Toon posts:

[ALL]Bepaalde bestanden niet uitvoerbaar/downloadbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand bekend met software waarmee ik bepaalde file types van server kan weren ? Liefst zo intelligent dat renamen van de extensie niet helpt.

<EDIT> Oops, excuses voor makke subject. Kan via EDIT niet duidelijker maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 21:43 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat voor types op wat voor soort server?

Op een ISA server kun je namelijk bestandtypes blocken zodat ze niet gedownload kunnen worden.

Anders misschien een task aanmaken die *.* zoekt en de gevonden files daarna wegdonderd.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Hoe bedoel je 'bepaalde file types'? In wat voor opzicht zou je ze willen weren, en in welke situatie (op je mailserver als extensies, op je fileserver, etc)? Kortom - kan je iets meer informatie geven wellicht? :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:32

momania

iPhone 30! Bam!

Titel iets afgemaakt in de hoop dat je dit bedoeld..

Leg iig even beter uit wat je nou precies bedoeld/wilt en het liefst ook in je startpost ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
... bedankt voor titelaanpassing ;)

Wat ik bedoel is hoe ik clients in win2000 netwerk, kan verhinderen om bepaalde file types op te slaan op File&Print servers.
Het bvb onmogelijk maken om MP3's of BMP (...) etc op te slaan. Maar dan wel met de achterliggende veiligheid dat het renamen van een MP3 naar bvb 3MP ook niet lukt. Het zou dus slim genoeg moeten zijn om een bestand te herkennen.

Hopelijk verduidelijkt dit een beetje.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is het niet beter (en meer gangbaar) om de toegangspunten waar dat soort bestanden vandaan kunnen komen te blokkeren? :)

Wat jij wil heb ik iig nog nooit van gehoord :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je niet gewoon zaken als mediaplayer blokkeren op de machines ? En eens in de zoveel tijd het netwerk eens scannen op die filetypen ? Of ze helemaal verwijderen uit de bekende extensiesljst zodat Windows niet weet wat het er mee moet ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 28 januari 2004 @ 23:27:
Is het niet beter (en meer gangbaar) om de toegangspunten waar dat soort bestanden vandaan kunnen komen te blokkeren?
... stel je wil enkel JPG als grafisch bestand toelaten, hoe ga je dan tewerk met clients die mail/internet access hebben en dus wel met grafische bestanden mogen werken, maar geen BMP's & TIFF enz mogen opslaan ???
Zal ik dan MSPhotopaint, Photoshop enz reverse engineeren zodat de "Save As BMP" niet meer bestaat ?! NO GO. En nee, de software verwijderen is ook zeker geen oplossing.

En "af en toe" eens scannen om deze filetypes vind ik een beetje achterhollen. Natuurlijk een mogelijkheid maar bezorgt meer werk dan wat de software voor mij zou moeten doen.

Microsoft kort je af als MS - ga geen kinderachtige verbasteringen gebruiken aub :)

[ Voor 10% gewijzigd door elevator op 29-01-2004 12:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 00:54:
hoe ga je dan tewerk met clients die mail/internet access hebben en dus wel met grafische bestanden mogen werken, maar geen BMP's & TIFF enz mogen opslaan?
Ik denk dat als je het zo extreem wilt doen - dat je gebruikers gewoon moet uitleggen dat je dat soort bestanden niet wilt hebben - maar daar zie je geen heil in.

In ieder geval - je zoekt een stukje software, want Windows kan dit intern niet - ik verplaats je topic dus ook eventjes naar Software Algemeen

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Tsja - ik vraag me serieus af of zoiets uberhaupt bestaat. denk maar eens na over de haalbaarheid van het algorithme dat jij nodig hebt. het moet filetypes kunnen herkennen zonder extensies, moet verschillende types soortgelijke bestanden (tiff en bmp bijvoorbeeld) kunnen onderscheiden van elkaar. ik denk dus dat het niet bestaat - maar bovenstaande is slechts een hersenspinsel :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 23:50
G33rt schreef op 29 januari 2004 @ 12:31:
Tsja - ik vraag me serieus af of zoiets uberhaupt bestaat. denk maar eens na over de haalbaarheid van het algorithme dat jij nodig hebt.
Kan dat niet met MIME-types?

Met Samba onder Linux is dat trouwens makkelijk. Als je iets upload als .eee en je renamed hem naar .exe, dan verdwijnt het bestand gewoon. Ook kun je bestanden mt de extensie .exe niet uploaden. Dat kun je daar instellen met de 'veto files='- instructie.

[ Voor 68% gewijzigd door Jaap-Jan op 29-01-2004 12:38 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1