3dsmax 5 leren in 5 maanden

Pagina: 1
Acties:

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:06
Ik moet voor CKV (cultureel kunstzinnige vorming) een held ontwerpen... Nou had ik het idee om 2 helden te gaan maken in 3dsmax 5. 1 Held en zijn alterego en dit op video te zetten. :)

Hiervoor heb ik nog zo'n 5 maanden tijd. De tutorial van oogst heb ik afgewerkt...(het huisje). Maar nou rest mij de vraag: hoe kan ik het beste verder leren? En... is het uberhaupt mogelijk in die 5 maanden?

Ik zat zelf te denken aan de lara croft tutorial en de Jeanne d' Arc... Is dit een redelijke keuze?

Ik hoop echt dat ik zo volledig genoeg ben geweest... anders moeten jullie maar vragen wat je wil weten... :) (als je al zo aardig bent om hierop te antwoorden natuurlijk :)) Ik heb echt geen zin om alles weer op het laatste moment te moeten doen, vandaar dat ik nou al graag druk ermee bezig wil ;)

Ik weet dat het niet gebruikelijk is maar ik zeg het toch:

Alvast bedankt _/-\o_

Edit: Ik heb ook al schetsen gemaakt als jullie die willen zien wil ik ze wel scannen.. :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door MaiorDomus op 29-01-2004 09:48 ]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 18:00
Als je bereid bent om een boek ervoor aan te schaffen:
Harnessing 3DS Max 5 (Ross, Bousquet)
Ik ben nu zelf twee weken in dit boek bezig na wat aanklooien met tutorials, maar dit boek verteld je met alles wat je doet ook waarom je het doet en wat een bepaalde optie nu precies doet. Je gaat het echt vanaf de basis snappen zeg maar.

• MaiorDomus
Liever niet aanschaffen, nou in ieder geval nog niet. Het blijft maar een werkstukje voor CKV misschien later als ik er goed mee bezig kan gaan. Kan ik zo'n boek ook ergens lenen? :)

Verwijderd

Ik zou onderzoek doen naar modeleren vanuit een box en dat je dan met de vertexen aan de gang gaat.

Zie hier een voorbeeld van lowpoly modelleren:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/emjjansen/krok.jpg

Dit gaat vrij snel (je ziet ook snel resultaat).
Maar voordat je echt super gelikte modellen kan maken ben je wel wat langer bezig dan 5 maanden om het te leren.

• Michel551813
  • Laatst online: 27-05 14:45
Of het je in 5 maanden lukt hangt natuurlijk af van hoeveel tijd je er aan besteedt en het moet je natuurlijk wel een beetje liggen.
De joan of arc tutorial is inderdaad een erg goede en uitgebreide tutorial. Daar zul je een hoop van leren. Ik hoop wel dat je al enige vaardigheden hebt in photoshop want dit ga je ook nodig hebben om textures te maken.
Mocht je aan de slag gaan met je held kun je bij problemen of vragen ook altijd hier weer posten onder "post je 3D stuff maar weer - part zoveel". Succes ermee.

Ben trouwens benieuwd naar je schetsen

[ Voor 6% gewijzigd door Michel551813 op 29-01-2004 10:04 ]

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Verwijderd

En het is natuurlijk niet alleen het modellen wat je zult moeten leren, maar ook texturen, riggen (om 'm in de goede houding te krijgen en te animeren) belichting en renderen.
Dit alles zul je gaande weg wel leren hoor, geen probleem. Maar of het in 5 maanden lukt hangt er natuurlijk helemaal van af of jij er helemaal voor gaat (en het ook leuk vindt)

Maar verwacht niet dat je in 5 maanden top models maakt die volledig soepel en realistisch geanimeerd zijn. Dat kost echt jaaaaren van veel oefenen voordat je dat echt goed in de vingers hebt !

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Nog een mooie tutorial voor wat jij wilt: hoofd-tut

Ik denk dat wat je wilt alleen mogelijk is wanneer je de lat niet te hoog legt. Het is goed mogelijk om in vijf maanden MAX te leren én een animatie te maken van twee characters. Je moet dan alleen niet denken dat het er vet uitziet of zo. Voor een CKV-werkstuk is het extreem cool, maar je komt er niet mee op de headline van CGTalk of zo. Je moet er gewoon niet al teveel van verwachten en gewoon lekker aan de slag gaan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

de
GoTAProblem schreef op 29 januari 2004 @ 09:39:
Ik moet voor CKV (cultureel kunstzinnige vorming) een held ontwerpen... Nou had ik het idee om 2 helden te gaan maken in 3dsmax 5. 1 Held en zijn alterego en dit op video te zetten. :)

Hiervoor heb ik nog zo'n 5 maanden tijd. De tutorial van oogst heb ik afgewerkt...(het huisje). Maar nou rest mij de vraag: hoe kan ik het beste verder leren? En... is het uberhaupt mogelijk in die 5 maanden?

Ik zat zelf te denken aan de lara croft tutorial en de Jeanne d' Arc... Is dit een redelijke keuze?

Ik hoop echt dat ik zo volledig genoeg ben geweest... anders moeten jullie maar vragen wat je wil weten... :) (als je al zo aardig bent om hierop te antwoorden natuurlijk :)) Ik heb echt geen zin om alles weer op het laatste moment te moeten doen, vandaar dat ik nou al graag druk ermee bezig wil ;)

Ik weet dat het niet gebruikelijk is maar ik zeg het toch:

Alvast bedankt _/-\o_

Edit: Ik heb ook al schetsen gemaakt als jullie die willen zien wil ik ze wel scannen.. :Y)
ik zou gewoon eerst ff wat gaan oefenen met box modeling idd :P
daarna mischien met face extrude's aan de gang gaan
en zo je technieken een beetje opbouwen

ik ben dan denk ik nu al ruim 2 jaar bezig :
maar zo ver ben ik ook nog niet :)

ik heb overigens weinig met boeken / tutorials gedaan
was in het begin erg aan het kloten om particle systems onder de knie te krijgen
en modeleerde met boleans :):):)

ben pas heel laat begonnen met echt box / face extrude modelen
en heb eigenlijk pas sinds kort uvm unwrap lekker onder de knie

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/disp.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 11:44 ]

• MaiorDomus
okay heb net mijn schetsen gescant.. maar ik kan ze helaas pas morgen posten... mijn moeder sleurt me op dit moment van de pc.. :| Naja morgen zullen de geinterreseerden ze kunnen bekijken.... :)

Verwijderd

Tja wat zal ik zeggen.
Ik wil je niet ontmoedigen , maar als je dat binnen 5 maanden wil doen
zul je heel hard moeten bikkelen.

Zelf ben ik nu 1.5 jaar aan het klooien om een goed lichaam te maken.
Tis maar even een aanduiding.

Hier voor las je ook al dat er mensen ruim 2 jaar bezig geweest zijn om ze ver te komen.

Ik wens je heel heel erg veel succes met je poging
Als het je lukt , heel veel waardering _/-\o_

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Ik ben nu ongeveer 5 maanden bezig. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er niet dagelijks druk mee bezig ben, maar toch wel met grote regelmaat.

Een animatie met 2 karakters waag ik me nog niet aan, ik heb afgelopen week voor het eerst een camera om een toon karakter heen laten draaien en daar was ik al ape trots op. Belichting en texturing zit ik nog steeds bijna dagelijks mee te vechten.

Anderzijds, als je je volledig richt op 1 project, heel veel tijd eraan besteedt, gerichte vragen stelt zou je een heel eind moeten kunnen komen, maar verwacht zoals oogst al zei geen pixar kwaliteit dan.
Een aardige animatie daarentegen is theoretisch wel haalbaar, maar dan moet je wel 200% dedicated aan dit project gaan werken.
suc-6

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 12:14
Verwacht niet dat je 3d in vijf maanden onder de knie hebt. Tenzij je fulltime kan oefenen. Lekker beginnen, uit proberen, steeds moeilijkere dingen oefenen en dan gaat het vanzelf wel. Verwacht niet in het begin dat je na vijf maanden een fantastisch model in elkaar gezet hebt. Kijk ook eens op cgtalk.com daar hebben ze een keer een contest gehouden over helden. Voor wat inspiratie enzo. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• MaiorDomus
okay met jullie hulp zijn we al een heel stuk verder _/-\o_ :Y)
Ik zal vandaag mijn schetsen aan jullie tonen.. stel je er maar niet te veel van voor... je ziet 2 koppen 2 wapens en veel tekst erbij wat we bedacht hebben wat er allemaal bij zou kunnen... maar dat zullen jullie nog wel zien :) Trouwens dat de hoofden niet in proportie zijn is niet omdat ik niet kan tekenen maar omdat ik het er zo grappig uit vind zien ;)

als ik thuiskom post ik hem gelijk.. nog excuses dat ik dat niet eerder gedaan heb... ik ben de laatste tijd ook nogal druk met andere werkstukken...

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Hallo, ik ben dus die kameraad wie met GoTAProblem dat CKV werkstuk doet. Wij zijn de laatste tijd er niet echt vaak mee bezig... Maar dat gaat nog wel komen..
Alvast bedankt voor alle hulp van jullie _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Enfer op 05-02-2004 09:43 ]

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

Haha, sorry maar voor ckv zou ik niet 3dmax helemaal gaan leren, het is wat anders als 3dmax je al interesseerde. Anders zou ik gewoon gaan tekenen met paint :)

• MaiorDomus
WiXX schreef op 05 februari 2004 @ 09:48:
Haha, sorry maar voor ckv zou ik niet 3dmax helemaal gaan leren, het is wat anders als 3dmax je al interesseerde. Anders zou ik gewoon gaan tekenen met paint :)
We doen het ook niet voor ckv.... we doen het omdat het ons heel leuk lijkt en vooral leuk als we hierdoor 3dsmax leren... Niet omdat we ckv zo enorm belangrijk vinden dus...

Daarbij kan je moeilijk met paint een filmpje maken ;) wat wij dus wel willen bereiken.. (hoe lelijk die dan ook wordt... ;))

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:12
wat al niet kan... :+
suc6 iig

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Als we het toch over boeken hebben... ;)

Ik heb met kerst twee wallie kaarten gekregen, en ik heb geen idee wat ik met die kut dingen moet... lijkt me wel leuk om er een 3D studio boek ofzo van te kopen... Weet iemand een web winkel die een ruim assortiment aan boeken heeft en ook nog eens die kaart accepteerd?

In times of war the law falls silent

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Skimmer schreef op 05 februari 2004 @ 11:23:
Als we het toch over boeken hebben... ;)

Ik heb met kerst twee wallie kaarten gekregen, en ik heb geen idee wat ik met die kut dingen moet... lijkt me wel leuk om er een 3D studio boek ofzo van te kopen... Weet iemand een web winkel die een ruim assortiment aan boeken heeft en ook nog eens die kaart accepteerd?
amazon.com? :)

• Skimmer

Skimmer

Zow... dat boek is niet goedkoop... :+

any way, amazon heeft niets met wallie... misschien kan ik hem bij bol bestellen (ook niet met wallie, maar zij doen acceptgiro ;))

• MaiorDomus
en dan hier de schetsen...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/robkh/schets1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/robkh/schets2.jpg

:) als je nadere uitleg erbij wilt dan zal ik die graag geven... zeker aangezien mijn handschift zeer slordig is... ;)

• Skimmer

Skimmer

GoTAProblem schreef op 06 februari 2004 @ 00:02:
en dan hier de schetsen...

[afbeelding]

[afbeelding]

:) als je nadere uitleg erbij wilt dan zal ik die graag geven... zeker aangezien mijn handschift zeer slordig is... ;)
Hmmm... jij houdt niet echt van 'simpele start' ofwel?

• MaiorDomus
dit is hoe het perfect zou zijn ;) Als het veel simpeler wordt vind ik het helemaal niet erg... maar op deze manier is het perfect... en haast onmogelijk dat weet ik ook helaas... :D
Pagina: 1