[HTML / Javascript ] HTML Validator rare fout?

Pagina: 1
Acties:

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 13:16
Line 52, column 82: end tag for element "SPAN" which is not open (explain...).
...form.toString()+'">'+thelimit+'</span></b> chars left'

Deze foutmelding krijg ik op de volgende regel ;

code:
1
var limit_text='<b><span id="'+theform.toString()+'">'+thelimit+'</span></b> chars left'

Ik heb echt geen idee wat er fout is, zou dat +theform.toString()+ de fout veroorzaken? Ik kan deze nl niet weghalen, dan werkt het script niet meer.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Heb je het over de w3c validator? Dan hoef je hier niet op te letten want JS hoeft niet gevalideerd te worden.

Verwijderd

Zet je script tussen CDATA tags of zet je script in een extern bestand.
http://www.w3.org/TR/xhtml1/#h-4.8
code:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
<![CDATA[
... unescaped script content ...
]]>
</script>
André schreef op 28 januari 2004 @ 22:12:
Heb je het over de w3c validator? Dan hoef je hier niet op te letten want JS hoeft niet gevalideerd te worden.
Op zich heb je wel gelijk -- JS hoeft inderdaad niet gevalideerd te worden -- maar dat er JS in een XHTML bestand staat betekent nog niet dat het niet erg is als de XHTML daardoor niet valide is. Die validiteit is bijvoorbeeld belangrijk voor een gegarandeerde parse-baarheid.

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 16:47

lytjepole

Schier?

wat gebeurt er als je de "</b>" binnen je <span> zet?

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:18:

Op zich heb je wel gelijk -- JS hoeft inderdaad niet gevalideerd te worden -- maar dat er JS in een XHTML bestand staat betekent nog niet dat het niet erg is als de XHTML daardoor niet valide is. Die validiteit is bijvoorbeeld belangrijk voor een gegarandeerde parse-baarheid.
In dat geval heb jij ook gelijk.

• Kvn
Het binnen <span> plaatsen maakt niks uit, nog die error. Toch behoorlijk irritant, als de rest gewoon klopt.

• André

André

Analytics dude

Geef de urls eens naar de resultaten van jou validatierapport

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan ook comments tags naast de om je script en binnen de <script> tag tag doen, wat ook aardig is voor hele oude browsers die niemand meer gebruikt.

Verwijderd

Slayerized schreef op 28 januari 2004 @ 22:40:
Het binnen <span> plaatsen maakt niks uit, nog die error. Toch behoorlijk irritant, als de rest gewoon klopt.
Heb je m'n post gelezen? De rest klopt namelijk niet, het hoor niet te valideren. Als je JavaScript wilt gebruiken moet je het declareren als zijnde CDATA of in een extern bestand stoppen.

• Kvn
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 08:28:
[...]

Heb je m'n post gelezen? De rest klopt namelijk niet, het hoor niet te valideren. Als je JavaScript wilt gebruiken moet je het declareren als zijnde CDATA of in een extern bestand stoppen.
Jawel, maar dat ging niet helemaal goed. Moet ik dat Cdata boven <!-- gebruiken, of eronder, of moet ik <!-- zelfs weghalen?

• Kvn
Naja, ik heb het maar in een extern bestand gestopt. Dat werkt. Thnx
Pagina: 1