Toon posts:

dvd speler met dts, luidspreker setje zonder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Loomax Dvd/Divx speler (www.loomax.com) gekocht maar nu thuisgekomen wou ik deze aansluiten op m'n (goedkoop) all surround 5.1 setje alleen heb ik het probleem dat dit 'oude' setje geen ingang heeft voor digitaal maar enkel voor 6 van die tulpstekkertjes en hiervan heeft de dvd speler er maar 2...

Na een beetje zitten zoeken hier heb ik gevonden dat ik wel een setje met dts ingang eraan kan hangen maar ik heb eigenlijk totaal geen zin om de luidsprekers hier overal van de muur te halen om er andere te hangen...
Alsook niet echt veel zin om m'n dvd's in stereo te luisteren...

Bestaat er toevallig niet zo een convertor voor van dts => 6x Analoog te gaan?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
nee, aangezien DTS digitaal is zou ik niet weten hoe je dat over 6 analoge kabels wil laten gaan???

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Via een of andere soort convertor/decorder als dat zou bestaan...
Zou mij eigenlijk wel verbazen moest dat niet bestaan aangezien een deftig all surround setje dts ingang heeft en ook andere ingangen...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat jij nodig hebt, is een DTS decoder
DTS -> Decoder -> 5.1 speakers.

* RaZ koopt daarom altijd een DVD-speler MET DTS Decoder >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Had ik eerst ook voor ogen eigenlijk... Maar zo een aanbieding (83 euro) voor dvd speler die ook divx aankan... Over zoiets twijfel ik niet :-)
Natuurlijk eventjes niet meer nagedacht of het setje thuis het aankon :-)

Een DTS Decoder... kan je dat ergens appart kopen en wat is de prijs daar ong van? :-)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Die dingen zijn wel appart te koop, maar dat gaat zich bij jou echt niet lonen. Je kunt beter een nieuwe DVD speler kopen en 6x analoog uit. Dat is veel goedkoper dan een losse DD en DTS decoder.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Of een reciever natuurlijk. Daarvan beginnen de prijzen vanaf €200, maar dat is iig goedkoper dan een Divx speler met DTS decoder.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan geen andere, goedkopere oplossing ervoor?
Kan mij eigenlijk wel meer mensen in mijn situatie inbeelden...

btw bij de specificaties staat er Dolby Digital, is dit hetzelfde als DTS of nog iets anders?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
DVD spelers met ingebouwde decoder kunnen meestal alleen AC3 decoderen en geen DTS. Ingebouwde DTS decoders vind je bij de PHILIPS MatchLine-serie en zo nog wat andere dure typen.

Ik zou eens gaan kijken of je ergens tweedehands een dolby digital versterkertje kunt krijgen, desnoods alleen een voorversterker.

Of je brengt die Loomax terug en haalt er een met ingebouwde decoder. Dat is dan wel alléén AC3, maar dat hoeft niet zo'n heel groot probleem te zijn. Het verschil tussen AC3 en DTS hoor je op een simpel speakersetje toch niet.

* dreamscape heeft zelf een kenwood budget versterker met alleen AC3 decoder maar heeft daar nog nooit echt last van gehad

edit:
euh... dat verhaal over DTS decoders, dat bedoelde Play dus 25 minuten geleden al...

[ Voor 46% gewijzigd door dreamscape op 29-01-2004 00:38 ]

Punctuality is the politeness of kings

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

DD is niet DTS. Het zijn beiden digitale surround formaten. Zie de FAQ voor meer info.

Voor de decoder geld hetzefde als voor DTS. Een losse is veel te duur, koop een receiver, of een nieuwe DVD-speler... helaas, het is nu eenmaal niet anders..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Maw goedkoopste oplossing is m'n surround setje wegdoen en een nieuw kopen :-)
Kom voordeliger uit dan dvd/divx player met 6 analoge aansluitingen te kopen :-)

Bedankt iedereen :-)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 18:28

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd

Topicstarter
idd zoiets :-)
heb ondertussen nog een ander merkje gevonden wat alweer een pak goedkoper is :-)

http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/kzzq01.html

voor totaal van 180 euro heb ik nu een dvd/divx player en kan ik mijn 'oud' surround setje blijven gebruiken :-)

Dus toch goedkoper dan andere dvd speler of ander surround setje :-)

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Hey T-Pex,

Ik heb ook de Loomax DVD/Divx speler en op dit moment hangt hij gewoon aan mijn stereo-installatie.
Echter ben ik ook op zoek naar de (goed)koopste oplossing om er een 5.1 set aan te hangen.

Heb jij het al werkend ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Al iemand aan de Creative Soundblaster Extigy gedacht :Y)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• speedme
Zo te zien werkt deze via een USB aansluiting en dus is het niet geschikt voor een standalone DVD/Divx speler.
Maar ik ben een echte n00b op dit gebied hoor, dus kan het ook mis hebben :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De extigy kan ook zonder computer als decoder gebruikt worden, dus heb je een geluidskaart en ook nog eens een externe decoder ;)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

BTW, als ik nu de keus heb tussen de Loomax of de Hitecker... welke zouden jullie dan kiezen?

• speedme
Ik kan helaas niet meepraten over de Hiteker, simpelweg omdat ik niet weet hoe goed hij is.

Ik weet alleen dat ik erg tevreden ben over de Loomax.
De audio aansluitingen achterop zijn minimaal, maar dat voor een prijs van 99 euro mag ik niet over klagen. Ik heb zelfs al vernomen dat hij al voor iets van 80 euro verkocht wordt.
Hopelijk komt er binnenkort nog eens een firmware uit waar wat verbeteringen in zijn, zoals de subs met schaduweffect.

Pagina: 1