Toon posts:

proxy authentificatie Mandrake 9.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Mandrake 9.2 en zit in een lokaal netwerk met een ms proxy server. Voor het internet op te gaan moet er een login en paswoord opgegeven worden.
Ik gebruik momenteel Konqueror 3.1.4 maar ben daar niet aan gebonden.
Het probleem is dat je manueel wel een proxyserver kan instellen in Konqueror en dan kan instellen voor authorisatie "vragen wanneer nodig" maar dit doet hij dus niet. Hij geeft onmiddellijk op "Proxy authorization required". (Op sommige sites spreekt men over Java te installeren maar dat zou me sterk lijken) Ik kan ook de tweede optie nemen "Automatisch login gebruiken" nemen maar dan moet je in ~/.kde/share/confige het bestand kionetrc aanmaken maar daarvan vind ik niet het formaat nog voorbeelden van op het internet. Kan iemand me vertellen wat er in dit bestand moet staan?

Een derde mogelijkheid zou zijn een proxyserver te draaien op m'n pc die dan de ms proxy als parrent heeft maar daar heb ik nog niet veel kaas van gegeten en ik wil dan eerst met het tekstbestandje proberen.

Heeft er iemand nog tips om voorbij de proxyserver te geraken?

Alvast bedankt,
Boeboe

Verwijderd

Wat voor type authenticatie gebruikt je MS proxy server? NTLM-authenticatie of wat anders?

Verwijderd

Topicstarter
gewoon basic authenticatie dus geen ntlm anders kon ik al onmiddellijk wat browsers schrappen.

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:32
In het Mandrake Configuratiecentrum (Control Center) zit onder Netwerk & internet een optie om proxy's in te stellen. Zoek je die?

Verwijderd

Topicstarter
nope die is te beperkt, je kan er geen wachtwoord in opgeven en je moet de proxy ook nog eens in uw browser zelf instellen.

toch bedankt

Verwijderd

Hmmz... Ben jij Boeboe van mediamonkeys.be ?

Anyway, ik heb nooit gebruik gemaakt van Konqueror. Mozilla is imo aan betere browser en mits wat prullen netjes in KDE geïntegreerd.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

MS Proxy kent IMO maar 1 soort Authenticatie.. En dat is NTLM.

Mozilla (1.6) is naar mijn idee de enige browser die met NTLM auth. een proxy kan gebruiken.
Mozilla 1.6 includes a new cross-platform NTLM authentication mechanism. This feature brings NTLM authentication to the non-Windows Mozilla users for the first time and also delivers more robust and featureful NTLM support to users of older Windows versions.
Pagina: 1