Corsair DDR ram met of zonder Heatspreader?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik dacht dat ik eens even wat RAM erbij wilde zetten, maar ik kwam tot mijn stomme verbazing erachter dat "512 DDR SDRAM PC2700" 50 euro goedkoper was dan een paar maanden geleden!
Mijn eigen stomme fout, want ik heb er toen een gekocht met een Heatspreader.... en ik vond dat kastje om die reep al zo raar :p

Nu ga ik er nog een in zetten, alleen weet ik niet precies wat nu verstandiger is.
Nog een met Heatspreader of een "gewone"?
Ik ben eigenlijk al bang dat dit een soort overclock feature is, zodat je niet hoeft bang te zijn dat je je RAM frituurt. Ik ben geen overclocker, dus lijkt me dat zonde van m'n 50 euro...

Maar wat jullie?

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Heatspreaders op je RAM hebben bijna geen effect, behalve dat het er cool en koel uitziet ;)

Koekie?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia :? I/O Controllers :?

Anyway .. Heatspreaders zijn er om warmte beter af te gevan (hence "hitteverspreiders" B) ). En opgefokte geheugenreepjes worden natuurlijk heter. Doordat ze hun warmte beter/sneller afgeven, kun je ze verder pushen dan zonder heatspreaders. Simpel hé :)

Dit topic gaat dicht, dit had je makkelijk zelf kunnen bedenken/uitzoeken in het juiste subforum: Die-Hard Overclocking & Cooling.

Dit topic is gesloten.