beeldscherm gaat uit en dan foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik heb van de week een nieuwe computer gekocht: Pentium 4, 3 GHz, 160 Gb HD, 512 Mb DDR, en een videokaart ATI Radeon 9800 XL. Ik heb mijn oude 15 '' beeldscherm erop aangesloten.
Nu heb ik het spel Harry Potter gedownload en geinstalleerd. Hierbij zijn er geen foutmeldingen. Als ik echter het spel wil starten, dan gaat het beeldscherm ineens uit (lampje wordt oranje). Als ik dan even wacht en dan op een toets druk, dan gaat het scherm weer aan, maar nu staat het beeldscherm ingesteld op een hele lage resolutie en 4 bit-kleuren. Ook krijg ik dan de foutmelding:

"Microsoft Windows heeft een apparaatstoring ontdekt en opgelost. Sla uw werk op en start de computer opnieuw op om de volledige functionaliteit te herstellen."

Als ik dan op ok druk, sluit de computer zich niet vanzelf af. Ik heb geprobeerd om op dat moment de beeldscherminstellingen weer te verzetten naar 32-bit kleuren, maar dit lukt niet. Wat wel opvalt is dat het spel wel gestart is, maar nu het beeld compleet vervormd is qua grootte en vorm, zou ik het spel niet kunnen spelen. Na het opnieuw opstarten is alles weer normaal, maar bij een nieuwe poging gebeurt hetzelfde. Ik heb Windows XP (Home Edition) en dus geprobeerd om het spel in de compatibiliteitsmodus van windows 95, 98 en 2000 te starten, maar dit helpt niks.
Ook ligt het niet aan het spel, want ik heb ook het spel Catan op cd-rom (origineel), maar hierbij gebeurt het ook. Alleen als ik dat spel in een apart window open, dan lukt het wel. Ik zie echter niet hoe ik Harry Potter in een window kan openen en niet op volledig beeld.

Wie kan mij helpen? Ligt het aan het beeldscherm omdat deze oud is? Of zit er iets in de besturing niet goed?

Met vriendelijke groeten, Rieneke

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb een groot vermoeden dat het aan je monitor ligt, want in bij starten spel beeldscherm inactief beschrijf je een identiek probleem maar dan met een ander systeem behalve de monitor, die tweemaal hetzelfde is.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
ja, ok, dat kan ermee te maken hebben (lijkt me wel) maar uiteindelijk had ik dat probleem van het scherm niet meer toen ik van mijn oude computer de harde schijf opnieuw geformatteerd heb en alles opnieuw geinstalleerd. Toen werkte dat prima. Nu krijg ik ook de foutmelding die ik toen nooit kreeg. Dus is het nou hetzelfde of niet? Ik weet het dus niet. Aangezien dit een gloednieuw systeem is ga ik niet nu al mijn harde schijf formatteren, dat vind ik onzin. Mijn vriend speelt spellen als Need for speed underground en dit werkt prima! Hoe zou dit nou kunnen?

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

Verwijderd

speelt jou vriend op deze pc need for speed?? als dat zo is dan ligt het aan de games zelf. want anders moet geen enkel spel het doen. vreemd vreemd vreemd. probeer zelf eens een ander spel. misschien zijn die 2 games niet goed. :) :)