[Xfree 4.2] Duimknop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Ik ben Linux momenteel eens aan het proberen als Desktop OS, na goede ervaringen als server. Ik heb het merendeel nu netjes aan de praat, waar ik alleen niet uitkom is de duimknop van mijn Logitech MouseMan Dual optical. Relevante stukje uit XFree86Config-4:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Section "InputDevice"
        Identifier      "Configured Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "CorePointer"
        Option          "Device"                "/dev/input/mice"
        Option          "Protocol"              "ImPS/2"
#       Option          "Emulate3Buttons"       "true"
        Option          "Buttons"               "5"
        Option          "ZAxisMapping"          "4 5"
EndSection

De Emulate3Buttons heb ik even uitgezet toen ik "Buttons" "5" heb toegevoegd. Als ik nu op de duimknop druk gebeurt er wel wat. In een terminal windows lijkt het alsof hij 2 enters achter elkaar geeft.

Programma xev geeft het volgende aan:
code:
1
2
3
4
5
6
Linkerknop: Button 1
Rechterknop: Button 3
Duimknop: Button 2
Scroll klik: Button 2
Scroll up: Button 4
Scroll down: Button 5

Als ik in XFree86Config-4 het aantal buttons verander in 6 blijft hij voor de duimknop en een klik op het scrollwheel Button 2 geven.

Ik heb een aantal topics op GoT gevonden hierover, maar in geen enkele werd een oplossing gegeven. De instellingen die aangeraden werden in de Xfree config had ik allemaal al staan.

Het lijkt er dus op dat hij de knop wel als een echte knop ziet (ook al is het dan dezelfde als het scrollwheel), maar waar kan ik er nu een functie aan toewijzen. In het KDE-menu voor de muis niet in elk geval, en ik kan ook geen ander config-filetje vinden waar het in zou kunnen staan.

Kan iemand me hier verder mee helpen?

PS. Zou iemand me misschien kort kunnen uitleggen wat "Option "CorePointer"" doet? Die is er standaard bij gezet. :+

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Check hier eens. Dit is weliswaar voor de MX700 / MX500 (mijn muis :P ) maar er staat wel wat nuttigs. Je moet imwheel gebruiken of zo, bij mij willen de extra knoppies ook niet echt werken.

Als Protocol raad ik trouwens "ExplorerPS/2" aan. Schijnt nauwkeuriger te zijn.

http://linux.netpimpz.com/mx700/
offtopic:
Altijd leuk, topics van flatgenoten! >:)

//edit
Nou, bij mij werken de duimknoppen ook niet hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door JayVee op 28-01-2004 22:16 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!