[3DSMAX] Ik zoek een goed boek.

Pagina: 1
Acties:

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 21:11
Oi allemaal :*)

Ik wil weer eens beginnen met een beetje 3D modelling. Ik heb een paar jaar geleden wel wat aangekloot met 3DS Max, vond het wel een prettig programma maar ben er niet meer mee doorgegaan.

Ik ben nu gestopt met mn opleiding en heb aardig wat vrije tijd. Dus dit lijkt mij een geschikt moment om een serieuse poging te wagen om 3DS MAX goed onder de knie te krijgen. Op internet heb ik wel wat tutorials gevonden, maar dat is meestal toch niet echt wat ik nodig heb, en werkt ook niet zo lekker vind ik.

Kheb echt heel weinig tot geen ervaring met 3DS MAX maar leer vrij snel. Ik zoek dus een goed boek voor beginners die een goede basis vormt. Alleen heb ik geen idee wat nou een goed boek is, vandaar dit topic. Dus zijn er mensen die mij een goed boek kunnen aanraden ? (Het liefst in het nederlands)

alvast bedankt ;)

edit: ik zie net dat ik deze vraag misschien ook in et "post je 3d stuff maar weer" topic had kunnen stellen toen ik het net doorlas. Maar daar kom ik pas net achter, die topic-titel was niet echt duidelijk genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door lawtshjj op 29-01-2004 04:12 ]

Verwijderd

ik kan er maar 1 ding van zeggen: van academic service

heb je een paar mogelijkheden in nl. 3dsmax4 het complete handboek van kelly L. Murdock ---> dit is al vertaald naar het nederlands

en anders de iets nieuwere van academic service 3dsmax5 the bible ---ofwel deze is nog niet naar het nederlands vertaald. (voor zover ik weet)

dit zijn beide boeken van rond de 1100 pagina's waar alle aspecten van het modelleren tot netwerkrendering aan toe. met vele tutorials en een cd-rom, die je langzaam maar zeker door het programma heenleid. en wat ook nog eens het grote voordeel van dit boek is is dat je het ook nog eens uitstekend als naslagwerk kunt gebruiken. kost rond de 60euro en is bij computerboek.nl te bestellen.
met dit boek heb ik erg een erg goede ervaring, en zoek er nog bijna elke dag iets in op.
succes ermee,
groeten koen

[EDIT] beide boeken zijn ook uitstekend te gebruiken voor max 5 of 6. op misschien een aantal nieuwe functies na, die in volgende versies zitten, maar die heb je in eerste instanties waarschijnlijk toch nog niet veel nodig

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 04:24 ]

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Harnessing 3Dmax 5 (ISBN: 1401827551 ) ook te koop bij proxis als ik me niet vergis, maar sowieso op amazon.

Dit is een prima boek voor iemand die begint. Het gaat heel stapsgewijs en gestructureerd in op de mogelijkheden van max.

Het is in het engels maar goed te volgen, leuke opdrachten aan het einde van de hoofdstukken en het bevat alle basisvaardigheden zoals modeleren, materials, belichten, animatie en dan nog een keer advanced modeleren, advanced materials, advanced lightning en tot slot advanced animation.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26
3dsmax5 bible
is een meesterlijk boek. Staat verschrikkelijk veel info in (~1300 pagina's). Ook leuke tutorials en veel voorbeelden, wel int engels en kost 50 euro :)