Toon posts:

Draadloos USB router ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb thuis een ADSL aansluiting via een USB modem. Nu wil ik een draadloze router aanschaffen (USB), en daar een PC en een laptop op aansluiten. Mijn vraag is nu of ik dan ook een echt netwerk kan maken, en zo ja, welk merk/model ik dan het beste kan kopen. Ik heb echt wel gezocht op GoT en google, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ben dus op zoek naar een sluitend antwoord.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
Level One heeft een Wireless USB router(54 mbps) de WBR-3404TX.
IS wel een aardig ding heb er al een aantal verkocht.

E-tech heeft er ook 1 maar die vind ik persoonlijk minder goed.(dat is gewoon een router waar je een PCMCIA kaartje in doet en dan is hij wireless)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zo'n ding kopen, en wat kost het? Daarnaast vroeg ik me af of het moeilijk te installeren is?

• Operations
Je moet ff in de pricewatch kijken waar je hem kan kopen(of je koop hem bij mij) ding kost denk ik ongeveer 100 a 115 euro. Is het moeilijk te installeren ja dat ligt aan je eigen kennis, opzich spreek het allemaal redelijk voor zich.
Voor de pricewatch: www.tweakers.net/pricewatch.
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:11:
Waar kan ik zo'n ding kopen, en wat kost het? Daarnaast vroeg ik me af of het moeilijk te installeren is?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze nergens vinden, kan je me op weg helpen.

• Operations
Mmmm, je hebt gelijk staat niet in de pricewatch. Dan zal je toch voor een ander merk en type moeten gaan. Ik moet nu weg, zal die topic bookmarken dan praten we morgen wel ff verder okee?
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:20:
Ik kan ze nergens vinden, kan je me op weg helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Is goed....hoe kom je er aan trouwens? Kan je het wel gewoon ergens kopen in Nederland? Dat wil ik alleen nog even weten....

• Operations
Ik heb(met een paar andere mensen) een webwinkel(www.hm-computers.net) en ja daar wordt aan gewerkt op het moment. En ja ik kan ze gewoon kopen bij groothandels in NL.
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:26:
Is goed....hoe kom je er aan trouwens? Kan je het wel gewoon ergens kopen in Nederland? Dat wil ik alleen nog even weten....

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik er dan binnenkort een bij je bestellen inclusief natuurlijk WLan sticks voor PC en laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand de beste methode ondertussen om dit te doen??? Heb reeds een aanbeveling, maar ik ben toch wel op zoek naar meerdere mogelijkheden..wie kan me helpen. Thx

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik zou jou aanraden om, als je toch een wireless router/accespoint koopt, een cheapo one met modem erin te kopen. dit vind ik persoonlijk handiger en het werkt net zo goed.

sweex heeft goedkoop spul, het doet wat het moet doen en niet al te veel gezeik.

annex-a (analoog)

http://www4.alternate.nl/...er=Wireless%20Gateways%20

annex-b (ISDN)

http://www4.alternate.nl/...er=Wireless%20Gateways%20

en alternate is niet duur

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Maar moet ik nu mijn oude USB ADSL modem gewoon in de kast leggen? En mijn verbinding aanleggen met dit modem??? Of begrijp ik het nu verkeerd?

• Romke

Romke

Dieselhead

dat vind ik persoonlijk het handigst, en het is veel makkelijker dan met usb modems te gaan klooien.

ik heb dit zelf ook gedaan en het bevalt mij prima

[ Voor 22% gewijzigd door Romke op 01-02-2004 16:01 . Reden: hoihoihallo ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, moet ik dan nog speciale dingen kopen om mijn PC ('s) en/of laptops aan dit netwerk te hangen..En zo ja, wat kost me dat dan?

• Romke

Romke

Dieselhead

je hebt de mogelijkheden om een usb pennetje te gebruiken en voor laptops een pcmcia kaart:

USB netwerk draadloos netwerk pennetje:

http://www5.alternate.nl/...s%20Netwerk%20adapters%20

PCMCIA kaart:

http://www5.alternate.nl/...s%20Netwerk%20adapters%20

ik zou ok vooral eens bij een mediamarkt kijken (als die bij jou in de buurt is), want die biedt het veel goedkoper aan dan de verschillende webwinkels

ik heb zelf een bedraad adsl annex-a modem router gekocht, dit scheelde mij 12 euro met een gewone webwinkel

[ Voor 68% gewijzigd door Romke op 01-02-2004 16:07 . Reden: foutje..., moet kunnen baas ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet een router kopen van het merk Sweex, en daarnaast 2 pennetjes als ik 2 pc's aan het netwerk wil hebben hangen. Dat kost me dus totaal....119 + 2*(29.00) = 177 euro. Klopt dat?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:01:
Aha, moet ik dan nog speciale dingen kopen om mijn PC ('s) en/of laptops aan dit netwerk te hangen..En zo ja, wat kost me dat dan?
Kijk eens naar deze bundel, draadloos adsl modem/router analoog, een pcmcia kaart en een draadloze usb adapter voor de pc.
Alcatel producten zijn van zeer hoge kwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 01-02-2004 16:08 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:06:
Dus ik moet een router kopen van het merk Sweex, en daarnaast 2 pennetjes als ik 2 pc's aan het netwerk wil hebben hangen. Dat kost me dus totaal....119 + 2*(29.00) = 177 euro. Klopt dat?
dat klopt.

maar je moet sowieso een draadloze netwerkadapter in ieder pc of laptop kopen als je een draadloos netwerk aan wilt leggen.
je kunt ok met bridge adapters gaan werken, ik weet niet of het goed werkt, of hoe duur het is, maar het is mogelijk

en dat van die alcatel productn, klopt ook helemaal. het werkt altijd, er zit een makkelijk configuratieprogramma in. zeker ook waar voor je geld.

[ Voor 47% gewijzigd door Romke op 01-02-2004 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, wat is nu de beste/goedkoopste oplossing totaal gezien. Ik krijg nu weer verschillende opties aangedragen, maar weet soms niet meer wat ik moet kopen. En vooral wat het allemaal inhoudt op het budget !!!!

• Romke

Romke

Dieselhead

als je het om de goedkopigheid doet, moet je sweex kopen, het werkt altijd, nooit problemen,
ga je echter voor topkwaliteiet (alcatel is semi-professioneel0 dan moet je alcatel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Prima, kort samengevat moet ik dus een wireless router kopen van Sweex i.c.m. 2 USB pennetjes. Of vergeet ik nu wat...Sorry, ik ben echt een noob op dit gebied en wil niet de verkeerde dingen kopen.

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:13:
Prima, kort samengevat moet ik dus een wireless router kopen van Sweex i.c.m. 2 USB pennetjes. Of vergeet ik nu wat...Sorry, ik ben echt een noob op dit gebied en wil niet de verkeerde dingen kopen.
klopt.

als je sweex wilt kopen, moet je wel eerst een handleding downloaden van de sweex site, want die bij het spul zit (vooral die van de router) is erg karig, omdat er alleen maar in staat hoe de pc's te configureren, en die op de website staat zelfs in hoe je voord e nederlandse providers moet configureren.

heb je trouwens een analoge of een isdn aansluiting

[ Voor 5% gewijzigd door Romke op 01-02-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP ik dank je voor je hints, en ik ga gelijk zoeken om het spul zo geodkoop mogelijk te verkrijgen. Als ik vragen heb, dan kan ik ze altijd aan je stellen he of niet?

• chim0
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:13:
Voor de laptop kun je beter, vind ik, een pcmcia kaart nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom dat chimo?

• Romke

Romke

Dieselhead

omdat een laptop pcmica slots heeft, en een usb pen in een laptop kwetsbaarder is, vanwege het bewegen van het ding

Verwijderd

Topicstarter
En trouwens Anti-Xp ik heb gekeken op de Sweex site, maar ik kan geen handleiding vinden...

kijk zelf maar !!

http://www.sweex.com/product.asp?pid=119&s=4

Verwijderd

Topicstarter
Wat is duurder ??

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:17:
Anti-XP ik dank je voor je hints, en ik ga gelijk zoeken om het spul zo geodkoop mogelijk te verkrijgen. Als ik vragen heb, dan kan ik ze altijd aan je stellen he of niet?
dat kna.

mail maar als je vragen hebt.

• Romke

Romke

Dieselhead

hoe bedoel je wat is duurder?

en voor die handleidingen kun je volgens mij ook wel bij de gewone annex-a kijken

alleen het wireless gedeelte is wat anders.

heb je ok msn??
dat praat makkelijker

[ Voor 7% gewijzigd door Romke op 01-02-2004 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even...ik moet nu mijn internetverbinding aanbrengen met deze router toch, en dan de twee USB pennetjes in de PC/laptop prikken, en klaar is klara...Uiteraard moet ik nog een aantal dingen software matig instellen, maar dat moet het zijn toch?

• Romke

Romke

Dieselhead

yup

die configuratie zou wel eens met een draad kunne moeten gebeuren.

als je vragen hebt: mailto:cdromke@planet.nl ,ook msn

[ Voor 96% gewijzigd door Romke op 01-02-2004 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okidoki !! Dan ga ik eens zoeken op het i-net !!! Thx nogmaals

• chim0
Nogmaals, als je kwaliteit en gebruikersgemak wilt ga je voor de alcatel bundel, kost wel 250 euro maar dan heb je ook wat.

USB in netwerken ben ik zowieso geen voorstander van, hoewel die Speedtouch 120 USB adapter uitstekend werkt op de 570.

Je kunt natuurlijk ook voor een draadloze PCI netwerkkaart gaan, Linksys bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de tips !! Ik ga er gelijk mee aan de slag !!

Verwijderd

chimo schreef op 01 februari 2004 @ 16:17:
[...]

Voor de laptop kun je beter, vind ik, een pcmcia kaart nemen.
Voor mijn part toch liever een USB wireless adaptertje of minipci wireless kaartje (met antennes in het scherm). Zo bereik je een optimaal signaal

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel druk op zoek naar onderstaande, maar ik weet niet of ze dit ook verkopen bij de mediamarkt. Wie weet dit !??!?
Pagina: 1