Ik heb hier een half werkend mime scriptje, probleem is is dat het in outlook goed aankomt maar bij bijv. hotmail of yahoo weer totaal niet .
wat ik stuur is een stuk html + willekeurig attachment.
het probleem ligt bij het attachment. in outlook gaat het attachment goed maar bij hotmail e.d. dus niet. hij geeft wel aan hoe groot het is en bestandsnaam enzo maar toch is het niet goed (bij een plaatje krijg ik dus een kruisje, zip is niet goed etc)
ik heb het geprobeerd van een linux server te sturen + windows computer met iis 6
ik heb hier gekeken naar voorbeelden van en ik heb gekeken naar rfc info en daarmee ook geexperimenteerd.
ik heb verschillende content-types met verschillende boundaries geprobeerd .. verschillende \n, \r of \r\n
ik kan er even geen wijs meer uit worden
script wordt aangesproken door een opgestuurd formulier .. $attach is file input van formulier
script:
wat ik stuur is een stuk html + willekeurig attachment.
het probleem ligt bij het attachment. in outlook gaat het attachment goed maar bij hotmail e.d. dus niet. hij geeft wel aan hoe groot het is en bestandsnaam enzo maar toch is het niet goed (bij een plaatje krijg ik dus een kruisje, zip is niet goed etc)
ik heb het geprobeerd van een linux server te sturen + windows computer met iis 6
ik heb hier gekeken naar voorbeelden van en ik heb gekeken naar rfc info en daarmee ook geexperimenteerd.
ik heb verschillende content-types met verschillende boundaries geprobeerd .. verschillende \n, \r of \r\n
ik kan er even geen wijs meer uit worden

script wordt aangesproken door een opgestuurd formulier .. $attach is file input van formulier
script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| $subject = "test"; $boundary = md5(uniqid(time())); $fd = fopen($attach,"rb"); $data = fread($fd,$attach_size); fclose($fd); $data = chunk_split(base64_encode($data)); $headers = "Mime-version: 1.0\r\n"; $headers .= "From: blaat<blaat>\r\n"; $headers .= "Content-type:multipart/mixed; boundary=$boundary\r\n"; $body = "--$boundary\r\n"; $body .= "Content-type:text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $body .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\r\n"; $body .= "<html><head><title></title></head><body>\r\n"; $body .= "<table border=0>\r\n"; foreach ($HTTP_POST_VARS as $key => $value) { $body .= "<tr>"; $body .= "<td><b>$key</b></td>"; $body .= "<td>$value</td>"; $body .= "<tr>"; } $body .= "</table>\r\n"; $body .= "</html>\r\n"; $body .= "--$boundary\r\n"; $body .= "Content-type:" . $attach_type . "; name=$attach_name\r\n"; $body .= "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n"; $body .= "Content-Disposition:attachment; filename=\"". $attach_name . "\"\r\n"; $body .= "filename=$attach_name\r\n"; $body .= $data; $body .= "--" . $boundary . "--\r\n"; mail($email,$subject,$body,$headers); |
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 09:00 ]