Toon posts:

Access Synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleemke. Ik heb een applicatie ontworpen voor het beheer van clubleden. Via een website kunnen clubleden zich inschrijven. Indien ze niet over een internet verbinding beschikken dan kunnen ze zich per brief ook inschrijven. Deze laatste inschrijvingen gebeuren dan door het programma.
Het probleem is dat er dan 2 Access Databases worden gebruikt. 1 online en 1 offline. Is er een mogelijkheid om deze 2 databases te sychroniseren? Ik heb al gezocht op de website van Microsoft en daar staat een tool "replication manager", maar deze tool zit enkel bij de Office 97 Developer Edition. Zijn er eventueel nog andere tools of andere manieren om de 2 databases te sychroniseren?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je zou zelf in je 'offline' applicatie kunnen inbouwen, dat bepaalde tabellen ge-insert worden in die andere db.

Maar mag ik vragen waarom je niet 1 database gebruikt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
1 Database is eigenlijk niet doenbaar, aangezien meerdere offline gebruikers met de database werken. Indien er slechts 1 database zou zijn moeten al deze gebruikers eerst inloggen op het Internet.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Als je met meerdere databases gaat werken, loop je onherroepelijk tegen synchronisatieproblemen aan. Hoe ga je voorkomen dat meerdere mensen wijzigingen op de zelfde persoon gaan doen (of iets dergelijks)

Wat je kan maken is een mechanisme dat bij gaat houden of er wijzigingen op record niveau gemaakt zijn. Op basis hiervan kan je eventuele wijzigingen wel of niet door voeren. Ik zou persoonlijk zelf iets bouwen en heel goed bedenken (of iemand met ervaring consulteren) hoe je dit soort problemen wil en kan voorkomen. Bedenk wel dat je dan continue alle gegevens moet ophalen uit je "moeder" database...

Eerst het probleem, dan de oplossing