar is ASP te beperkt voor, en er zal dus altijd een ActiveX component oid. nodig zijn.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Zer0 schreef op 29 januari 2004 @ 11:14:
Wat bedoel je precies met een "webbased manager voor een server"?
Wil je de desktop overnemen zoals met terminalservice/remote desktop, of wil je services, shares, instellingen etc. beheren via een webinterface?
De desktop overnemen gaat niet lukken in ASP, daar is ASP te beperkt voor, en er zal dus altijd een ActiveX component oid. nodig zijn.
Idd zoals je zegt..... het liefst beide :)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
BackSlash geeft wel een goede oplossing.

Wil je een Webbased remote desktop oplossing, kijk dan eens bij :
http://www.ultravnc.com/c...ultravnc.sourceforge.net/

De Web client van VNC draait prima, en met UltraVNC heb je ook gelijk WIndows Security.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
akimosan schreef op 29 januari 2004 @ 15:30:
BackSlash geeft wel een goede oplossing.

Wil je een Webbased remote desktop oplossing, kijk dan eens bij :
http://www.ultravnc.com/c...ultravnc.sourceforge.net/

De Web client van VNC draait prima, en met UltraVNC heb je ook gelijk WIndows Security.
Thnx !! ik ga het bekijken.... belooft veel goeds zoals ik het van je begrijp :)

Pagina: 1