Reveller schreef op 29 januari 2004 @ 12:42:
Ben het met crisp eens - het is denk ik verstandig om eerst eens wat
HTML en
XHTML tutorials door te nemen.
Overigens is dit specifieke probleem volgens mij eerder een bug in de IE HTML interpreter dan een syntaxfout van jou.
beiden zij foute opvattingen, de tip om wat te letten op de code is een vrij advies, het maakt je code wat beter leesbaarder en verhoogt daardoor de snelheid om bugs/fouten te vinden.
de gebruikte HTML die de TS toepast is volgens mij wel degelijk grotendeels validerend als HTML3.2, het is waarschijnlijk automatisch gegenereerde ImageReady slice-code.
Ten tweede, dit is geen bug in ms-html, het is een html-interpretatie die conformeert aan de HTML-specificatie, die duidelijk stelt dat een newline een teken is, en deze in code een spatie geneert tussen twee woorden die op de verschillende regels staan.
de reden is dat een html code als
code:
1
2
| <P>dit is een stukje tekst
dat doorgaat na een newline</p> |
er niet uitziet als
dit is een stukje tekstdat doorgaat na een newline
in dit geval brengt de newline na de <TD>-tag inderdaad het probleem dat er ook extra ruimte komt tussen image-slices in een tabel, en opera voorkomt dat probleem door specifiek newlines na een tag weg ta halen, dit is echter niet conformant aan de HTML-specificatie
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen