[IIS] Parent Paths e.d.

Pagina: 1
Acties:

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Omdat ik naar een nieuwe webhost overgestapt ben die win 2003 gebruikt moest ik het eea veranderen in mijn ASP scripts. Zo zijn standaard de 'parent paths' uitgeschakeld, een prima optie vindt ik.

Ik heb zelf thuis een servertje met windows 2000 en IIS geinstalleerd. Nu staat alles in 1 map (webserver), bijvoorbeeld de website 'test' staat in /webserver/dev/test

Om de includes hetzelfde te laten werken als bij de provider moet ik dus een 'include virtual' doen in mijn scripts, dit werkt allemaal ok bij de provider. Alleen omdat deze naar de root van de 'test' directory verwijzen (als: /connections/test.asp) en niet naar /webserver/dev/test/connections/test.asp ben ik er achter gekomen dat je van de subdir 'test' een application moet maken.

Echter als ik via de IIS MMC er een applicatie van maak, en bij de configuration 'enable parent paths' uitzet, krijg ik nog steeds de IIS error dat
The include file 'Connections/test.asp' was not found.
Via Microsoft en diverse sites kom ik niet verder dan het installeren van deze applicatie, zoals ik al gedaan heb, niet waarom dit nou niet werkt... Heeft iemand hier de perfecte oplossing?

mijn configuratie voor deze directorie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
application name: test
excecute permissions: script only
application protection: medium (pooled)

dan in 'application configuration -> app options'

enable session (aan)
enable buffering (aan)
enable parent paths (uit)

[ Voor 5% gewijzigd door jonggoud.nl op 29-01-2004 10:11 ]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Klein kickje om misschien toch nog een antwoord te krijgen.

Ik ben er inmiddels achter dat als de /test map de rootfolder wordt van de hele site dat het prima werkt. Echter het aanmaken van een application van map /test als het een submap is zorgt er niet voor dat de parent paths werken...

Dit helpt dus ook niet: http://support.microsoft....n-us;308164&Product=iis50

[ Voor 16% gewijzigd door jonggoud.nl op 30-01-2004 14:08 ]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin