Toon posts:

een eenvoudige HD format onder XP!

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey, ben momenteel bezig mn HD (een partitie!) te proberen te formatteren. Maar helaas die gaat niet zo makkelijk.....XP zit in de frut en wil mn volledig nieuw erop hebben. herstel van XP via CD zie ik niet zitten. Is er echt geen, vooral een voudige, manier hiervoor.....heb er niet al te veel verstand van......

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:19
Als je boot van je windows XP cd-rom kun je na het kiezen van de partitie waarop je wilt gaan installeren kiezen wat je er mee wilt doen, dan kun je dus ook kiezen voor formatteren :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Wat heb je zelf al geprobeerd en waarom werkte dat niet?

Er zijn hier zat mensen die willen helpen maar we gaan niet alles voor je voorkouwen. Daarnaast wordt het idd niet erg op prijs gesteld als je hiervoor 2 topic tegelijk opent. Jouw topic is niet belangrijker dan de rest hoor.

Makkelijkste in jou geval is goede backup branden van je documenten e.d. en dan in de Win-XP setup te kiezen voor formateren van C:

Veel succes

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Fdisk, Ranish, Paragon, PartitionMagic, Diskpart (2K/XP setup CD), diskmgmt.msc, etc..

Genoeg mogelijkheden om je HDD mee te indelen. Sommige harddiskfabrikanten hebben zelfs een partitioneer/formatteer-optie in hun diagnosetooltjes zitten. Zie voor de rest de FAQ van dit subforum onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?" B)

Verder zijn we inderdaad niet zo gecharmeerd van dubbelposts. Of je dat voortaan niet meer wil doen. Herlees verder eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte. Zodoende krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.