Ik heb hier een Compaq server staan die het geluid van een straaljager maakt op dit moment. Nu had ik begrepen dat er ook een mogelijkheid is om het aantal toeren van een Compaq server naar beneden te krijgen middels een bepaalde driver of software tool. Is dit mogelijk?
bios update van dl-360 G3 laat fan temperatuurafhankelijk draaien, maar het blijft een kabaal.
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Verwijderd
Misschien dat speedfan oid werkt.Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:20:
Er is geen tooltje voor ofzo?
Verwijderd
tja,
een server is en blijft een server,
Servers zijn gemaakt om te presteren en niet om geluidsloos onder je bureau te zetten.
Ik zou er maar vanuit gaan dat het niet mogelijk is.
suc6 ermee,
...enne oorkleppen zijn bij de gamma regelmatig in de aanbieding.
Servers zijn gemaakt om te presteren en niet om geluidsloos onder je bureau te zetten.
Ik zou er maar vanuit gaan dat het niet mogelijk is.
suc6 ermee,
...enne oorkleppen zijn bij de gamma regelmatig in de aanbieding.
Het punt is juist dat het een test-server is die nauwelijks iets te doen heeft en hooguit 1x per week gebruikt wordt om 1 bepaalde applicatie mee te testen.Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:25:
tja,
Wil daar niet helemaal
Moeilijk te beoordelen aangezien je niets vertelt over je server. Welk type, welke ventilator, welk OS draai je, etc. Als je de server gewoon met een Smartstart-cd hebt geïnstalleerd dan heb je automagisch de goede drivers aan boord.
Pak dan een geluidsarme doos of plaats de server in de serverruimte !
Eerst het probleem, dan de oplossing
Dan zet je er toch gewoon een geluidsarme barebone van msi oid neer, een server zoals een dl360g3 hoort gewoon in een rack, en hoort gewoon altijd hard te moeten werken, anders is het best wel een beetje zonde vindt je niet? ik wil hem wel ruilen tegen een normale server die minder herrie maakt?Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:28:
[...]
Het punt is juist dat het een test-server is die nauwelijks iets te doen heeft en hooguit 1x per week gebruikt wordt om 1 bepaalde applicatie mee te testen.
Wil daar niet helemaalvan worden.
Anyway, als je het niet stiller kan krijgen moet je wellicht een rack om die server plaatsen, ik heb er nog wel een paar in de aanbieding die geluidsarm zijn.
openkat.nl al gezien?
paulhekje schreef op 29 januari 2004 @ 10:14:
bios update van dl-360 G3 laat fan temperatuurafhankelijk draaien, maar het blijft een kabaal.
Hoe komen jullie toch bij die DL360?killercow schreef op 29 januari 2004 @ 11:13:
een server zoals een dl360g3 hoort gewoon in een rack
paulhekjes z'n schuld
openkat.nl al gezien?
Misschien is het dan handig omjouw model te noemen ???
Eerst het probleem, dan de oplossing
Bij een server wordt niet op het geluid gelet maar op de prestatie en de koelte. Bij een desktop wordt juist op allebei gelet. Daarvoor een server voor de prestatie/stabieliteit en niet dat het geluid kan gedempt worden. Ik heb laatst ook een server geleverd met een dure Antec kast die heel stil is maar een backup systeem die heel veel lawaai maakt. Heel fijn allemaal.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Alles goed en wel maar na de eerste 20 minuten heeft de TS zich hier niet meer laten zien. Ik vraag me af hoeveel nut dit topic nog heeft...itsalex schreef op 29 januari 2004 @ 23:16:
Bij een server wordt niet op het geluid gelet maar op de prestatie en de koelte. Bij een desktop wordt juist op allebei gelet. Daarvoor een server voor de prestatie/stabieliteit en niet dat het geluid kan gedempt worden. Ik heb laatst ook een server geleverd met een dure Antec kast die heel stil is maar een backup systeem die heel veel lawaai maakt. Heel fijn allemaal.
Kan je dit niet in SCU (system configuration utility) veranderen ?
Voor SCU moet je bij opstarten F10 drukken als er staat press F10 boot to compaq utility partion
dan: control-Q drukken voor advanced mode
dan: system configuration -> configure hardware -> review or modify hardware setting -> view or edit details
Heb alleen ervaring met Proliant 1600 en 2500 server.
Voor SCU moet je bij opstarten F10 drukken als er staat press F10 boot to compaq utility partion
dan: control-Q drukken voor advanced mode
dan: system configuration -> configure hardware -> review or modify hardware setting -> view or edit details
Heb alleen ervaring met Proliant 1600 en 2500 server.
Verwijderd
Toch maar ff een aanvulling:
Zonder system management driver draait ie 100%.
Dus system managent driver laden en je hoort 'm stiller worden (Staat op de Smartstart CD of via support pack. Het heette vroeger (NT) SSD.
Zonder system management driver draait ie 100%.
Dus system managent driver laden en je hoort 'm stiller worden (Staat op de Smartstart CD of via support pack. Het heette vroeger (NT) SSD.
Euhm bij een DL360G3 heeft dit juist een averechts effect. De machine gaat dan janken. Ik kan het weten want ik heb er 8 in een paar rackjes hangen :-)
Sorry hoor, maar dit topic gaat (voorlopig iig) dicht.
Zolang de topicstarter met zo weinig info over de brug kan komen kunnen wij slechts speculeren over een oplossing.
Voor zover ik weet draaien alle fans op full-speed totdat ergens tijdens het booten een tooltje geladen wordt die de fans in de gaten moet houden. Als de server braaf met Smartstart wordt geins. dan zou dat ook gewoon moeten werken.
Zolang de topicstarter met zo weinig info over de brug kan komen kunnen wij slechts speculeren over een oplossing.
Voor zover ik weet draaien alle fans op full-speed totdat ergens tijdens het booten een tooltje geladen wordt die de fans in de gaten moet houden. Als de server braaf met Smartstart wordt geins. dan zou dat ook gewoon moeten werken.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()