Ik wilde nog even wat kwijt, betreffende die instelling van de snelheid modem <-> pc.
Als je het inderdaad voor elkaar gekregen hebt om in de registry de snelheid hoger dan 115200 te configureren, en vervolgens in control panel bij het modem de snelheid ook omhoog hebt gekrikt, dan ben je er nog niet.
Effectief is er dan nul komma nul gewijzigd voor het inbellen. Je kunt dan wel zeggen dat je een hogere snelheid haalt, maar volgens mijn ervaring is dat dan puur toeval.
Wat mij dus opviel is dat wanneer je de snelheid hebt verhoogd van het modem in control panel (dus hoger dan de 115200 die er stond), de snelheidsinstelling van de dial-up verbinding gewoon nog steeds op 115200 staat. Nou, da's simpel denk je dan, zet hem daar ook gewoon hoger.
Mooi niet, er is dan geen communicatie meer tussen je pc en het kabelmodem.
Oftewel: het modem lijkt gefixt te zijn op 115200 en wil absoluut niets weten van een andere snelheid. Of er moet een manier zijn om het modem een andere snelheid te laten praten. Volgens de site van deltakabel haalt dat modem ook maar maximaal 115200.
Nogmaals, dit is zijn mijn bevindingen en bovenstaande mening berust dan ook op mijn ervaringen.
Mocht het iemand toch gelukt zijn om verbinding te maken met de snelheidsinstelling van de dial-up entry ingesteld op hoger dan 115200, dan hoor ik het graag.
GrtZ
Crusader
If it ain't broken, play with it till it breaks.