Toon posts:

laserlink gezocht, of goed alternatief.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai,
ik zoek een laserverbinding om over een afstand van 4 kilometer een netwerkverbinding aan te kunnen leggen. Als iemend iets weet voor een redelijk bedrag, of een betaalbaar alternatief hoor ik dat ook graag. 2,4ghz 802.11b en g is geen optie.
alvast bedankt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Laser transmitters zijn erg duur. Ik heb er in 2002 eentje bij een klant laten installeren. Het ding moest een afstand van 800 meter overbruggen met 100Mbit. Totale kosten waren 40.000 euro.
Denk er aan dat laser mooi is, mits het mooi weer is. Zeker bij een afstand van 4km kan een beetje mist de snelheid verlagen, zo niet de verbinding verbreken. Je moet dus een backup verbinding hebben.
Een ander alternatief weet ik zo 1-2-3 niet. Een 2Mbit leased line bij Demon kost je 700 euro per maand. Of wellicht is dark fibre een oplossing. Mijn eigen bedrijf heeft een 2GB fiber lijn liggen tussen 2 vestigingen die 20km van elkaar liggen. Maar meer info daarover heb ik niet. Leveranciers van dark fiber zijn o.a. Eurofiber, Telecom Utrecht, Global Crossing en VSTI.

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 28-01-2004 21:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

:?

Met 'dark fibre' bedoellen ze toch in het algemeen glasvezel dat niet of nauwelijks gebruikt wordt ? De NS bijvoorbeeld heeft veel dark fibre, omdat ze langs alle spoorlijnen een paar glasvezel lijnen hebben liggen ("ja, als we dan toch bezig zijn aan het spoor, leg dat glas dan ook meteen maar") die 'dark' zijn omdat ze niet of nauwelijks gebruikt worden / werden (??).

(sorry, beetje off-topic)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

JumpStart schreef op 28 januari 2004 @ 21:35:
:?

Met 'dark fibre' bedoellen ze toch in het algemeen glasvezel dat niet of nauwelijks gebruikt wordt ? De NS bijvoorbeeld heeft veel dark fibre, omdat ze langs alle spoorlijnen een paar glasvezel lijnen hebben liggen ("ja, als we dan toch bezig zijn aan het spoor, leg dat glas dan ook meteen maar") die 'dark' zijn omdat ze niet of nauwelijks gebruikt worden / werden (??).

(sorry, beetje off-topic)
Klopt. Ook telecombedrijven e.d. hebben vaak glasvezel over. Altijd de moeite waard om dus te informeren of je ergens een fibertje kan huren :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 20:57:
Hai,
ik zoek een laserverbinding om over een afstand van 4 kilometer een netwerkverbinding aan te kunnen leggen. Als iemend iets weet voor een redelijk bedrag, of een betaalbaar alternatief hoor ik dat ook graag. 2,4ghz 802.11b en g is geen optie.
alvast bedankt.
Waarom is 2.4ghz geen optie.....
Met de juiste antenne en accesponts is hier een goede verbinding mee te maken . En als je hier dan een vpn verbinding over heen gooit is de verbinding ook nog secure

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Je topic zou Professional kunnen zijn, maar met zo'n waardeloze topicstart laat ik het topic niet eens open. Het is hier geen helpdesk waar je je eisen neerflikkert en kunt gaan zitten tot wij een aantal opties voor je gevonden hebben. Zo werkt het hier niet.

Neem dit eens door: Registratievoorwaarden en faq en ga daarna zélf op onderzoek uit: [google=straalverbinding]

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.