Toon posts:

Athlon 64 wil niet (goed) met Radeon 9600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit al een tijdje te knoeien met deze combinatie.
T'is een Fujitsu Siemens bak, met een eveneens FS moederbord (VIA chipset)
Athlon 64 3200+ (op 2.0 gig, niet OC-ed)
(Sapphire Atlantis?? zie later) Radeon 9600 256 MB
On board audio, 2*256 MB DDR
250 GIG HD

Zodra ik Catalyst 3.9/3.10 of 4.1 installeer beginnen de problemen. Flightsim 2004 zakt gemiddeld 1 minuut na opstarten in elkaar (scherm op zwart, DVI: no input computer hangt)
Need for speed undergound start vaak niet eens op of loopt in de menu's al vast.
(in NFSU faq las ik dat normaal gesproken juist 3.8 en 3.9 probs geven! en die doen het bij mij juist weer perfect)

Als ik Catalyst 3.8 of lager installeer heb ik echter NUL problemen. Op zich ligt de oplossing voor de hand, drivers niet upgraden dus...
Nu denk ik er aan om een vervanger voor de 9600 te kopen (zat er standaard in), bv 9800 pro of XT, maar ben een beetje huiverig dat ik dan ook met de oude drivers troubles ga krijgen. Er is tenslotte iets mis met het systeem, maar wat???

3dmark2001/03 en aquamark draaien met oude drivers superstabiel, maar vanaf catalyst 3.9 loopt 3Dmark2003 ook regelmatig vast.
In de diverse topics over radeon problemen kom ik vaak de voeding als oorzaak van zwarte schermen en vastlopers tegen, maar waarom werkt het met de oude drivers dan allemaal prima???

Tot en met Catalyst 3.8 staat er een "Radeon 9600" in m'n apparaatbeheer en vanaf Catalyst 3.9 wordt het ineens een Sapphire Atlantis 9600???

Chipset drivers heb ik ge-update, directx 9b opnieuw geinstalleerd, hielp allemaal niet. Telkens als ik drivers upgrade/downgrade gebruik DriverCleaner dus aan sporen van oude drivers kan het volgens mij ook niet liggen. Iemand een idee??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 22:15 ]