Problemen met Windows XP heel spontaan

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een computer van een klant met Windows XP. Het begon dat bij Internet Explorer opstarten de hele computer crashte en opnieuw opstartte dus harde schijf had ik het vermoeden. Thuis vervangen en nog steeds hetzelfde, dus geheugen vervangen. Geen verschil. Ik heb toen alle kaart eruit gehaald en ik heb nu maar het moederbord vervangen en geen verschil want de Log Error geeft de volgende error:
Bron: System error
Categorie: (102)
Gebeurtenis id: 103

Foutcode: 0000007D, parameter1 00000000D, parameter2 00000000, parameter3: 000000000, parameter 4: 00000000

Op internet zeggen ze dat het hardware problemen met moederbord of processor zou moeten zijn. Dus ik heb nu alles vervangen in de computer. De VGA, geluidskaart alles is eruit en vervangen en??

Ik krijg heel veel system error. Als ik dus de geluidskaart installeer crasht de pc. Is het beter om maar Windows opnieuw te installeren? Of is dit op te lossen?

Ik word gek van die melding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout. Als ik zeg niet verzenden dan blijft het maar komen en als ik zeg van Rapport verzenden dan crasht die. Het lijkt of iets met Windows zit maar als je naar boven naar de error kijkt dan lijkt het wel of het hardware is.

Edit: Chkdsk gedraaid en nu start Internet Explorer helemaal niet

[ Voor 3% gewijzigd door itsalex op 28-01-2004 22:47 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb net een laptop binnen gekregen met dezelfde foutmelding/probleem in Eventviewer. Maar dan in de ACPI/AMIL. Daar zeggen ze ook dat ik het moederbord moet vervangen op Internet. Dat zal waarschijnelijk dan een nieuwe laptop worden maar van die computer vind ik toch het belangrijkste en wat de reden is waarom? De computer functioneerd normaal en nu is alleen de processor het probleem en anders kan nu gewoon niet meer. Daarom vind ik dus de System Error zo gevaarlijk omdat je niets ervan kan zeggen. of het is de software of hardware en waar dan?

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:04
staat er toevallig norton 2004 op ?? :X

• itsalex
  • Niet online
Ja het NIS pakket en niet de NAV pakket. Het systeem rebootte ook toen ik de geluidsdriver van het nieuwe mb wilde installeren.

Maar in hoeverre moet ik het serieus nemen?

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:04
itsalex schreef op 29 januari 2004 @ 15:59:
Ja het NIS pakket en niet de NAV pakket. Het systeem rebootte ook toen ik de geluidsdriver van het nieuwe mb wilde installeren.

Maar in hoeverre moet ik het serieus nemen?
Schakel voor de gein NIS eens helemaal uit..
En kijk ofdat je dan nog het probleem hebt :X

• itsalex
  • Niet online
Voordat die zijn werk kan doen crasht de computer. Als ik dus probeer die fout error te versturen crasht die en reboot die. Bij de installatie van een IDE driver voor SIS dacht ik het gereed te hebben en dat die keurig opnieuw ging starten en dat was mis want de computer crashte en startte opnieuw op. Echt heel erg dit. Ik zit nu met de uren die ik eraan besteed en ik ga nu de computer opnieuw installeren in de hoop dat alles goed gaat.

Stel dat het de software is/was, waarom geeft die dan System Error? En dan met ID reportage 1003? Dat is toch hardware? En dan mijn vraag is het serieus of even serieus als Windows XP zelf?

Verwijderd

Als je mb, hd, kaarten ed hebt vervangen lijkt mij de enige gemeenschappelijke deler je voeding is.
Check de voltages eens? En post ze eens hier?

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02-2025
Het lijkt mij meer een Gateway probleem.
Zijn de drivers van jouw modem up to date ?
Of het netwerkkaartje-ethernetmodem.
toch geen sweex netwerk kaartje?(Asound)

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Verwijderd

Ik heb laatst iets dergelijks gehad (op het feit na dat de computer rebootte), maar IE klapte eruit met een vage melding....
Ik heb toen in de "Internet Options"->Advanced->Enable Third Party Browser Extensions uitgezet....daarna weer lopen als een zonnetje.

Voor als je iets heb geinstalleerd wat je Advanced-tab weghaalt (ook al meegemaakt):

regedit:
In HKEY_CURRENT_USER->Software->Microsoft->Internet Explorer->Main een "new string value" aangemaakt "Enable Browser Extensions" en die op no gezet.

Al die rare rotzooi die je IE vergallen tegenwoordig :(

Ik weet niet of je er wat aan hebt, iig suc6!

• itsalex
  • Niet online
Probleem lag toch in Norton Antivirus 2004!! Ofwel de NIS 2004. Echt een ellende. Ik heb echt alles vervangen in de computer behalve de kast en bleef maar crashen. Op Internet stond bij error ID replace Motherboard dus niet!!! Eerst even naar Norton kijken. Ik ga toch even kijken of ik ze aansprakelijk kan stellen voor de gemaakte kosten want het is niet normaal dat zo'n pakket zoveel problemen geeft!!! En te spreken over de software dat het zo met de hardware bemoeit!!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
itsalex schreef op 03 februari 2004 @ 23:15:
Probleem lag toch in Norton Antivirus 2004!! Ofwel de NIS 2004. Echt een ellende. Ik heb echt alles vervangen in de computer behalve de kast en bleef maar crashen. Op Internet stond bij error ID replace Motherboard dus niet!!! Eerst even naar Norton kijken. Ik ga toch even kijken of ik ze aansprakelijk kan stellen voor de gemaakte kosten want het is niet normaal dat zo'n pakket zoveel problemen geeft!!! En te spreken over de software dat het zo met de hardware bemoeit!!
EULA ;)

Je staat dus machteloos.

• itsalex
  • Niet online
EULA begrijp ik. Dat had ik ook gelezen maar een verwijzing door Microsoft naar hardware. Als je een system error krijgt wat moet je dan denken? En dat je dus bij Norton moet zijn. Dat vind ik nou zo grof. Alles wijst in de richting van de hardware en dan ligt het aan de software. Ik ga morgen even een brief schrijven denk ik. Ik bereik er toch niets mee maar gewoon het feit dat Norton dus gewoon brak is en dat je als systeembeheerder dat maar moet weten. Voor hetzelfde geld had je een computer weggebracht en had je vanwege een pakketje van 50 euro een rekening gehad van 250 euro. Dat is fijn. Dat is een EULA.

Pagina: 1