Toon posts:

casema kabelmodem tweaken ...

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Weten jullie een manier om de kabelmodem van casema - dat ding wat dus gewoon op je seriele poort :( is aangesloten - te tweaken. Ik heb de COM-poort al helemaal opengezet, proxy ingesteld en de ontvangstbuffer staat ook al helemaal open. Zijn er dan nog meer mogelijkheden om het allemaal wat sneller te laten gaan, zodat ik er alles uit kan persen wat erin zit ...

deviant

Verwijderd

Ik heb geen verstand van Casema, maar een echte kabel modem kopen? Mischien dat dat werkt?

Verwijderd

Verder is er aan die modem niets te doen. Alsof Casema nieuwe drivers op de website heeft staan.

Maar het maakt allemaal toch niet uit. Casema is de beperkende factor :(

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 09:15
Daar heb ik ook al eens een threadje over gestart, ik zou je graag verwijzen maar de search optie doet het niet, helaas dus.

Wat de vraag betreft, het grootste probleem schijnt inderdaad bij casema zelf te zitten, je haalt meestal toch de theoretische max. snelheid niet...

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Om precies te zijn: deze stomme deltakabel modems zijn de beperkende factor.
Dit komt door:
:( Ze worden aangesloten op de seriele poort die niet hoger kan dan 115200bps dus je komt onmogelijk hoger dan 14kB/s
:( Die modems zijn heel erg dom, als je met meer dan 3 mensen in je wijk online bent krijg je enorme lag en als er nog een paar mensen online komen gaat je snelheid exponentieel omlaag.
En er is (nog?) geen alternatief dus iedereen geeft ca$ema >:) maar de schuld

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Maarre, er zijn toch wel kabelmodems te krijgen met een netwerk-aansluiting? Of interne ofzo. OK, het zal ff zoeken zijn (alhoewel...) en misschien niet in Ned. en niet goedkoop, maar het moet kunnen.
Ik vraag me alleen af of je er een ruk mee opschiet. Want volgens mij is casema de knijpert in deze..

Zou anders iemand van A2000 (die heeft toch kabelmodems met een netwerkkaartje) dat ding bij mij willen proberen? Gaan we kijken hoe veel snelheidswinst dat oplevert...

Verwijderd

Topicstarter
errug naar allemaal, maar toch bedankt

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Je kan geen echte kabelmodems op een casema kabel aansluiting aansluiten! Casema werkt met een heel anders systeem (deltakabel - demos). Je zou voor 1000+ piek een kabelmodem kunnen kopen, alleen heb je er niet veel aan.

Verwijderd

klopt.. die casema-krengen kosten iets van 2500 piek (betaal je een borg voor als je 'm krijgt).
als je sneller wilt, kun je zo'n Wanadoo Premium abbo nemen... voor 120 piek per maand... :r :r :r
vieze afzetters (en daar zit dus ook een snelheidsGRENS op he? de servers kappen alles af naar maximaal 15Kb/s.. daar kun je dus gewoon niet overheen komen).
wannadoo&casema zijn btw allebei van de dutchtone-group.. niet dat dat ook maar iets zegt maar weinig mensen weten dat.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus mijn grote probleem. In Maarssen hebben ze die alleen maar zo'n basic abonnement. Die wanadoo plus & premium kan ik dus wel shaken ;(

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07-2025

VDM

Deviant> Ik woon toevallig in hetzelfde gat als jij : maarssen, wat is je normale naam, misschien ken ik je wel toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Jasper van den broek. Ik woon in fazantenkamp. Hoe heet jij?

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 02:42
Enneh door de verouderde techniek is het geen 14K dat je krijgt maar 10 bits per byte (8+start en stopbit) --> 115.2Kbps--> 11.52Kb

Verwijderd

Topicstarter
nou erik, hoe heet je nou exactement?

Verwijderd

Ik heb em zelf nog nie uitgeprobeerd en aangezien Casema beperkende factor is maakt het denk ik geen reet uit maar...

...misschien helpt et(graag ff melden dan)
je kan in je compu dus een snellere serieele poort bouwen (JA DAT KAN!), zeg 512kbit/s ipv
115.2 kbit/s. Als het ged is kan je nu in je modeminstellingen dat slidertje op 512kbit zetten en zou je theoretisch zo'n 40/50 kb/s kunnen halen. Is het proberen misschien toch wel waard, misschien dat je het 's nachts nog haalt ook, dan is het wel redelijk rustig op casema.

Verwijderd

ps: als je op deze manier je modem vergalt krijg je misschien wel COM21, wel eerst ff je modem weer onschuldig aan je oude serieele poort hangen als ze een monteur sturen.

Verwijderd

Mijn com poorts staat op 921600 ipv 115200
Waarom iedereen zijn com op 115200 bps heeft staan is me een raadsel. Ik download op 15Kb/sec en heb pieken van 20 kb/sec
Mijn modem is een DEMOS 3.15 of 3.16 (niet te lezen op dat kreng) en hij is kapot dat wil zegen ik heb met delta kabel contact gehad en er ontbreken wat onderdelen in een bepaalde serie modems. Dit heeft tot gevolg dat ik het modem niet op de maximum snelheid kan zetten :( . Deze modems worden waarschijnlijk nog vervangen :) . Waarneer is nog de vraag natuurlijk aangezien Traagsema hierover gaat....

Toelichting de snelheden die ik hierboven noem heb ik alleen op gunstige casema uren!!

Verwijderd

bedankt x-fire 'k zag net dus dat m'n com poorten ook op 115200 stonden, heb dat snel effe veranderd... wheh

enne sir mchyde was wanadoo en casema niet van canal+ ofzo... ????
want dutchtone was toch weer van KPN (dat zou wel dat ge-eikel verklaren natuurlijk)

humm...

• The Wizard
  • Laatst online: 22:45

The Wizard

Moderator Mobile
Hoe hebben jullie die modems in windows gedefineerd?

Ik zit bij de Rendo en heb ook zo`n delta geval, en we moeten hier opgeven dat het een 28k8 standaard modem is en de snelheid opgeven die bij je abbo zit. (normaal : 57500 , heavy 115200). Je kunt niet hoger komen dan de snelheid die je opgeven krijgt..

Maken jullie gebruik van een scriptje?

The Wizard

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel tegenwoordig niet via PPP in maar via SL/IP. Ik heb het gevoel (nog steeds niet getest) dat het een hogere snelheid geeft. Het telefoonnummer is dan 1. En ik gebruik hier een scriptje voor. Als je het ook uit wil proberen, moet je maar effe meelen.

Verwijderd

Je kan hoger krijgen via je register, ik zal kijken of ik het ergens nog kan vinden.
Ik dacht dat het op http://www.3dspotlight.net bij de register tweaking staat. Bij mij staat de com poort op 921600 (al heb ik geen casema-kabel).
Succes

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Har, zou je dat voor mij willen opzoeken? Ik kan het zo niet vinden...

Alvast bedankt!

The Wizard

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ik heb drivers voor een Deltakabel modem geinstalleerd ipv standaard 28k8 en bovendien een progje gedraaid dat wat registry veranderingen maakt. Het heet Quest@home en ik heb het via een berichtje van iemand hier op tweakers die het weer op een ander forum had gezien. Het zou vooral veel uitmaken bij kabelverbindingen via een netwerkkaart. Maar nadat ik de twee bovenstaande veranderingen gemaakt had, ging mijn snelheid op drukke tijden (doordeweek, 19.00) van 4,5 a 5 K/s naar 7 K/s en 's nachts van 6,5 a 7 naar 8,5 a 9 K/s. Allemaal vanaf dezelfde tucows-server. Ik heb dus de indruk dat het wel degelijk uit kan maken. Overigens haal ik van minder snelle servers nog steeds baggersnelheden. Maar ik ben nu bijvoorbeeld een eh...tekstbestandje van 1,3Gb aan het downloaden van een andere kabelaar (niet casema) en dat gaat lekker met 8,2 K/s op het moment.
Kan de link ff niet vinden naar die Quest@home :(

• Crusader
  • Laatst online: 07:17

Crusader

Arc Nature

Je kunt in Windows op twee plaatsen dus die snelheid van je compoort instellen. In device manager en bij de properties van je modem. Volgens mij overrulen de waarden bij het modem en kun je instellen wat je wilt bij de compoort in de device manager, maar dat haalt niets uit, de pc zal gewoon op de snelheid met het modem communiceren die opgegeven is bij de eigenschappen van het modem. Weet iemand hier meer over?
En verder vraag ik mij ook af of dat DeltaKabel modem niet gefixt is op 115200, oftewel wat je vroeger had met die 2400 en 9600 baud modems, als je die ging aansturen op andere waarden dan de snelheid van het modem, dan kreeg je allemaal garbage over de lijn. Of werkt dat DeltaKabel modem net als die snellere modems, passen zich aan aan de snelheid van de pc?
En als iemand die link heeft van Quest@Home, heel graag...

Thnx!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Deviant --> bedankt!

Verwijderd

Marger>
txtbestandje lijkt me niet de beste manier om je snelheid te testen.

De datacompressie van je modem verdraaid je meetresultaten. De compressie van txtbestanden kan oplopen tot 30%.
Heb je dus eigenlijk maar 2,7k doorvoer.
Zo kan ik inderdaad ook 15k halen.
Als je valide metingen wil doen moet je in ieder geval zip,rar,ace (oid) bestandjes downen....

L

Verwijderd

O, ja je kan het zelfs op 460800 zetten door in plaats van de 84 07, 08 07 te zetten zie http://www.3dspotlight.net/tweaks/registry/registry3.shtml

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Eh, Largo, thanx voor de moeite van het uitleggen, maar dat wist ik al. Het was namelijk een beetje ironisch bedoeld: hoe vaak heb jij een tekstbestand van 1,3 gigabyte gezien? ;)
Het was dus wel degelijk een reeds gecomprimeerd bestand, waardoor de meting echt wel klopt. Maar er kan niet vaak genoeg op gewezen worden dat metingen alleen gelden met al gecomprimeerde bestanden, je leest inderdaad vaak zat dat mensen beweren 20 K/s door hun seriele poort of single isdn lijn weten te krijgen...

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ook nog een opmerking van mijn kant, zover ik weet ondersteunen die Delta dingen geen software compressie...

The Wizard

• Crusader
  • Laatst online: 07:17

Crusader

Arc Nature

Ik wilde nog even wat kwijt, betreffende die instelling van de snelheid modem <-> pc.
Als je het inderdaad voor elkaar gekregen hebt om in de registry de snelheid hoger dan 115200 te configureren, en vervolgens in control panel bij het modem de snelheid ook omhoog hebt gekrikt, dan ben je er nog niet.
Effectief is er dan nul komma nul gewijzigd voor het inbellen. Je kunt dan wel zeggen dat je een hogere snelheid haalt, maar volgens mijn ervaring is dat dan puur toeval.
Wat mij dus opviel is dat wanneer je de snelheid hebt verhoogd van het modem in control panel (dus hoger dan de 115200 die er stond), de snelheidsinstelling van de dial-up verbinding gewoon nog steeds op 115200 staat. Nou, da's simpel denk je dan, zet hem daar ook gewoon hoger.
Mooi niet, er is dan geen communicatie meer tussen je pc en het kabelmodem.
Oftewel: het modem lijkt gefixt te zijn op 115200 en wil absoluut niets weten van een andere snelheid. Of er moet een manier zijn om het modem een andere snelheid te laten praten. Volgens de site van deltakabel haalt dat modem ook maar maximaal 115200.
Nogmaals, dit is zijn mijn bevindingen en bovenstaande mening berust dan ook op mijn ervaringen.
Mocht het iemand toch gelukt zijn om verbinding te maken met de snelheidsinstelling van de dial-up entry ingesteld op hoger dan 115200, dan hoor ik het graag.

GrtZ
Crusader

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Marger>
Hehe, zat waarsch. te slapen...
"....een eh...tekstbestandje...."

Hoewel: ik kom dagelijks 1,3 Gig txt bestanden tegen.

Wizard>
"De DEMOS modems gedragen zich qua protocol exact het zelfde als willekeurige telefoon modems. "
Quote van de deltakabel site.
Zou ook wel voor veel onnodige belasting zorgen.
En dat het vinkje bij je "standaard 28800 modem niet aanstaat: error-correction staat ook niet aangevinkt..... .

Greetz....

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

De poort van dat modem zelf kan maar tot 115200 dus het maakt niet uit of je het hoger zet in windows...
X-Fire> welk programma gebruik jij om de snelheid te testen?

Pagina: 1