Toon posts:

plextor 708a - dvd verificatie fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: ik brand met mijn plextor 708a drive dvd's op 8x. Hiervoor gebruik ik zowel platinum als verbatim dvd's. Als ik echter op 8x brand krijg ik sinds kort bij het verifieren van de data op de dvd iedere keer een leesfout na ongeveer 3 gb data. Als ik precies dezelfde data op 4x brand heb ik er geen last van.
Nu kun je natuurlijk zeggen dat het aan de media ligt, maar ik had dit probleem tot voor kort helemaal niet, met exact dezelfde media. Daarbij is verbatim ook niet de slechte media die er te krijgen zijn en zou powerrec de snelheid moeten aanpassen als de dvd de 8x niet aan kan. Ook is er een rare verkleuring op de gebrande dvd's te zien, op het punt waar de errors beginnen.
Ik heb dus al met verschillende schijven getest, en met meerdere softwarepakketten gebrand.
Is dit een bekend probleem of kan het zijn dat m'n drive kapot is?

Verwijderd

Ik denk niet dat je drive stuk is .... welke firmware gebruik je ? het is ook geen bekend probleem maar 4x media is niet gemaakt om op 8x te branden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel FW 1.04. Wat de media betreft vind ik het raar dat ik met exact dezelfde schijfjes tot voor kort altijd prima op 8x kon branden. Daarbij hoort de drive toch zelf te detecteren of het medium de 8x snelheid wel aan kan en indien nodig de snelheid te verlagen..?

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Hier ook problemen met op 8x branden, DVD's die haperen en als je verified inderdaad fouten, op 4x niet. Ik denk gewoon dat het aan de type mediums ligt, soms gaat het goed, soms niet. gebruik zelf Nasua en Ricoh maar ene keer gaat het goed en andere keren :'( .

Wachten op 8x media dus maar.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenvanthoog op 29-01-2004 22:32 ]