Ghost image maken zonder Ghost te installeren

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:04
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb hier een PC met daarom Windows 98, wat drivers en verder niets. Ik heb verder nog 11 precies dezelfde exemplaren van deze PC waar Windows nog opgezet moet worden. Nu heb ik geen zin om 1 voor 1 die PC's te installeren, dus leek het mij een goed plan om met Ghost aan de gang te gaan.

Echter: ik wil op de PC waar een image van gemaakt moet worden geen Ghost installeren. Ik wil namelijk niet dat het programma Ghost deel uit gaat maken van die image (als jullie me nog volgen). Nu heb ik hier Ghost 2003 op mijn eigen PC geinstalleerd en heb ik daarin alleen maar functies kunnen ontdekken die gebruikt kunnen worden als ik Ghost ook daadwerkelijk op de te Ghosten PC installeer. Ook de help en documentatie bieden geen soelaas. Zie ik iets over het hoofd? Kan dit misschien met de corporate versie wel (hoe?) of is er een makkelijkere/betere oplossing voor mijn probleem?

Ik hoor het graag! :)

omniscale.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je kan met Ghost een bootable diskette maken waarmee je de te backuppen PC kan opstarten en een image kan maken. Ik zou zeggen: lees de manual...

Intentionally left blank

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 15:52
Ik werk zelf niet zo vaak met ghost, maar, als dat mogelijk is, kan je een netwerk aanleggen, en vervolgens vanaf je eigen pc de te ghosten pc ghosten. Nogmaals, ik werk er zelf niet vaak mee, maar volgens mij zou het moeten kunnen.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 16:21

CaDje

Framedrops for life

Je kunt idd gewoon een wizzard volgen om een boot flop je maken. Of je maakt met win98 zelf een bootflop en kopieerd dan ghost.exe uit de ghost dir erop :).

Makkelijk zat.

edit:

In die wizzard kun je ook ervoor kiezen om een flop te maken zodat je via netwerk kunt ghosten. Hoe dat precies werkt weet ik echter niet.

[ Voor 31% gewijzigd door CaDje op 28-01-2004 23:21 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

idd, bootlop met ghost en dan op de "server" pc en met de client bootflop broadcasting of multicating aanzetten. kwestie van server IP ergens ingeven (vraag me niet waar, is al paar jaar geleden dat ik voor het laatst geghost heb).
Maar kon dus al met versie 4.5

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• posttoast
Hmmm, het lijkt er op dat mijn slaaptekort mijn leesvermogen parten begint te spelen... :? Ik ga maar even een beetje aanklooien!

omniscale.nl

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 15:32
Als je op je pc die 'af' is een 2e partitie heb staan, kun je onder dos hierheen een image maken. Anders een extra schijf aansluiten, hierop het immage zetten.

Dan een schijf aansluiten van een pc die gespoeld moet worden, booten van flop en image naar de schijf ghosten.

Je kan ook met multicasting vanaf de pc met Ghost 2003 een image trekken vanaf de win98 pc (door te booten met een bootdisk, je hebt dan wel de NDIS driver van de netwerkkaart nodig). De pc's zijn dan met elkaar verbonden via hub/switch of crosscable)
Vervolgens kun je dit image met multicasting ook weer terug ghosten naar de 11 pc's.

Succes!

• posttoast
marco5 schreef op 28 januari 2004 @ 23:24:
Als je op je pc die 'af' is een 2e partitie heb staan, kun je onder dos hierheen een image maken. Anders een extra schijf aansluiten, hierop het immage zetten.

Dan een schijf aansluiten van een pc die gespoeld moet worden, booten van flop en image naar de schijf ghosten.

Je kan ook met multicasting vanaf de pc met Ghost 2003 een image trekken vanaf de win98 pc (door te booten met een bootdisk, je hebt dan wel de NDIS driver van de netwerkkaart nodig). De pc's zijn dan met elkaar verbonden via hub/switch of crosscable)
Vervolgens kun je dit image met multicasting ook weer terug ghosten naar de 11 pc's.

Succes!
Dank voor de tips! :)

omniscale.nl

Pagina: 1