[server 2003] Geen locale gebruikers en groepen

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik wil op mijn domain-controller wat zaken regelen en moet hiervoor bij de Usergroups in het Computer Management zijn. Het gekke is dat hier helemaal geen Users en Usergroups te vinden zijn :| Ik hbe netjes een Active Directory enzz enzz maar ik heb hier alles net al af zitten zoeken 2 uur lang maar kan er niets bij vinden.

Waar zijn zouden ze in vredesnaam gebleven kunnen zijn ?

edit:

Ik zit me nu net te bedenken.... neej, heeft niets met IIS te maken.. neej kan niet :) toch ?? :) NEEJ :)

[ Voor 16% gewijzigd door BacardiBreezer op 29-01-2004 07:42 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Koop een boek, lees de FAQ etc.

PS:
Kijk eens bij Active Directory Users and Computers
Een DC heeft geen lokale gebruikers/groepen !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 08:34 ]

Verwijderd

Inderdaad, een DC kan geen lokale users hebben

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Nou dit was dus even als check !!! Er wordt dus geen opmering over gemaakt in de howto's hier ;) Kon geen reply maken op de tut geloof ik, dus dan maar zo :D Iig remote gebeuren stond het niet bij, een andere geloof ik ook niet. Iig ik zocht wat over een router en kwam daardoor in die tuts :)

[ Voor 52% gewijzigd door BacardiBreezer op 29-01-2004 09:20 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BacardiBreezer schreef op 29 januari 2004 @ 09:19:
Nou dit was dus even als check !!! Er wordt dus geen opmering over gemaakt in de howto's hier ;) Kon geen reply maken op de tut geloof ik, dus dan maar zo :D Iig remote gebeuren stond het niet bij, een andere geloof ik ook niet. Iig ik zocht wat over een router en kwam daardoor in die tuts :)
Basis kennis?? ALs je computer management opent op een DC en je gaat naar Local users and groups, dan staat daar toch al dat je op een DC geen gebruikers aan kan maken en daarvoor bij de Active Directory users and computers moet zijn? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Gunner schreef op 29 januari 2004 @ 09:23:
[...]

Basis kennis?? ALs je computer management opent op een DC en je gaat naar Local users and groups, dan staat daar toch al dat je op een DC geen gebruikers aan kan maken en daarvoor bij de Active Directory users and computers moet zijn? :?
Nou kijk als iemand nou een Remote Desktop wil overnemen (van zijn domeinserver die hij ook als IIS en dergelijke gebruikt) dan wordt er verwezen naar MMC waar users en usergroups zou moeten staan. Hij zou dan moeten zijn bij Remote Desktop Users...... kan ie lang zoeken :) wellicht even een goede aantekening dat dat dan niet voor een DC geldt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah - ik snap het niet helemaal. Je stelt een vraag die je met een beetje logisch nadenken had kunnen weten, en begint vervolgens een heel verhaal over tuts en howto's die fout zijn ?

Je weet toch dat we in WOS een Howto feedback topic hebben? Je hebt in die howtos toch gelezen wie ze gemaakt heeft? Er staat toch bij waar je terecht kan voor vragen en opmerkingen?

Ik volg je niet helemaal? :)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Zoiezo is dit wel een beetje basis kennis.

Als jij weet hoe je een DC maakt dan neem ik aan dat je wel de kennis hebt om ermee aan de slag te gaan. Zo niet vraag ik me af waarom je eraan begint om een DC in te richten.

There is no art to find the minds construction in the face

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
elevator schreef op 29 januari 2004 @ 11:56:
Mjah - ik snap het niet helemaal. Je stelt een vraag die je met een beetje logisch nadenken had kunnen weten, en begint vervolgens een heel verhaal over tuts en howto's die fout zijn ?

Je weet toch dat we in WOS een Howto feedback topic hebben? Je hebt in die howtos toch gelezen wie ze gemaakt heeft? Er staat toch bij waar je terecht kan voor vragen en opmerkingen?

Ik volg je niet helemaal? :)
Nou kijk......

Ik was aan het zoeken met betrekking tot remote software (webbased), is ook een ander topic over. Toen kwam ik die tut tegen..... ik kom hier alleen voor dingen die ik graag weten wil en post iets in iemand zijn topic zodra ik het ook tegen kom, ik leef niet voor dit forum snappie :)

Ik begon die tut eens te lezen (had die dingen hier echt nog nooit gezien) en vond de layout wel erg netjes al, iets wat meteen opviel. Dus ik dacht...... poeh, ben toch al de hele nacht bezig.. ik ga dit eens lezen, kijken hoe ze het gemaakt hebben, de tut dan. Zag er erg overzichtelijk uit, ik kwam direct bij mij op mijn DC (want daar teste ik het even op, de tut dan) bij AD uit voor mijn users, maar ik dacht meteen aan iemand die denkt...... goh das handig zo die tut... ik wil graag remote mijn DC aan kunnen passen en ga hier mee aan de gang. Ik vond dus die fout en dacht eens kijken hoe mensen reageren als ik zo een vraag stel. Ik kan me namelijk voorstellen dat er op dit forum ook mensen echt zaken als gebruiksaanwijzing gebruiken, iets wat vaak nogal vergeten wordt (krijg je opmerinkingen van; Joh dat weet je toch wel ?? Neej anders vraag ik het niet.) Iedereen moet het leren en de mensen met de grootste mond lezen het toch vaak uit een boekje op ;)

Ik had het topic iets gerichter op moeten zetten maar het was al laat na 2 nachten doorgaan :)

Iig...... wat me opviel was meteen de opmerking..... je hebt geen kennis..... iets wat op een forum niet zou moeten horen...... sluit het anders maar en zet hier alleen kennis neer, maar dat was de opzet toch niet ;)

Iig...... maar ik wist dus ook niet dat ik die fout ergens kon melden voor dat topic :) lastig forum hoor :p

Pagina: 1