Toon posts:

Belkin wireless AP vraagje ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds kort een wireless ap van Belkin en die is niet op een gewone manier te benaderen (webbased)
Mijn bestaande situatie is: 1 pc aangesloten op een sweex router met adsl modem ingebouwd, en 1 laptop met wireless netwerkaartje van U.S robotics.
Mijn internet werkt gewoon via de laptop en de pc's zien elkaar ook in het netwerkje, maar als ik de webbased instellingen wil bekijken van het ap dan moet ik de instellingen van de wireless nic aanpassen in de 192.xxx.x.xxx range, omdat het ap een ip heeft van 192.xxx.x.xxx
De sweex router staat standaard in de 10.x.x.x range alles staat op DHCP en ipadressen worden auto uitgedeeld, ook aan het wireless netwerkkaartje.

Is er een manier om op een normale manier het ap zo in te stellen dat ik gewoon via een 10.x.x.xx adres wat uitgedeeld word door de sweex router te benaderen.

Als ik iets vergeten ben te vermelden dan lees ik het wel, moet nu even weg maar ben vanavond laat terug en zal dan alles lezen

Verwijderd

Wellicht kun je even in de configuratie van je AccessPoint kijken of je ergens het IP-adres van het ding zelf kunt veranderen. Als dit niet mogelijk is heb je weinig kans op slagen. Eventueel zou je het hele netwerk over kunnen zetten op 192.168.0.0/24. Dan moet je dit alleen wel in de router aan kunnen passen.

Conclusie: je moet het op één van de twee apparaten aanpassen, dan lukt het waarschijnlijk wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik niet geprobeert heb, is op de router het ip te veranderen, maar dat komt omdat ik dan die ellelange rij met open poorten weer moet configureren ;(

Maar goed....nog meer optie's of iemand met het zelfde probleem

Verwijderd

je kan eerst proberen met een cross cabel het access piont te benaderen en zo de instelling goed te zetten. Je moet het acces ook via dhcp een adres laten verkrijgen. Als je dit gedaan hebt kan je hem aan de routerhangen en is het access point webbased te benaderen via je andere pc.. als het goed is kan je dan op je laptop na de juiste instellingen te doen op je laptop wireless internetten.

Greetz...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem het ap ondersteund geen dhcp...tenminste dat kan ik nergens instellen, alleen een vast ip

Verwijderd

Nou dat kan ik me haast niet voorstellen.. Je moet op een of andere manier het ipadres zien te vernaderen.. Als dat niet kan ben je nat. Je moet dan je netwerk omgooien en dat wil je niet. Wat is het merk en het type van je access piont????

Ik kan wel even voor je kijken of ik iets kan vinden

Verwijderd

Lees eerste dit pdf bestand maar door.

http://web.belkin.com/sup...s.asp?download=996&lang=1

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Er staat in die handleiding, dat je je instellingen moet aanpassen op 192.168.2.200 en dan is ie te benaderen.

daarna weer terug zetten en dan inloggen....nou NOT dat werkt echt niet.

Ik dernk dat ik mijn router maar aanpast in die range en ben dan van alle shit af...hoop ik

• mvanuem
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09-2025
Heel erg thnx voor deze link naar de handleiding _/-\o_ ! Ik zat al een hele tijd (lees ruim 2 maanden...) te zoeken naar een oplossing om mijn wireless netwerk beveiligd te krijgen.. tis dan toch eindelijk gelukt met de hulp van dit document, die 192.168.2.200 doet et em 8)

.. anders is het zo irri omdat je constant de stekker eruit moet trekken, wil je niet dat een ander er zomaar op komt...
Pagina: 1