Sweex router browser interface probleem

Pagina: 1
Acties:

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
Hallo,

Ik heb een 4 poorts breedband router van sweex, en mijn probleem daarmee is dat de browser admin interface er telkens na enige tijd plotsklaps mee kapt.

Het begint dus allemaal goed; ik krijg een ip-adres van de DHCP server van de router, ik kan met de browser naar de admin interface van de router en kan beginnen met het configureren daarvan. Maar halverwege het adminnen op de browser komt er geen reactie meer en krijg ik alleen maar van die 'page not found' berichten. Overigens telkens op een ander moment. Ook apart is dat de router dan wel ping-baar blijft.

Updaten van de firmware is geen oplossing omdat dat via die kl*#te browser interface moet (of is daar een andere truuk voor?).

Is het ding onrepareerbaar stuk?

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

• Kpz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08 15:08

Kpz

Dat komt omdat je router steeds als je een nieuwe pagina laad de instelling opslaat die op de andere pagina staan.
Dit "probleem" is normaal bij Sweex routers, druk na 5 seconden maar eens op F5 of desnoods op CTRL + F5.

Verwijderd

Volgens mij is er geen firmware update voor dat ding....en er is best wel wat te verbeteren....zoals het opslaan van je huidige configuratie...dat is echt een gemis!!

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
Herrie; voor oudere types van deze router (lb000020) is inderdaad geen firmware update, maar voor die van mij hebben ze er wel een (lb000021).

Ik heb de firmware kunnen installeren via het halve gebrowser met F5 en zo (thanks Kpz).

Mijn oude probleem werd daarmee echter subiet vervangen door een nieuwe; Na de router-reset met de nieuwe firmware kon ik deze gewoon configureren. Ook kreeg mijn pc na een reboot netjes een ipadres. Bij opvolgende reboots gebeurt dit echter niet meer! Pas als ik de router reset en de stekker eruit en erin heb gedaan geeft hij weer een keer een ip-adres, om dat vervolgens daarna niet meer te doen.

Volgens mij heb ik een maandagochtend-exemplaar.

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |