Promise RAID herkent harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:51
Ik heb na mijn HD-crash een Promise SX4000 in gebruik om data veilig te stellen. Nou is het probleem echter dat hij één schijf niet meer herkend.

Ik heb twee 120 GB schijven die ik in een RAID1 array heb gehangen. Dit ging toenstraks allemaal goed. Alleen na het verwijderen van een tijdelijke schijf (die niet aan de Promise hing maar aan de interne controller) wordt één van de schijven niet meer herkend. Hij spint wel gewoon op, alle bekabeling is ook in orde alleen hij wordt dus niet herkend.

Een heel vaag probleem. Een aantal keer opnieuw starten maakt niks uit. Alle data is nu ook nog op andere schijven aanwezig, dus dataverlies zou niet erg zijn. Alleen heb ik eigenlijk geen zin om wéér te moeten formatteren etc.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vaag probleem idd :? Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je per abuis tegen het datakabeltje hebt aangestoot tijdens het weghalen van de genoemde schijf. Probeer het kabeltje eens opnieuw aan te drukken of evt vervangen.

Wordt de schijf trouwens wel weer herkend wanneer je de weggehaalde schijf weer terugzet?

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 29-01-2004 07:40 ]