[slackware]Probleem met programma @ boot

Pagina: 1
Acties:

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 12:34
Ik heb het volgende probleem. We moeten voor school een opdracht met Cocoon doen. Dus ik heb Cocoon geinstalleerd, geconfigureerd. Als ik cocoon nu manueel opstart "shell>./cocoon.sh servlet" dan is er geen enkel probleem. De service start netjes ik kan de service gewoon bereiken op poort 8888.
Dus nu naar het probleem bij het booten. Ik heb de file rc.local aangepast. En de volgende commando's toegepast.
code:
1
2
cd /path/to/cocoon/
exec ./cocoon.sh servlet

Maar als ik nu reboot runt ie wel cocoon, dat leid ik af aan mijn geheugen verbruik, maar cocoon.sh krijgt geen pid aangewezen. Terwijl als ik hem manueel opstart. En "shell>ps -A" doe, dan zie ik gewoon netjes dat er een pid is aangewezen.
Het probleem is uiteindelijk dat ik de service niet kan bereiken op poort 8888 en alsnog manueel moet starten. Terwijl dit gewoon automatisch moet gebeuren.

Ik heb gezocht op internet maar kon geen relevante informatie vinden. Dus heeft iemand misschien een clue?

- specs - audioscrobbler -

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom voer je hem uit met exec :?
Waarom doe je niet gewoon:
code:
1
2
#!/bin/bash
/path/to/cocoon/cocoon.sh servlet

Dat zou prima moeten werken ;)
Al gok ik dat je de eerste regel bent vergeten ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 12:34
moto-moi schreef op 29 januari 2004 @ 00:25:
Waarom voer je hem uit met exec :?
Waarom doe je niet gewoon:
code:
1
2
#!/bin/bash
/path/to/cocoon/cocoon.sh servlet

Dat zou prima moeten werken ;)
Dat zou inderdaad prima moeten werken. Maar dat deed het dus niet. Dus even exec gebruikt. Maar dat maakt geen verschil.

/usr/cocoon-2.1.3/cocoon.sh servlet
Werk niet omdat je in de directory van cocoon moet zitten. Anders krijg je een error dat cocoon bepaalde files niet kan vinden. Omdat cocoon direct in de directory gaat zoeken waar je dat moment in zit.
Al gok ik dat je de eerste regel bent vergeten ;)
Fout gegokt dan ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/bin/sh
#
# /etc/rc.d/rc.local:  Local system initialization script.
#
# Put any local setup commands in here:
# start cocoon
cd /usr/cocoon-2.1.3/
./cocoon.sh servlet

Dit werkt trouwens ook niet. Maar aan het geheugen gebruik te zien draait de applicatie wel weer.

- specs - audioscrobbler -