Toon posts:

Wie heeft tips voor een nieuwe pc??

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste lui, ik ben net nieuw en laatst hier al heel goed geholpen.

Nu heb ik wederom een vraag. Ik wil een nieuwe pc. Hoeft geen hi-tec geval te zijn, maar ik heb wel een eisen-pakketje:

Ik wil zowiezo:

Alles zeer goedkoop (ben Nederlander)
Alles van goed kwaliteit (duh)
Kast voeding etc.
Photoshop 8 gaan draaien.
min 80gb HD (liefst meer)
Intel P4
min 512 mb geheugen
3,5 inch
netwerkkaart
min 2x USB
CD-rom rewiter
evt. DVD rewriter ( ligt aan prijs)
Een scherm heb ik al!!
Ik heb ongeveer €850 te besteden.

Nu zei iemand ga naar MEMO...ik naar MEMO. Gaan 2 gasten daar met elkaar discusieren over wie gelijk had over het volgende:

Ik vroeg maakt het uit of ik nu een P2,4 of P3,0 neem. De één maakt niks uit ligt aan wat je andere componenten worden en aan de doorvoer snelheid (buss??) Als die hoog is is je doorvoer snelheid groter dus kan een P2,4 sneller zijn. De ander: NEEEE een P3,0 is sneller want die heeft een grotere prediction snelheid, dus die rekent toch beter vooruit!

Afijn, ik wil een nieuwe pc zodat ik leuk website kan gaan proberen te maken mbv PS8, Flash, Dreamweaver. Is €850 te doen?? Wat moet ik nu echt hebben? Ben beetje bang dat ik over een jaar weer kan gaan shoppen en dat is NIET mijn bedoeling.

Alvast bedankt voor al jullie info en hulp!!

ps. Ik gan nu pitten, maar morgen om als ik thuis kom (16:00) kijk ik meteen!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 23:40:
Hoi beste lui, ik ben net nieuw en laatst hier al heel goed geholpen.

Nu heb ik wederom een vraag. Ik wil een nieuwe pc. Hoeft geen hi-tec geval te zijn, maar ik heb wel een eisen-pakketje:

Ik wil zowiezo:

Alles zeer goedkoop (ben Nederlander)
Alles van goed kwaliteit (duh)
Kast voeding etc.
Photoshop 8 gaan draaien.
min 80gb HD (liefst meer)
Intel P4
min 512 mb geheugen
3,5 inch
netwerkkaart
min 2x USB
CD-rom rewiter
evt. DVD rewriter ( ligt aan prijs)
Een scherm heb ik al!!
Ik heb ongeveer €850 te besteden.

Nu zei iemand ga naar MEMO...ik naar MEMO. Gaan 2 gasten daar met elkaar discusieren over wie gelijk had over het volgende:

Ik vroeg maakt het uit of ik nu een P2,4 of P3,0 neem. De één maakt niks uit ligt aan wat je andere componenten worden en aan de doorvoer snelheid (buss??) Als die hoog is is je doorvoer snelheid groter dus kan een P2,4 sneller zijn. De ander: NEEEE een P3,0 is sneller want die heeft een grotere prediction snelheid, dus die rekent toch beter vooruit!

Afijn, ik wil een nieuwe pc zodat ik leuk website kan gaan proberen te maken mbv PS8, Flash, Dreamweaver. Is €850 te doen?? Wat moet ik nu echt hebben? Ben beetje bang dat ik over een jaar weer kan gaan shoppen en dat is NIET mijn bedoeling. Uiteraard ben ik al de nodige pc-sites afgegaan, maar voel me een beetje een NOOB.

Alvast bedankt voor al jullie info en hulp!!

ps. Ik gan nu pitten, maar morgen om als ik thuis kom (16:00) kijk ik meteen!!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja lekker, ik denk dat er voor die tijd al een modje voorbij is gekomen om dit topic te sluiten. Bedenk maar even waarom :O

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
Zelfs zoeken mag ook, kijk bv hier: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2004

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

iedere tweaker heeft tips genoeg voor je hoor.
8)7 welterusten :Z

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 18:49
was misschien beter geweest als je gewoon effe de dingen die je zeker wist had opgezocht in de price watch dan weet je wat je voor jouw bedrag kunt kopen.
en dan kon je met het bedrag wat over is uit geven aan CPU.

btw link van kevin p is een goede, staat een pc beschreven die in jouw budget valt is misschien zelfs al iets goedkoper nu.

[ Voor 24% gewijzigd door Deadsy op 28-01-2004 23:51 ]

Verwijderd

Product Prijs Subtotaal

512MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) € 64,- € 64,-

Asus GeForce FX5200 128MB € 63,- € 63,-

Intel Pentium 4 2,4GHz (800Mhz FSB, Boxed) € 165,- € 165,-

Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB) € 151,- € 151,-

MSI 865PE NEO 2,S478,2xDDR,Aud,USB2,1394,SATA,GLAN € 115,- € 115,-

Plextor PX-708A (Retail) € 199,- € 199,-

Sweex 350 Watt P4 + PFC voeding inclusief netsnoer € 13,- € 13,-

Totaal € 770,-

wat vind je daarvan?(ik kan op een XP2100 256mb al photoshop 8 draaien)

Verwijderd

Topicstarter
Bigbot schreef op 28 januari 2004 @ 23:51:
was misschien beter geweest als je gewoon effe de dingen die je zeker wist had opgezocht in de price watch dan weet je wat je voor jouw bedrag kunt kopen.
en dan kon je met het bedrag wat over is uit geven aan CPU.

btw link van kevin p is een goede, staat een pc beschreven die in jouw budget valt is misschien zelfs al iets goedkoper nu.
THX!

btw, ben niet echt een held in dat soort dingen, aangezien de één A zegt en de ander B. Niet begrepen dat het niet de bedoeling was dergelijke topics te openen. Ik weet iig nu wel al iets meer. Alhoewel ik nog steeds benieuwd ben naar dat verhaal over die buss! Of dat een broodje aap is of niet.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 18:49
ubi volgens mij vergeet je 1 vital onderdeel
de kast :7

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 23:53:
Product Prijs Subtotaal

512MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) € 64,- € 64,-

Asus GeForce FX5200 128MB € 63,- € 63,-

Intel Pentium 4 2,4GHz (800Mhz FSB, Boxed) € 165,- € 165,-

Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB) € 151,- € 151,-

MSI 865PE NEO 2,S478,2xDDR,Aud,USB2,1394,SATA,GLAN € 115,- € 115,-

Plextor PX-708A (Retail) € 199,- € 199,-

Sweex 350 Watt P4 + PFC voeding inclusief netsnoer € 13,- € 13,-

Totaal € 770,-

wat vind je daarvan?(ik kan op een XP2100 256mb al photoshop 8 draaien)
- geen dual channel? :?
- FX5200 8)7? :?
- 200GB HD ipv 80GB? :?
- Sweex voeding, kwaliteit? :?

tvw

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Als kennissen mij om advies vragen antwoord ik tegenwoordig: Aldi, Aldi, Aldi !
(nee geen aandelen; € 850 is dan iets te weinig denk ik, maar qua prijs/prestatie is volgens mij Aldi onverslaanbaar)

eagle

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Lees gewoon wat reviews van verschillende componenten , ik denk dat je mbh www.prijsindex.net wel verder kunt. :)

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Hier is mijn advies:
- Het advies van ubi niet opvolgen (oa vanwege het advies van iets)
- Brothar's advies is beter, maar dan stel je niets zelf samen...

Das mijn advies!!! En het beste advies is zelf nadenken mbv verschillende reviews zoals de best-Buy-Guides (dat was kevinp zijn advies)!!!

Advies, advies??? Voor advies moet je hier niet wezen!!! Ook al krijg je het van iedereen en is het elke keer anders.

Dus mijn advies: Veel succes!!!

Verwijderd

Het allereerste wat je moet doen voordat je een pc koopt is eens opsommen wat je met die pc wil gaan doen.
Pas dan weet je of je meer prioriteit moet geven aan brute rekenkracht,
aan optimale 3D-berekening
aan optimale 2D weergave
aan geluid
aan opslag
enz.

De DJ koopt een andere pc dan de autoCad-werker, die weer een andere pc koopt dan de persoon die grafische layout voor tijdschriften ontwerpt, en die koopt weer een andere pc dan de diehard gamer, en die koopt weer een andere pc dan de progger, en die koopt weer een andere pc dan de SETI-project verslaafde, enz.

Voor hetzelfde geld zou ik iedereen een andere pc aan raden.

Vervolgens ga je met je info de reviews op internet af en doe je kennis op en maak je je conclusie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties, dacht dat het wel een tijdje zou duren. Ik denk dat ik vooral het laatste advies gebruik. Ik ga morgen kijken hoe duur de componenten zijn van highend pc (link van "kevinp"). Een paar kunnen zowiezo geschrapt en gewijzigd worden in mindere componenten. Zo kan ik wel redelijk dicht bij de €850 blijven, denk ik.

Ik weet iig wat het beestje moet gaan doen en iemand gevonden, die bereid is om het hele gebeuren te assembleren.

Hopelijk komt er geen vervolg meer op de P4...voorlopig dan (komende 10 jaar!) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 00:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 00:12:
(...)

Hopelijk komt er geen vervolg meer op de P4...voorlopig dan (komende 10 jaar!) ;)
Ga er van uit dat wanneer je processor ooit wil upgraden, dat je dan ook weer een nieuw moederbord en nieuw geheugen moet hebben (upgraden heeft meestal pas zin als je processorsnelheid meer dan verdubbeld). Simpel om het feit dat er overal een vervolg op komt en omdat die altijd anders van vorm zijn.

Met je P4 doe je denk ik drie jaar mee als je een beetje bij wil blijven, anders doe je er 5 jaar mee. (maar dat denk ik dus op basis uit ervaring uit het verleden)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Ik vraag je toch eens goed zelf te zoeken en te vergelijken :). Bekijk de BBG waar kevinp een link naar geeft bijvoorbeeld eens. Of zoek op sites als http://www.tomshardware.com/, http://www.tweakers.net/ en http://www.anandtech.com/ naar benchmarks waarin Photoshop 8 en soorgelijke programma's worden gebruikt. Kijk dan op www.tweakers.net/pricewatch waar je je spullen het beste goedkoop kan halen.

Toch iets meer zelf uitzoeken en je in de materie verdiepen kan geen kwaad bij zo'n uitgaaf ;). En stel dat je je ook weer niet zó diep wilt verdiepen in de materie, dan moet je je misschien ook serieus afvragen of je niet beter afbent met b.v. een Dell. Maar dit alles kan je verder ook grotendeels zelf uitzoeken :). Als je over een bepaald onderdeel er niet uitkomt wat je moet kopen, dan kan je best een topic openen, maar pas nadat je aangeeft zelf ook al het een en ander te hebben uitgezocht en al laat zien welke info je zelf precies hebt gevonden ;).

Maar ik denk dat je met de gegeven linkjes zelf ook al ver genoeg zal komen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.