Counters-Strike multi-pc modem probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Hoi het volgende, ik heb adsl van zon (basic) connected by kpn nu heb ik daar een multi-pc modem bij gekregen alcatel SpeedTouch 510 das een modem/router in een
nu heb ik aan die multi-pc modem 5 pc's hangen met de interne lan ip's:
10.0.0.152 10.0.0.153 10.0.0.154 10.0.0.155 10.0.0.156
de 10.0.0.156 is een linux bak (Slackware 9.0) nu heb ik daarop hlds en cs 1.5 gezet ik kan ook leuk een servertje opstarten... alleeen die is alleen te joinen via Lan.. en ik wil dat het een internet server word.. nu heb ik natuurlijk al in de Got gezocht er worden wel mogelijke oplossingen gegeven zoals de :
+ip [ip] ..maar dan geeft hij fout: Fatal error <shutting down>: could not allocate dedicated server ip port
ook heb ik de porten geforward... dmv Hetgroteportmappingsverhaal
ook heb ik op http://server.counter-strike.net gezocht...
en ook heb ik gegoogled :?
iemand idee ? :'(

Groeten Erik

My favorite programming language is solder.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Toch je poorten even mappen. heb je ook al geprobeerd om je linux bak in te stellen als server? ik heb zelf ook die alcatel (maar dan met 1 poort) en als ik mijn pc instel als server istie gewoon toegankelijk :)

Ik denk dus echt dat er een foutje zit in je poortmappen :P

• Puch-Maxi
hmm.. okeej ik zal nog wel een keer checken.. maar op iedere pc geeft i die foutmelding als ik +ip [ip] doe ook de win bakken 8)7

• Henk
Puch-Maxi schreef op 29 januari 2004 @ 00:17:
hmm.. okeej ik zal nog wel een keer checken.. maar op iedere pc geeft i die foutmelding als ik +ip [ip] doe ook de win bakken 8)7
ik snap niet wat je bedoelt met dat +ip, maar portmappen met je alcatel moet je gewoon heel simpel onder NAT settings doen. (ik denk dat jij telnet oid gebruikt)

Iig zou ik dus gewoon eens bij je alcatel modem gaan proberen te portmappen door:

naar http://10.0.0.138 te surfen
daar op advanced settings te drukken
vervolgens NAT
Daar de settings in te voeren
en vervolgens op 'save all'

voor mij werkt dat altijd :)

mocht dat nou niet werken, dan kun je ook in het vakje daaronder (bij NAT) het serverip invullen en worden alle inkomende connecties doorgestuurd naar dat ip.

• Puch-Maxi
jah dat snap ik :*) alleen kun je als command line toevoegen:
./hlds_run -game cstrike +ip <your IP here> +maxplayers 10 +map cs_assault
dan word het een internet server.... alleen als ik daar mijn externe ip invul (www.ipchicken.com) dan zegt hij dus Fatal error <shutting down>: could not allocate dedicated server ip port en dat ligt volgens jou aan de porten.. :?

• Puch-Maxi
KICK ik maak op uit jullie vele reacties dat jullie er wel heeeeel veel verstand van hebben... :'( NOT

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Als ik een server start op mijn pc (zonder dat +ip) en sv_lan op 0 zet word het vanzelf een internet server, als ik de goede poort naar die pc heb doorgemapt. Welke poorten heb je allemaal doorgemapt?

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Laat in het Alcatel NAPT scherm het externe IP op 0.0.0.0. Dat zou moeten werken.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Puch-Maxi
oke ik zal het ff proberen sv_lan 0 dan kan als het goed is iemand mij joinen op mijn Externe ip adress :? (www.ipchicken.com)
ik heb mun multi-pc modem opnieuw geinstalleerd ik d8 dat het daar misschien aan lag.. maar nu krijg ik de melding: ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!
als ik een nieuwe port wil mappen wat is dat nu weer 8)7

• Puch-Maxi
hij doet het nu eindelijk :9 het lag waarschijnlijk aan mijn multi-pc modem die is niet helemaal fris.. volgens mij bugje in firmware ofzow maargoed hij doet het nu dus ik kom er verder ook niet aan aan.. mijn modem dan he B)
voor diegene die me geholpen hebben en die me wel ff willen afknallen join mun server >:) : 62.58.238.119:27015 :D iemand enig idee hoeveel luitjes ik kan hosten ? :? 2048down/320up :'(

• Henk
Puch-Maxi schreef op 31 januari 2004 @ 02:32:
hij doet het nu eindelijk :9 het lag waarschijnlijk aan mijn multi-pc modem die is niet helemaal fris.. volgens mij bugje in firmware ofzow maargoed hij doet het nu dus ik kom er verder ook niet aan aan.. mijn modem dan he B)
voor diegene die me geholpen hebben en die me wel ff willen afknallen join mun server >:) : 62.58.238.119:27015 :D iemand enig idee hoeveel luitjes ik kan hosten ? :? 2048down/320up :'(
Ik zou er met een stuk of 8 beginnen, en hard hopen dat je dat trekt. Verder is het volgens mij niet meer dan menselijk dat wij ook niet alles weten, en zeker niet als het jouw computer betreft :)

iig succes met je server

• Puch-Maxi
Oeps je hebt gelijk :Y) ik was helemaal vergeten te vertellen dat het om een oude pentium II @ 410 Mhz bak ging met 64+128 mb ram en een 20 gb ibm hdd
met dus hlds en cs 1.5 nu met admin Mod 8) :*)
ik heb vanavond er 6 luitjes ingehad.. adsl klanten met ping van ~40 maar ook dial up amerikanen :D met een ping van 200 maar het loopt lkkr ;)
ik en de andere lui op mijn netwerk hebben dan ping van 5 of hoger, vinden de internetters niet zo leuk :+

Maar bedankt he !!

(ik ben nu wezig om dedicated linux cs 1.6 server op te zetten)

Pagina: 1