Toon posts:

Moederbord + Nieuwe Processor

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier momenteel (onder andere) het volgende in de pc zitten:

- Intel mainboard i815 chipset, FC-PGA, AGP/5xPCI/3xDIMM, ATA66
- Pentium 3 1000 MHZ FCPGA
- Maxtor 40GB harde schijf IDE, ATA-100, 7200 rpm
- CD writer
- CD speler

Nu wil ik van die 1,0 GHZ het volgende maken:

- Intel Celeron-A 2000 Type: Celeron, Snelheid: 2.00 Ghz, Socket 478, Bussnelheid: 400 MHz, Boxed

OF

- Intel Celeron-A 2400 Type: Celeron, Snelheid: 2.40 Ghz, Socket 478, Bussnelheid: 400 MHz, Boxed

OF

- Intel Celeron-A 2600 Type: Celeron, Snelheid: 2.60 Ghz, Socket 478, Bussnelheid: 400 MHz, Boxed

Het gaat om 1 van die 3 processoren. Is dit mogelijk in combinatie met mijn moederbord of niet? Of ben ik een Pentium processor nodig ipv een Celeron? Ik wil het liefst een 2,0 GHZ.

Tevens wil ik harde schijf bijplaatsen van 80 GHZ en een DVD speler. Is dit mogelijk qua poorten en dergelijke?

Graag jullie deskundig advies. 8) :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:11

KneoK

Not in a million lightyears

Een P3 moederbord is NIET geschikt voor P4 of P4 Celerons (en alles boven 1300MHz volgens mij is P4 Celeron). Er zit een behoorlijk verschil in Sockets (ik dacht rond de 100 gaatjes meer maar).
Je zult dus helaas ook moederbord en geheugen moeten kopen (je draait nu waarschijnlijk nog met SDR-SDRAM) of een moederbord waar je SDR-SDRAM op zou kunnen prikken, maar dan denk ik niet dat je veel vooruit zal gaan...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is dit mogelijk in combinatie met mijn moederbord of niet?
Kortweg: nee. Je hebt dan ook een ander moederbord nodig. Bovendien zou ik zeker overwegen om ipv een een Celeron toch een 'echte' P4 te nemen.

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Als je met de prijs zit is het misschien handiger om voor een Athlon XP te gaan, die zijn meestal goedkoper.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
In de PMG FAQ staat wel een overzicht welke cpu welke socket nodig heeft. En gebruik ook even de search functie ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.