[Mandrake linux] Casema installeren

Pagina: 1
Acties:

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Hey luitjes,

Ik heb sinds vandaag Mandrake Linux 9.2 op mijn pc staan. Ik ben dus een beetje begonnen met configureren, maar ik krijg casema (cable) maar niet aan te praat. Ik heb hier zo een witte motorola eurodocsis modem. Ik heb hiervoor dus een PPPOE connectie nodig, kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit instel?

Bij voorbaat dank
AuC (Linux N00b)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 11:52
Kijk eens naar RP-PPPoE: http://www.roaringpenguin.com/products/rp-pppoe/index.php :)

[ Voor 24% gewijzigd door Z-Dragon op 28-01-2004 21:11 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Om je systeem te configureren gebruik je het Mandrake Configuratie Centre (MCC). Daar kies je voo internet, daarna voor wizard en dan gewoon de aanwijzingen volgen.

(tip: de knop die je gebruikt om het MCC te starten staan rechtonderaan naast (in de buurt) van in wat in Windows de startknop is en hier waarschijnlijk een K)

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Het lukt mij mij niet 8)7

Ik ben maar aan het proberen, maar krijg het niet voor elkaar. Ik zit in die MCC, heb geprobeert een lan verbinding te maken, of een kabel verbinding aan te maken maar geen van beiden doen het. Ik zal wel iets fout doen, maar ik weet echt niet wat. Ben ook maar een ubern00b;)

Verwijderd

Ik denk dat het beter is dat je wat gaat lezen over de soorten verbiningen die er zijn en de verschillen die er bestaan tussen deze verbindingen. (of je zou kunnen bellen met Casema)

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 16:05
Op de site van de casema staat precies hoe het moet. Hier is de omschrijving. De Software, Linux-L2tp.tgz, die je nodig hebt is ook daar te downloaden.

Verwijderd

Begin eerst met het begin: wordt je netwerkkaart wel goed herkent en kan je daar een ip adres aan toekennen?

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had die informatie die Tijl geeft al op de cd-rom gelezen, maar ik begrijp niet veel van die installatietekst. Ik ben volkomen nieuw met linux. Ik gebruik nu knoppix 3.3 en kom echt niet ver. De links die in andere topics staan zijn al verouderd en de meeste links bestaan niet eens meer.
Kan iemand de info die Tijl geeft eens verduidelijken? Dus zodat ook een newbie linux-user het kan begrijpen.
Pagina: 1